/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Firewalls
Fra : gangster50
Vist : 332 gange
100 point
Dato : 13-01-05 07:03

Hej, nu har jeg haft et par firewalls installeret på min computer, men de ender allesammen med at fucke computeren op.

Sygate: Den ville ikke åbne FireFox .. Og den villle ikke meget mere. Den afinstallerede jeg..
Kaspersky Anti-Hacker: Den fuckede ved at blive ved med at spørge mig om System måtte komme på internettet.. Ligemeget hvilket svar jeg gav, blev den ved.
ZoneAlarm: Ved den tog det en krig for "startup"-programmerne at loade . . Jeg slettede den og det hele virkede fint igen.

Er der noget jeg kan gøre?
Er der andre firewalls jeg skal prøve?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-01-05 09:19

hvis du kører med XP kan du jo bruge den indbyggede firewall der er der

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 13-01-05 10:24

Hvad med Linux, der er indbygget firewall i kernen, så man helt bestemmer had der skal foregå.

Med venlig hilsen

ciberAmigo

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 13-01-05 10:24

zone alarm
der er som miritdk skriver bruger du XP SP2 så skal du slå xp-firewall fra hvis du ønsker at bruge en anden som freks. zone alarm/sygate eller laver xp lort i den

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-01-05 10:36

rotw - faktisk kan for eks sygate glimrende køre samtidig som xp´s firewall - men jeg kan ikke se andet end at man så kan følge lidt med i hvad der foregår - det kan man/jeg i hvert tilfælde ikke med xp´s

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-01-05 11:10

Du kan prøve denne, som jeg har gode erfaringer med, men slå endelig indbyggede firewall fra for det er enten eller:
http://www.agnitum.com/download/outpost1.html
Et af de største problemer ved Windows XP med SP2 er konflikter med firewall

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-01-05 14:37

BjarneD - har du - eller kører du selv med den firewall ?????????????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-01-05 14:41

Jeg har den på 2 af 4 maskiner, Mirit.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-01-05 14:45

ok og den er værd at anbefale ????????????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-01-05 14:49

Den er ved flere lejligheder blevet kåret som bedste GRATIS firewall, men smag og behag er jo forskellig.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-01-05 14:50

ja ok - skal komme det ihu

kiggede lige på den og den ser jo rimelig ud ;.)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 13-01-05 17:56

den ligger på mange af de cd'er der følger med bladet komputer for alle og bliver tit rost som den bedste gratis firewall
er dog selv mere til zone