/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
TDC Norton fornyelse
Fra : bhermann
Vist : 1699 gange
100 point
Dato : 12-01-05 17:52

Jeg købte for et år siden en Norton sikkerhedspakke igennem TDC. Nu råber den til mig, at jeg ikke længere har ret til at opdatere mine virus definitioner. Hvordan opgraderer jeg? Hvad skal det koste?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-05 18:01

de udbyder ikke norton gennem tdc mere - men du kan få norman som er ganske god til kr 10,- mdl

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_sikker_pakken

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 12-01-05 18:02

går ud fra du bare kan ringe derind, så opdatere de din bruger-profil...

tlf: 80 80 80 10

MVH
Thomas

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 12-01-05 18:02

Der er sket det imellemtiden at TDC har skiftet levenrandør af AV program, nemlig til NORMAN AV. Du kan dog stadig upgradere din NORTON ved at gå ind på SYMANTEC's hjemmeside...det er desværre bare lidt dyrere igennem dem. Jeg måtte give 349,- istedet for 199,- ved TDC. Du kan selvføgelig også gå over til NORMAN istedet.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 12-01-05 19:18

Hvis du har købt programmet gennem TDC, har du betalt for 1 års abonnement.
På den side der åbnes når du starter programmet vil der nederst stå at dit abonne,ment udløber den xx-xx-xxxx og det er nok en dato ret tæt på idag.
Hvis du ikke har opsagt abonnementet, kan du sagtens få programmet til at virke et år mere uden det koster dig mere en det årlige abonnement på 199 kr.

Det sker ved at afinstallere programmet og fderefter fjerne alle mapper og filer hvor navnet SYMANTEC indgår. Derefter installeres programmet igen og det vil køre glat det kommende år.

Det er desværre en procedure der skal gentages hvert år, men er nødvendig hvis du ikke, som Palle skal betale 349 kr. til SYMANTEC.

Hvis du er interesseret kan du få en mere præcis opskrift lidt senere (jeg fornyer mit eget abonement om lidt) Indtil da kan du se om du ikke har en fil der hedder NISTDC.exe på godt og vel et havlt hundrede Mb (det er installationosprogrammet til nyinstallation.

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 12-01-05 20:15

Jeg vil vente på din opskrift. NISTDC.exe er lokaliseret. Er det et problem, at jeg allerede har overskredet min dato 09-01-2005?

Accepteret svar
Fra : Jorgen_ros

Modtaget 100 point
Dato : 12-01-05 21:46

Hej bhermann

Nej der er for så vidt ikke noget galt i at du har overskredet datoen. Programmet virker stadig - det er kun nye virusdefinitioner og programopdateringer der ikke kan hentes, før du får opdateret dit abonnement.

Inden du går i gang skal du sikre dig at du har afsat tid til opgaven (1 time går nemt, men afhænger lidt af din forbindelse). Læs hele beskrivelsen igennem før du starter.

1. Gå omhyggeligt din opsætning af Norton Internet security igennem først. Da du skal afinstallere og geninstallere programmet, skal du have nedskrevet alle de ændringer du har lavet/tilføjet undervejs. Her tænker jeg især på punktet FORTROLIGHEDSSTYRING - herunder hvad du evt. har tilføjet under FOTROLIGE OPLYSNINGER. Kontonumre mm.
2. Så vil jeg anbefale dig at afbryde din internetforbindelse - (træk evt. kablet ud) for nu skal du gå til kontrolpanel og afinstalere Norton Internet Security og derefter afinstallere alt hvad du kan se der er installeret til samme program - Livereg mm.
3 Så kommer noget vigtigt. Find alt på computeren med navnet SYMANTEC og slet det! - det er mapper, cokies og filer hvori dette navn indgår. Brug evt søgefunktionen i START til at finde det for det kan godt ligge flere steder.
4. Sluk og genstart.
5. Find filen NISTDC.EXE og klik på den og nyinstallationen starter.

6. VIGTIGT, VIGTIGT, VIGTIGT, VIGTIGT:
Når installationen på et tidspunkt stopper og spørger om du vil registrere (REGISTRER NORTON SECURITY) skal du ENDELIG vælge - SPRING OVER. Derved sker opdateringer via TDC (hvor du har abonnementet) og ikke over Symantec (hvor du ikke har abonnement) og derved sparer du det ekstra gebyr.
7. I slutningen af installationen bliver du spurgt om du vil køre LIVEREG - frit valg, men du skal så have etableret internetforbindelsen igen. Du vil så opdage at programmet åbner en forbindelse til TDC's server og dit abonnementsstatus checkes her og opdateringern starter. Du skal nu desværre igennem flere opdateringer og et par gange skal du genstarte, men der kommer vejledninger på skærmen.

Det virker noget besværlig og unødvendigt, men sådan er det desværre lavet. Skriv det bag øret for du skal dette igennem hvert år. Jeg har spurgt TDC om der ikke er en anden mulighed, men desværre. Måske tror de at de på denne måde kan få nogen til at tro at de er nødt til at købe nyeste version, hvad ved jeg.

Hvis du eller andre har tid burde dette måske udgives som et tip, for du kan ikke finde hjælpen på TDC's hjemmeside. Der er frit slag, men jeg gider ikke lige nu.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 12-01-05 21:53

Husk at køre LIVEUPDATE til du får meldig om at alle opdateringer er hentet og kør så en fuld systemskanning, når du har tid.

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 15-01-05 08:15

Hej Jorgen_ros,

Tak for hjælpen. Det virkede perfekt, og jeg er nu igen kørende. Men jeg giver dig ret i, at det er en noget tung proces. Hvordan foregår betalingen egentlig? Undervejs var der ikke en lyd omkring prisen, som jeg har forstået skulle være 199kr.

Godkendelse af svar
Fra : bhermann

Dato : 15-01-05 08:15

Tak for svaret Jorgen_ros.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 15-01-05 18:08

Du betaler over din internet regning.