/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grafikkort - er det godt nok?
Fra : punkler
Vist : 395 gange
50 point
Dato : 13-01-05 13:39

Jeg er på jagt efter et grafikkort, men er lidt på bar bund... Jeg ved ikke hvad de forskellige betegnelser betyder fx. Core Clock eller Memory Clock...
Har set et grafikkort til billige penge. Spørgsmålet er nu, er det godt?
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=FX5200-T128&goto=productinfo&mainfunc=link

I må gerne komme med andre bud på gode grafikkort, dog skal det ikke komme over 500 kr.
MVH
Thomas

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-01-05 13:44

Godt nok til hvad? Hvis du vil spille Farcry, Doom3 og lignende i højeste opløsning kan et grafikkort til 500 kr ikke klare det! Endvidere bør du osse oplyse hvad dit bundkort kan trække af grafikkort?

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 13-01-05 13:47

Lige nu har jeg mx440, ovenstående grafikkort ligger i samme kategori. Det jeg søger efter, er et grafikkort som understøtter directx 8.1...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-01-05 13:53

Man er jo oppe på directx 9.0c nu! Hvis det bare skal understøtte 8.1 (Gør mx440 virkelig ikke det?) så vil jeg anbefale dette her kort http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=20472 Langt bedre end fx 5200, der så tilgengæld understøtter directx 9!

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 13-01-05 13:55

fx 5200 understøtter det ikke dx 9.0c?

og nej mx 440 understøtter desværre ikke dx 8.1??!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-01-05 14:00

Jo fx 5200 understøtter directx9.0c!

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 13-01-05 14:08

Jeg talte med sælgeren gennem telefonen, han fortalte at mit kort overhovedet ikke kunne måles med det nye... Tror dog at han pyntede lidt på det... Jeg har ingen problemer med at køre spil som farcry og NFSU2 - men når jeg åbner fx. Medal og Honor Pacific assault, kommer der en meddelelse om, at mit grafikkort ikke understøtter dx 8.1...

Jeg spurgte så sælgeren om, hvorfor mit nuværende MSI mx440 understøtter 9.0c men ikke 8.1 - han svarede så, at det var noget ny teknologi, som kun "nyrere" grafikkort indeholder.

Ved ikke rigtig hvordan jeg skal forholde mig til den udtalelse, er det sandt, eller pynter han på sig salg?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 13-01-05 14:18

Det sidste han sagde er rigtigt! Dog understøtter mx400 ikke 9.0c men det kan sagtens køre med den version da directx er bagud kompartibel! MOH pacific assault har åbenbart nogle 8.1 krav til grafikkortet, og så skal kortet naturligvis osse kunne opfylde det! Om et par år vil nogle spil osse kræve at man skal bruge kort der understøtter directx9, og så må man jo skifte kort igen!
Geforce 4200 overgår langt fx5200 i hastighed, og så er det i mine øjne ligemeget om vand er mere virkelighedstro i directx9 kort, da 5200 alligevel ikke kan køre spil i samme opløsninger som et 4200 kort!

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 14-01-05 00:02

jeg ville lægge det fx 5200 langt væk og vælge dette istedet
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=20472

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 14-01-05 00:25

du kan også prøve denne her
http://www.greendata.dk/shop/
gå ind under rest/demo varer
øverst er der et ti 4600+et ti4200 til godt 1000kr men det kan jo være hvis du fedter lidt for dem at de vil sælge det ene løst,lidt længere nede er der et ti 4600 til 598 kr(98kr er ikke meget at betale mere for et kort der yder over det dobbelte af et fx 5200),men der står det ikke er lagervare

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 14-01-05 10:27

Hej igen... jeg fik et tilbud og slog til med det samme... Kortet hedder gf5700GE - 256 mbDDR
Jeg gav 600... Så det var vel billigt nok...

MVH
Thomas

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-01-05 10:34

Udmærket grafikkort til den pris

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 14-01-05 13:33

#punkler
det er et fint grafikkort til den pris,men hvis du har fået svar på dit spørgsmål må du gerne lukke det

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 15-01-05 11:10

hevde jeg også tænkt mig... Men skulle lige beslutte mig for, hvem der skulle have mine point

Godkendelse af svar
Fra : punkler

Dato : 15-01-05 11:11

Jeg fik godt nok ikke noget svar endeligt svar på, hvilket kort jeg skulle købe... Men du frarådede mig at købe det andet, derfor får du pointene...

God dag