/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
DVD-kopieringsdevice/ASPI-manager
Fra : Denpete
Vist : 545 gange
200 point
Dato : 20-08-02 23:20

Hej gruppe...
Har netop downloaded et program til at kunne overspille DVD-film til alm. CD-Rom.

Men når jeg skal bruge programmet får jeg en meddelelse:

'Unable to initialise ASPI manager.
Årsag: Det angivne modul blev ikke fundet'.

Kan nogen hjælpe mig her?

Venlig hilsen
Denpete

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 210 point
Dato : 20-08-02 23:57

Hej Pete,

det ka' gøres vha. programmet ForceASPI, der ka’ downloades her -->
http://www.cd-rw.org/software/cdr_software/cdr_tools/frcaspi.cfm
den originale hjemmeside hvorfra programmet er fra, er desvære ved at blive lavet om i øjeblikket -->
http://www.flexion.org/aspi/
så informationer omkring programmet og hvordan det ska' gøres, står der desværre ikke i øjeblikket... Men heldigvis indeholder filen et dokument ”INDEX.html” den nævner dog ikke noget om XP, men denne side har dog lidt omkring den, samt andre go’e tips omkring ASPI -->
http://aspi.radified.com/
det ka’ godt være at du bli’r nød til at omdøbe ”Instaspi.bat” til ”Instaspi.cmd”, hvis du bruger win XP eller win 2000 for at kunne aktivere den…

men når du har fået dit ASPI installeret og til at fungere... vil jeg foreslå dig følgende...
Download den nyeste ASPI driver... --> (jeg mener at det er den nyeste)
http://download.adaptec.com/software_pc/aspi/aspi_v471.exe
hvorfor jeg bla. vil forslå at downloade den er 2 årsager...

den indeholder programmet "aspichk.exe", og den nyeste driver...
når du aktivere aspi_v471.exe... vil den kreere en mappe \adapatec\aspi... hvis du ikke ændre dette vil det til se således ud efter udpakningen...
C:\adaptec\aspi\ ... her ligger der så 2 tekstdokumenter og en zip fil "aspi471.ZIP"... denne zip fil pakker du så ud...

når den er pakket ud aktivere du "aspichk.exe"... den sku' så fortælle om ASPI er installeret korrekt samt hvilken version du bruger... herefter ska' du installere den nye ASPI driver version 4.71, idet den nu vil acceptere denne pga. ForceASPI... når du har installeret den... Ska' du genstarte computeren...

og så sku' din Aspi gerne funke... hvis den ikke gør så meld lige tilbage...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 21-08-02 00:29

Hej Strarup...

Så kom du til hjælp igen...

Jeg downloadede fra den første site og jeg har normalt en unzipped-mappe, hvor jeg skulle unzippe til:c:\unzipped\frcASPI17.
Jeg fjernede unzipped\ og lod den unzippe til: c:\frcASPI17.
Jeg åbnede mit nye program - og vuptidet virkede...

Jeg forstod ikke helt dine anvisninger mht. at skulle omdøbe nogle filer, så jeg ved ikke omdet er nødvendigt - ellers må du lige give mig et praj.

Men hvis jeg nu skal downloade den nyeste ASPI-driver, hvor skal den så udpakkes når jeg lavede en mappe der hed \frcASPI17?

Mvh.
Pete

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-08-02 01:05

Hej Pete,

det er sådan set ligemeget, du ska' bare huske hvor det er den er udpakket...

mht. til omdøbningen var det filen "Instaspi.bat" der sku' omdøbes, men kun i det tilfælde at du bruger Win 2000 eller Win XP, og den ikke funker... nu ka' jeg desværre ikke lige huske hvilken version af Windows du bruger... det var derfor jeg nævnte det... Hvorfor den nogen gange har behov for at blive omdøbt i Win 2000 og Win Xp er fordi disse styresystemer har droppet dos... men i de fleste tilfælde virker en bat fil nu også udmærket uden at blive omdøbt... men det er ikke altid... Men idet du har fået det til at virke har du ikke haft brug for at omdøbe den...

når du har aktiveret aspi_v471.exe... vil den kreere en mappe \adapatec\aspi per default, med mindre du ændre det, men hvis du ikke ændre noget... vil den blive udpakket i "C:\adaptec\aspi\" det er så i den mappe (den sidste af dem) Aspi at de 2 dokumenter og Zipfilen "aspi471.ZIP" ligger i... men hvis du ændre det ska' du så bare huske hvor det er de bliver udpakket da du ska' ha' fat i zipfilen "aspi471.zip" idet det er deri de filer du har brug for ligger i...

hvor du så vælger at udpakke "aspi471.ZIP" er sådan set også lige meget, du ska' bare huske på hvor du gør det, idet du ska' hen til den mappe igen når du ska' ha' aktiveret "aspichk.exe"... for at se om den nu også er blevet installeret korrekt... og er den det så, aktivere "aspiinst.exe" for at installere den nye ASPI driver version 4.71...

herefter ska' du så genstarte når du har installeret... når du har genstartet ka' du gå ned i mappen hvor du har "aspichk.exe" liggende for igen at se om ASPI nu stadigvæk funker korrekt, samt at den nu kører med Version 4.71...

jeg håber ikke det er for rodet forklaret...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 21-08-02 09:07

Hej Strarup...

Jeg forsøger at forstå dine anvisninger:
Jeg har downloaded ...\aspi_v471.exe, men når jeg forsøger at køre den siger den den ikke kan finde filen C:\....\aspi_v471.exe (Overskrift: 16-bit Windows-program kan ikke køres)?

Hvad gør jeg galt?

MVH.
Pete

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 21-08-02 16:52

Det er altså IKKE den rigtige gruppe til sådan et spgsmål, læs dog Kandu ordentlig igennem og find den rigtige gruppe. Gruppen bliver totalt udvandet hvis den hvergang bliver brugt til andet end det den er beregnet til nemlig generelle ting i og omkring Kandu, sådan har jeg ihvertfald forstået det, og så er det irreterende at få mail om alt muligt andet.

Mvh
Bantam

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 21-08-02 17:06

UPS ;-(

Det var vist en ordentlig brøler - nå men mit problem blev da løst...

Mvh.
Denpete

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 21-08-02 17:10

Hej Denpete

Det var IKKE for at virke sur, men jeg påtaler det hver gang bare for vores alle sammens skyld, så vi alle får bedst muligt ud af Kandu.

Godt du blev hjulpet med dit problem

Mvh
Bantam

Godkendelse af svar
Fra : Denpete

Dato : 14-01-03 10:24

Tak for svaret strarup.