/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
auto mail
Fra : popo
Vist : 794 gange
50 point
Dato : 13-01-05 11:26

Hjælp der er nogen som prøver at sende mail fra min pc,efter et stykke tid kommer der en meddelse hvor der står det mislykkes fordi den tilsluttet VC`rt ikke svarede,10060,

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 13-01-05 11:43

Har du sat indstillingen i Outlook Express således:
FUNKTIONER>INDSTILLINGER>SIKKERHED og flueben ved: "Advar mig hvis andre programmer forsøger at sende e-mails på mine vegne".

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-01-05 11:45

ajiiiiiiiiiii - var jeg jo ved at skrive joan

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 13-01-05 11:48

Nej, er det muligt at det for en enkelt gangs skyld lykkedes mig at komme
før dig mirit?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-01-05 11:51

jo da- - skal ud i den friske luft men er tilbage om ca 1 time (pyyyyyyyh har fået strygetøjet overstået alt imens jeg har luret på kandu

er det ikke snart din tur til at oprette en smalltalk tråd ???????????

Kommentar
Fra : popo

Dato : 13-01-05 11:53

Det har jeg gjort det hjælper ikke,den popper op nede i højre hjørne af pc,hvor der står AVG mailscanner conectting too så viser den en ip adresse men denne ip adresse er ikke den samme hver gang,og kommer tilbage som ukendt mail recipent,og det sker ca.10-15 gange i timen

Kommentar
Fra : popo

Dato : 13-01-05 11:57

PS: den sender til en adresse som ikke er den samme hver gang men en af dem er TPKXAI@VATEKNIK.com

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 13-01-05 12:01

Joan kalder alle eksperter til hjælp for popo

mirit: er du rigtig klog ? "small talk" næh, jeg bliver aldrig færdig med at small talke, hvis jeg først komme igang dér!
mvh
Joan

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 13-01-05 12:03

BjarneD - tedd - keldd og alle i andre genier kom nu med et bud som kan hjælpe popo!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 13-01-05 12:16

prøv lige og læg headeren herind
slør evt. din egen email adresse

højreklik på mailen >>egenskaber >>detaljer
højreklik "márker alt >
højreklik igen vælg "kopier"

sæt ind her

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-01-05 12:18

Hold nu kaje piger!

Det lyder i aller højeste grad som om du har fået en virus eller en trojaner.
Du skal deles have skannet med en AV skanner der er uafhængig af din egen så prøv at downloade og køre Stinger
http://vil.nai.com/vil/stinger/
og efterfølgende bør du nok få lavet en Hijackthis log som du kan læse mere om her www.arlet.dk

Kommentar
Fra : petura

Dato : 13-01-05 12:27

det kunne se ud som om du har en trojaner i din pc . prøv at downloade spysweeper og kør den kan hentes her :http://www.webroot.com/downloads/?WRSID=183ef8250dcd072995dc8d6329b4ec6a den kan man prøve gratis . jeg vil også anbefale dig at få din pc onlineskannet på : http://www.bitdefender.com/scan/Msie/index.php
og endelig er her en meget god side at læse på der er mange gode programmer og forklaringer på dansk : http://www.spywarefri.dk/

Kommentar
Fra : petura

Dato : 13-01-05 12:37

jeg glemte lige 2 programmer , jeg synes der er 2 (must have programmer) alle burde have i sin pc .Det er Ad-Aware og spybot .de kan hentes her : http://www.lavasoftusa.com/support/download/ og http://www.safer-networking.org/en/index.html
og det bedste af alt de er gratis held og lykke

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 13-01-05 13:31

Hvis det er tdc som du har som udbyder,har der været problemer med at sende mail's,det var noget med et filter på deres server,prøv at sende den som rar fil,havde selv samme problem engang,og ringede til tdc,fik afvide jeg skulle sende mailen som rar fil,indtil de fik løst problemet

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 13-01-05 14:58

sorry jeg misforstod dit spørgsmål

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 13-01-05 16:05

Med fare for at få en over tuden vil jeg spørge om man ikke kan gå ind i:

"Kontrolpanelet" >Tilføj/fjern" > "Windows installationer" >"Kommunikation" og fjerne fluebenet ved "Universal Plug and Play".
Det blev jeg engang foreslået, da jeg fik nogle "Pop Ups" ned i højre side af skærmen, der ville forbinde mig med andre div. netværkssteder.
Da jeg havde fjernet "Plug and Play" kom der ikke flere "Pop ups"

joan

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 13-01-05 21:29

Hej popo.
Har du gjort mere ved det

mvh
joan

Kommentar
Fra : popo

Dato : 13-01-05 23:24

har prøvet live scan fandt 3 som jeg kunne fjerne har også kørt ad-aware troede detvar ok det så også ud til at det var,men her til aften kom den tilbage.Måske skal jeg starte i fejlsikkeret og prøve at scanne derfra og fjerne dem???????????

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 14-01-05 09:28

popo:

Har du fjernet fluebenet ved "Universal Plug and Play" som jeg anbefaler i mit svar den 13.01 kl.16:05?

Hvis ikke, så prøv det.
mvh
joan

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 14-01-05 09:37

Jeg synes faktisk du skulle prøve det. Du kan jo altid sætte flueben igen.
Jeg havde engang en 'popups' på skærmen (nede i højre side) og den meddelte også hele tiden noget i retnig af: "connecting to.....) og så div. navne på netværk.
joan

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-05 11:01

Få nu Arlet eller Spywarefri til at hjælpe med en Hijackthis www.arlet.dk www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 14-01-05 11:32

BjarneD:

Respekt for alle dine råd, som også har gavnet mig, men sig lige om flg. som popo nævner er en spyware:
"TPKXAI@VATEKNIK.com" eller en virus???
Er det jeg foreslår med at fjerne det flueben ved "Universal Plug and Play" helt forkert?

mvh
joan

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-05 11:48

Hvis et mailprogram vil sende mail "af sig selv" er der noget der ikke skal være der.
Joan du anskuer problemet på en besynderlig måde da det for mig, at se ikke handler om en vildfaren popup service.
Det er vanskeligt, at bruge sin egen maskine som udgangspunkt for at løse andres problemer da der oftest er store forskelle på maskiner og hvad der er i dem osv.. Det er også vanskeligt at anvende konkrete råd, som man har læst eller modtaget hvis man ikke har haft lejlighed til at prøve det af i andre sammenhænge. Altså det jeg mener er, at hvis man ikke har erfaring i problemløsning så er man ingen god problemløser.
Når jeg foreslår en Hijackthis er det fordi den er enklere, at lave en guide på og giver et meget bedre overblik over den pågældende maskine end man kan få fra spørgeren direkte og løsningen er også nemmere, at give selv om den ikke giver meget forklaring. Jeg har valgt ikke at guide Hijackthis selv, men anerkender værdien af den ved online support.

Det der med respekt er ikke lige det jeg opfattede, men dine kommentarer får mig til at tænke på de kontorassistenter, der har villet kontrollere mit arbejde på baggrund af deres PC kørekort når jeg nu bare var sådan en uvidende computer-mekaniker

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 14-01-05 12:23

Ups, sikke et straight punch jeg der fik.
Ja, men tak for belæringen BjarneD. alt er taget til efterretning!
Man forsøger jo efter ringe evne (som du er så sød at understrege)
Respekt var virkelig ærlig ment!!!!!!!!!!!!!!!!
Men du svarede ikke på mit spørgsmål om TPKXAI@VATEKNIK.com er virus, spyware eller "andet"
mvh
joan

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 14-01-05 12:47

Undskyld popo, det er ikke min mening , at vildlede dig! - heller ikke at nasse på din tråd.

mvh
joan

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-05 12:49

Joan>>Det er en e-mail adresse, hvilket du jo nok godt ved.
Du skal ikke tage det personligt Joan, men nogen gange er det bedst at være meget kontant for, at fremme forståelsen og så kan jeg jo som nu fortælle, at jeg syntes, at det er fint, at du og andre forsøger at hjælpe hvilket jo også lykkedes ind imellem. Jeg har bare ikke altid tid til, at forklare både spørgsmålet og andres løsningsforslag.
Virus bruger mange forskellige email adresser, og det behøver ikke at være virus, der jo er kendetegnet ved, at være selvmuterende, men kan også være andre former for "snavs".

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 14-01-05 16:18

BjarneD
Jeg tager det absolut ikke personligt. Stikke man snuden for langt frem, må man tage de slag man får over den, det er jo mig selv, der dummer mig, (selv om man håber det modsatte)

Tak i øvrigt for dín udbyggende forklaring, der er måske andre den mig, der høster erfaring af den.
At det er en e-mail adresse er jo tydeligt, og det slår mig, at den ligner en af de "syge" afsendere man kan risikere at få i sin indbakke, og som man bliver advaret imod.
Mvh
Joan

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-05 16:27

Hej igen Joan, nu håber jeg jo at spørgeren også kan have lidt nytte af vores lille ordveksling.
Du har fuldstændig ret i, at den email adresse ligner og det er da også sådan, at det er forskellige menneskers e-postsystem der anvendes til, at sende en stor del af det og jeg gætter på (man kan jo aldrig være sikker med den slags) at popo's maskine har fået noget ind som vil sende en mail med virus eller adware, og at sikkerhedssystemet har lukket af for afsendelse og nu drejer det sig så om at få fjernet det der laver den afsendelse. En Hijackthis log vil vise hvilke programmer og registreringsnøgler der er aktive, og det er derfor ofte den nemmeste måde, at komme i bund med problemet selv om der ofte skal flere ting til for at udrydde det helt og nogle af de standard ting der skal fooretages er, at deaktivere systemgendannelse og at tømme Temporary Internet Files.
P.S.! Du skal aldrig være bange for at komme med et forslag for man ved jo aldrig om det kan hjælpe ind på rette spor. Du skal bare være klar over, at der kan være mere i det.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 14-01-05 16:42

Undskyld popo, hvis vi låner din tråd for meget, men den sidste BjarneD leverer her på tråden, må vel mange incl. du selv, kunne lære noget af.

BjarneD: Tak for den forklaring, det er sandelig en meget god lærdom for mig, som jeg da rigtig godt kan bruge, så den bliver printet ud og sat i min mappe med råd hentet i Kandu. Nu skal jeg ikke genere mere men nøjes med spændt at vente på svaret. Have a nice day!
Mvh
Joan

Kommentar
Fra : popo

Dato : 14-01-05 20:08

Nu må i ikke komme op og toppes Joan og Bjarne jeg er taknemlig for alle gode råd som jeg kan hente på Kandu,og jeg prøver dem alle man skal lære så længe man lever.Og jeg vil også prøve den mulighed som du skriver om Joan,har ikke haft tid endnu meget arbejde for tiden.Men i skal have mange tak for de gode råd og jeg håber at jeg forsat kan få brug for jeres expertise fremover hvis jeg løber ind i andre problemer,og det ved jeg at jeg gør,roder meget med pc på amatør basis.Derfor endnu engang tak for jeres råd. POPO

Accepteret svar
Fra : joanjoergensen

Modtaget 50 point
Dato : 14-01-05 20:42

Nej POPO, vi toppes da ikke BjarneD og jeg, slet ikke. Det burde næsten fremgå at tonen , som er helt fredelig.
Jeg håber meget, at du kan få hjælp her på tråden til at løse dit problem.
Mit råd med at fjerne et flueben i Windows komponenten "Universal Plug and Play"
vil ikke kunne hjælpe dig, så spild ikke din tid på det.
Det mest sansynlige er, som BjD siger, at du har fået et eller andet "snavs" ind på din
Pc, som du kan fjerne med et af de Anti-Spyware-programmer, som der ligger op til flere adresser til her på tråden.
God vind!
mvh
Joan

Godkendelse af svar
Fra : popo

Dato : 31-08-06 08:52

Tak for svaret joanjoergensen.