/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Tegne programmer
Fra : trals
Vist : 325 gange
50 point
Dato : 13-01-05 22:30

Da Autocad er et dyrt program søger jeg nogle alternetiver,er der nogen der kender andrer?
mvh
trals

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-01-05 22:37

Jeg har prøvet nogle af dem du finder her, men da jeg har adgang til AutoCAD er det kun korte bekendtskaber
http://www.freebyte.com/cad/cad.htm#2D3DCADSystems

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-01-05 22:47

rimelig side BjarneD - den er der mange der har haft sjove timer med - mig incl.

nu kommer det jo også lidt an på hvad trals vil tegne - der er ski mange tilbud her og der at hente gratis

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-05 00:01

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-01-05 11:45

http://www.pensionistedb.dk/windowsdraw.htm
Micrografx bruges også profesionelt til el-tegninger.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-01-05 11:53

herligt at se "nørd i tvivl" BjarneD

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-05 11:59

miritdk>>Mere fortvivlet over dine ligegyldige kommentarer alle vegne. Man skulle tro at Kandu er blevet et chat room.
For at sige det lige ud så betragter jeg ikke din viden som værende så stor at du kan tillade dig at lege kvalitetskontrol som du rent faktisk gør. Du forstår ikke hentydninger så hermed på dansk!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-01-05 12:08

du milde kineser - søg hjælp - giver mig jo ikke ud for noget og hvem er du der i den grad ønsker mig ud herfra ???????????? Jeg laver sq ikke kvalitets kontrol - men ved vist godt jeg lige smuttede en bemærkning af til dig en dag - og hvad så ????????? (den var jo rigtig ikke ? )

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-05 12:52

Mirit du kommenterer alt og alle og nogle af dine kommentarer er lang, langt ude.
Jeg har da ikke aønsket dig ud, men gør bare det samme som du, giver udtryk for hvad jeg mener og lige nu er jeg dødtræt af alle de ubrugelige kommentarer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-01-05 16:56

BjarneD - et eller andet sted - janteloven længe leve ???????? Ja jeg kommenterer og at du er træt af det er jo din sag - men helt ubrugelige er alt jo ikke åbenbart - nogen gange kan lige præcis en eller anden lille bemærkning sætte gang i noget hos andre og dermed kan der gives svar. Hvad mine "ubrugelige kommentarer" angår - gør som de fleste intelligente mennesker - overse dem dog !!!!!!!! ( der er mange flere med ubrugelige kommentarer - har du i sinde at forfølge alle ???????
Nå - skidt - slutter her - ingen grund for mig til at spilde tiden - utroligt at du gider

hmmm det lyder lidt surt det her - til din oplysning tager jeg det ikke specielt personligt - men blev lige lidt irriteret. (er vel gået over når jeg får trykket på send indlæg)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-01-05 23:18

Til miritdk og BjarneD
Hvorfor H.. H... H...... skal i smide lort efter hinanden på en tråd. Kandu er ikke et chatroom og jeg synes også det er røvirriterende at en tråd med et spørgsmål skal fyldes med snak mellem deltagere, i stedet for at man hjælper spørgeren.

Og så tilbage til det det handler om: hjælp til trals.
Kære trals vil du være venlig at sprcificere lidt mere nøjagtig hvad du vil tegne, skal det være konstruktionstegninger i fuld renderet 3D, med kamerature og alt det gejl, og en præcision ned til en 1000 del milimeter, eller kan du nøjes med en 2D tegning med en præcision på 0,1 mm?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-05 23:54

Du gør jo selv det samme Brassovitski

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-01-05 10:14

Hej BjarneD Jeg vidste den ville komme tilbage, men hvad fanden skal man gøre ved jer. Hold jer til det det handler om. Og lad os så få trals på banen inden denne tråd også bare bliver til smalltalk.
Lad os alle prøve at være lidt seriøse og holde os til detdet handler om TAK!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-01-05 10:45

Du kan til dels importere Autocad tegninger i Micrografx

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-01-05 11:14

Hvis du skal have noget der reelt skal stå mål med AutoCAD så er vi oppe i priser der vil noget.
Det bedste alternativ jeg nogen sinde har prøvet er IntelliCAD, der understøtter nogenlunde de samme funktioner, men som koster 349 dollars hvilket alligevel er billigt i forhold til AutoCAD.
CAD std er faktisk et glimrende lille program, men det kan ikke gemme i de almindelige dxf og dwg formater hvis man har brug for det.
Hvis du har et reelt behov skulle du måske overveje AutoCAD LT 2005 til 1452 eur
http://estore.autodesk.com/dr/sat4/ec_MAIN.Entry10?V1=641698&PN=1&SP=10023&xid=23289&CID=0&DSP=&CUR=978&PGRP=0&CACHE_ID=0