/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Flytte ADSL til andet stik!
Fra : oleweb
Vist : 1748 gange
50 point
Dato : 12-01-05 13:51

Nu håber jeg ikke, at dette er et spørgsmål helt ude i skoven, men er det muligt uden problemer at flytte ADSL-modemmet til et andet telefonstik i huset. Hvad skal eventuelt gøres, før det er muligt. Jeg vil bare flytte routeren fra stuen til kontoret (der er telefonstik begge steder)...

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 12-01-05 14:11

Du kan bare flytte det uden vidre!

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 12-01-05 14:32

Pas på at der er 4 ledinger til stikket ellers virke det ikke (besked fra TDC) .Det fleste ekstra stik som man kan købe i byggemarkeder er toleder som duer ikke til ADSL!!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 12-01-05 15:29

jeg har hørt at ADSL modem skal sidde før telefoner, da der ellers nemt kan komme støj på linien
der er sikkert nogle der ved det helt nøjagtig, så giv dig god tid

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-05 16:01

hvis du har 10/100 ethernet kort kan du flytte din pc som du har lyst til.

ps - der er noget om snakken i at der kan komme støj på linien i telefonerne - men det er yderst sjældent og tdc for eks er hurtigt ude for at rette det hvis det sker.

ferik - adsl modem bliver installeret for sig selv med direkte adgang til et bestemt stik - det kræver 10/100 kortet ikke - evt støj kan være af utallige årsager - det er dog ikke mange der oplever det

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-01-05 16:19

TDC::::::stik i huset:::adskiller::::ADSL modem::::router::::computere
TDC::::::stik i huset:::adskiller::::alm. telefoner

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 12-01-05 17:17

har du set på din udbyders hjemmeside om instalering af ADSL?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-01-05 17:22

det er ikke bare at flytte

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-01-05 17:23
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-05 17:32

min erfaring er at hvis man bruger 10/100 ethernet kort - så kan man flytte lige så tosset man vil - har gjort det mange steder hvor der ikke var det fjerneste problem i det - og har gjort det hos migselv da pc´en midlertidigt skulle flyttes - sååååååååh !!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-01-05 18:13

og kortet det satte du bare i telefonstikket?
ADSL modemet skal side i det første telefonstik i lejeligheden skal det sidde i nr 2 kan du ikke bruge telefonstik nr1 med mindre man ommontere i telefonstikkene

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-05 18:18

rotw - very funny - der er forskel på lejemål !!!!!!!!!

Jeg har fast monteret stik til pc - men det gik udemærket med at flytte - kommer da an på hvordan man er koblet op ikke ??

hmm - spørgeren siger jo både adsl modem og router - HVAD ER OPKOBLINGEN DA ?????????????

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 12-01-05 18:19

AAHHa der er forskel på om man bor i lejelighed eller i eget hus

kunne ikke lade være

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-05 18:19

rotw - very funny - der er forskel på lejemål !!!!!!!!!

Jeg har fast monteret stik til pc - men det gik udemærket med at flytte - kommer da an på hvordan man er koblet op ikke ??

hmm - spørgeren siger jo både adsl modem og router - HVAD ER OPKOBLINGEN DA ?????????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-05 18:20

COMPUTERSMEDEN

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-01-05 18:28

okey skal sidde i monopolskillepunktet (og ja det er stadigvæk monopolskillepunkt)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-01-05 18:29
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-05 18:30

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 12-01-05 19:13

hej
ja efter dit filter
det er det det filter der skille tlf. fra data
ole

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-01-05 21:22

HELT KLART
Telefon linien ude fra gaden SKAL først gennem skillefiltret.
Herfra deles signalet i et telefonsignal og datasignal.
Hvis du ikke overholder dette vil du ikke kunne bruge telefonen og internettet samtidig.

Det lille trick som ligger i det hermafroditstik som følger med, er at gadesignalet bliver ført til skillefiltret og det filtrerede signal føres tilbage til hunstikket. (Der er IKKE direkte gennemgang mellem han og hun siden) et almindeligt telefonkabel med gennemgangsstik DUR IKKE til dette formål.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 12-01-05 23:25

oleweb er du stadig med ?
jeg vil gerne vide om du ved hvilket stik der sidder først (bor du i hus eller etage ejendom)

Kommentar
Fra : oleweb

Dato : 13-01-05 21:22

Jow, jow - jeg er her endnu, selvom jeg må indrømme, at I har tabt mig flere gange undervejs. Jeg resumerer lige mit spørgsmål og uddyber en smule. Jeg bor i hus, og har sat mit adsl-modem i stikket, og min telefon "ovenpå/udenpå" dette. Men det er nu ikke det, der er det essentielle. Mit spørgsmål går ud på, om jeg i et andet rum kan flytte mit adsl-modem til et andet telfonstik, og dermed naturligvis hustelefonen udenpå? Altså samme princip efter flytningen, men spørgsmålet er mere, om det er muligt at flytte til et andet stik i et andet rum!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-01-05 17:48

ja men der er en stor sansynlighed for at du skal ommontere i telefonstikkene for at få det til at virke muligvis også lægge et nyt pds kabel
http://www.3iii.dk/computer/adsl-kabling.htm
http://cubus-adsl.dk/elteknik/tele/adsl_inst.php

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-01-05 17:49

eller ville jeg anbefale dig at få fat i en elektrikere

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-01-05 20:54

Hej Oleweb
Hvis du flytter det hele som du beskriver, så er der ikke noget i vejen for det, men faren lurer ved at der bliver sat et ekstra apperat i en af de andre stik, som så vil smutte uden om skillefiltret.
Se mit indlæg 12-01-05 21:22 - så skulle alt tvivl være manet i jorden.

Kommentar
Fra : tha_caleb

Dato : 04-05-05 12:06

hvis du kun har en telefon så er det ret nemt. Du kan bare bruge hvilken som helst af dine stikkontakter og så bruge et hermafroditstik. Din ene telefon kobler du så bagi dette stik. Hvis du har flere telefoner så skal du at arbejde noget mere med det som ifølge af ovenstående links