/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Klimabehandling / Psoriasis
Fra : kandaikke
Vist : 827 gange
40 point
Dato : 12-01-05 15:10

Hejsa..

Kvinde 31 år med psoriasis på 8 år.. Jeg har det ikke i meget slemt grad, men nok til at have været i klimabehandling på montebello i Spanien 2 gange..

Jeg vil høre om nogle herinde har været i klimabehandling i Isral og vil fortælle mig lidt om det..
1. Hvordan forløber selve behandlingen
2. Er man overvåget af personale, så det bliver gjort ordentligt.
3. Er man berørt af urolighedderne dernede.
4. Ellers noget jeg bør vide ??

De gange jeg har været i Spanien er det selvbehandling d.v.s jeg er alene på stranden 8 timer hverdag, der er ingen kontrol med mig, hvis jeg skulle blive dårlig når jeg ligger der alene i 35g varme.
Jeg har snakket med min hudlæge om at søge Isral i år, men hun kan ikke rigtigt fortælle mig det jeg gerne vil vide.

Håber der er nogle gode svar derude.

Hilsen Kandaikke

Accepteret svar
Fra : HunnyBunny

Modtaget 50 point
Dato : 12-01-05 15:21

Desværre kan jeg ikke besvare dine spørgsmål direkte, men jeg ved der findes en video på biblioteket, om klimabehandling i Israel. Videoen hedder "Psoriasis - en sygdom du kan leve med". Jeg tror, den kan afklare nogle af dine spørgsmål - den er meget informativ - brugte den selv til en eksamensprojekt!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-05 16:09

behandlingen i Israel er iflg de oplysninger jeg ligger inde med ualmindelig god - det er dog svært at komme til.
Jeg regner med at din læge mener ophold i Eilath - og der er der særlige hoteller til samme formål med kvalificeret personale.

Jeg synes du skal ringe til den israelske ambassade og forhøre dig - eller skrive til dem - de giver dig alle de oplysninger du vil have ------- også kontakt til behandlingssted !

Kommentar
Fra : Lilleclaus

Dato : 12-01-05 20:43

hej kanndaikke.. her er en link med oplysninger om klimabehandlingen i Isral .....Behandlingsrejser til Israel.
Hvordan kommer man afsted? Og hvad sker der
når man så endelig er i Israel?
Behandlingsformer, hotel, hverdag, mad og
aktiviteter.
http://www.dpfsyd.dk/bestilling.htm
hel og lykke ..Lilleclaus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-05 21:11

Lilleclaus - dit link er ikke oplysende i sig selv - det kræver at man bestiller lige fra oplysning til næsten at rejse .............. fik du ikke lige kigget nok på den selv ????????????????????

kandaikke...... jeg har selv været i israel og fik helt og holdent has på min psoriasis (ok var der længe)
- efter flere år kom der en smule igen men ikke mere end at jeg kunne klare det via for eks moderat solarium osv - så jeg føler mig helt rask

Kommentar
Fra : Lilleclaus

Dato : 12-01-05 22:20

ok små slav regner da oz med at kandaikke kunne søge de oplysninger

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-05 22:46

jaja - det var ingen kritik - regnede bare med at du ikke havde lagt mærke til at der skal sættes krydser for at bestille alt hjem

Kommentar
Fra : Lilleclaus

Dato : 12-01-05 23:09

jow det havde jeg og derfor mente jeg oz at kandaikke kunne få flere oplysninger der, end vi kan give hende her på Kandu ..men var ikke inde og krydse af

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-05 23:31

ok Lilleclaus - tror nu også kandaikke nok skal finde ud af det

Kommentar
Fra : kandaikke

Dato : 13-01-05 08:34

Jeg har været inde på diverse hjemmesider, og er også medlem af dansk psoriasis forening. Ville dog få flere oplysninger fra en der har været på et ophold. Jeg ved godt det er svært at komme afsted, men min hudlæge vil da gerne forsøge at få mig afsted...

Så vi la´den lige stå for nu...

Tak Kandaikke..

Godkendelse af svar
Fra : kandaikke

Dato : 28-01-05 16:04

Tak for svaret HunnyBunny.

Lånte filmen, det viste sig dog at jeg havde set den før, men en gang til skader jo ikke...

Mvh Kandaikke