/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Erfa med akupunktur eller hypnose mod su~
Fra : jabco9240
Vist : 3365 gange
100 point
Dato : 13-01-05 20:19

Er der nogen der har erfaring med hypnose eller akupunktur mod trang til søde sager?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-01-05 20:40

jeg har ikke - men det er vel i princippet det samme som rygetrang osv

trang til søde sager er jo egentlig lækkersult der er mangel på normal god mad - sååhhh

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 110 point
Dato : 13-01-05 20:42

Hej du!.. Jeg har ingen erfaring med hypnose, men mange kan få sukkertrangen væk med akupunktur. Jeg vil helt klart anbefale dig det, da prognosen er god.

Hvis du vælger akupunktur, så husk at vælg en behandler, der lever op til kravene for mærkningen" Registreret Alternativ Behandler" (RAB). Alle akupunktører, der er medlem af foreningen Praktiserende Akupunktører er registrerede. Med registreringen følger, at behandleren skal stå til ansvar i tilfælde af fejlbehandling.

God fornøjelse

Vaxen

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 13-01-05 21:21

Du kan også spise GSE-kapsler, de tager trangen til søde sager. Fås hos helsekosten. De er lavet af grapefrugt kerne ekstrakt, hvilket er meget bittert og smager grimt, men det kan man ikke smage, når det er pakket ind i kapsler.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 13-01-05 23:01

Jeg har med meget stor held brugt Chrom eller på dansk Krom , som tabletter altså Det koster ikke ret meget og de virker virkelig godt. Jeg har brugt dem til ungerne..vi var kommet ind i en skure med alt for meget sødt..og så tog vi konsekvensen..en snak om det og tabletterne..idag slikker vi kun om fredagen..og hvis der er en rest..hvilket der ofte er..spiser vi resten om lørdagen.
Grunden til at der er en rest, er jo at vi ikke har så stor lyst til det søde mere.
Med venlig hilsen
mango

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 13-01-05 23:31

Lyst til at spise, men ved ikke rigtig hvad. = Mangel på vitamin C

Candida svampe kunne også være dit problem. I såfald kunne du få det direkte dårligt
hvis du ikke fik søde sager et par dage.
Per

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-01-05 00:26

Noget af det man skal vurdere ved unaturlig stor trang til søde sager, er om det bare er en dårlig vane, eller om det er fordi man synes man har det dårligt fysisk og noget sødt kan rette op på det.
Blodsukkerbalancen betyder en del, på den måde, at hvis man ikke sørger for at få mad og væske regelmæssigt, falder blodsukkeret, og så synes mange, at det hjælper dem til hurtigt at få det bedre.
Og det er så lidt af en ond cirkel for så ryger blodsukkeret op, for derefter hurtigt at falde igen, så man bare får endnu større trang til noget sødt.

Candidasvampe???
Ja, det er noget alle mennesker har. Det er en del af de mikroorganismer der er en del af tarmfloraen.
Så den kan der sådan set ikke være tale om et angreb af, medmindre det drejer sig om f.eks. en person hvis naturlige tarmflora har taget kraftigt skade af f.eks. længerevarende medicin behandling eller lignende.

mvh dova

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 14-01-05 11:13

Jeg er mildt sagt glad for søde sager, men når jeg følger vægtkonsulenternes kostplan og spiser fire stk. frugt om dagen, forsvinder den "søde tand". Og det siges, at det er frugten, der får den til at forsvinde. Det virker også sådan.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : mango

Dato : 16-01-05 00:04

dova..candiasvampen skal være i tarmen og ikke andre steder! Den kan formere sig, specielt ved stress og overforbrug af hvidt sukker..det er forøvrigt guf for svamp.

Godkendelse af svar
Fra : jabco9240

Dato : 16-01-05 08:29

Tak for svaret vaxen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-01-05 22:34

mango
Nej, det er ikke helt rigtigt.
Den er alle steder hvor der er slimhinder, såmænd også i munden og halsen o.s.v.

Og gør som regel ingen skade når balancen med de øvrige bakterier og mikroorganismer er i orden.
Men på en eller anden måde, har naturhelbredere haft held med at overbevise folk om, at det er noget meget farligt, og at det er en sygdom af et svampeangreb man har .
De fleste tror slet ikke svampen er noget der skal være der.
Angreb af for mange candida albicans kommer i øvrigt kun ved immunologisk overbelastning, altså svækkelse af immunsystemet.

mvh dova