/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Ændring af licensnavn i Office
Fra : Andersen
Vist : 776 gange
200 point
Dato : 13-01-05 19:46

Når et office-program startes op står der i opstartsbilledet 'Dette produkt er givet i licens til" og så det firmanavn og personnavn der ved installationen blev opgivet.
Hvordan kan jeg ændre på disse informationer - uden at afinstallere og installere igen? Jeg har forsøgt at finde disse værdier i registreringsdatabasen, men uden held

Venlige hilsner
Andersen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-01-05 19:55

start word>funktioner>indstillinger>fanen brugeroplysninger>der står et navn som office bruger til dokumenter.

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 13-01-05 20:04

Ja emesen, det er rigtigt, men der kan du kun ændre navnet på den oprettede bruger og ikke det firmanavn der er indtastet ved installationen.
Har du et bud til at få ændret det ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-01-05 20:43

kan du slette det firmanavn så kan du erstatte det med et punktum

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 13-01-05 21:10

Jeg kan netop ikke finde stedet hvor jeg kan ændre den eksisterende tekst, så det kan jeg ikke gøre, miritdk

Kommentar
Fra : dk

Dato : 13-01-05 22:44

hvilken office ver. er det ?? 2000 ?? XP ??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-01-05 11:00

Du har jo en slags corperative office! Det opstarts billede skal du ind og ændre i selve office's program; altså ændre i programkoden! Det kan man bare ikke da Microsoft ikke bruger open source! Så du må leve med den opstart eller selv købe office!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-01-05 12:39

ups - tedd er jo inde på det helt rigtige - sorry - tænkte vist som visse andre i andre baner

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 14-01-05 14:25

Jeg har en Office 2000 som i tidernes morgen er indkøbt til virksomheden. Under den oprindelige installation blev det daværende firmanavn indtastet, Nu har firmaet imidlertid fået andet navn, og det er i den forbindelse at jeg gerne vil have oplysningerne ændret - og altså ikke noget i retningen af hvad der her ovenfor bliver antydet
Jeg er klar over at det er en lille banal ting som jeg jo bare kan ignorere, men jeg blev bare irriteret over at jeg ikke lige kan få rettet det.

Andersen

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 14-01-05 17:13
Godkendelse af svar
Fra : Andersen

Dato : 14-01-05 21:01

Tak for svaret tedd - dit svar gjorde det for mig

Tak for'et
Andersen