/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opstart af XP
Fra : jehe
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 20-08-02 22:04

Er der nogen som kan give en forklaring på hvorfor ar de ikoner der er på proceslinjen ikke kommer i den samme rækkefølge hver gang at man starter XP op ?
Jeg er ude for at hvis jeg kører en systemgendannelse får jeg alle ikonerne og i en bestemt rækkefølge, men mit kan så ikke komme på nettet via mit netværkskort før jeg har genstartet computeren, når jeg så har gjort dette mangler der nogle ikoner hvorfor det ?

Kommentar
Fra : User

Dato : 20-08-02 23:11

Prøv at højreklikke på proceslinien, klik på properties/egenskaber og fjern et evt. flueben nerderst hvor der står "hide inactive icons".

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 21-08-02 12:33

Jeg bruger ikke "Hide inactive icons" og mine ikoner bliver også vist i forskellig rækkefølge.

Jeg mener, at grunden til ændringen i rækkefølgen er, at de ikoner der vises først, er de programmer som er startet op og parat til videre funktioner.

F.eks. blivet mit firewallprogram-ikon næsten altid vist til sidst, derimod bliver mit skærmdriver-ikon næsten altid vist først.

Rækkefølgen bliver også ændret efter tilføjelse / installation af flere prorammer.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : jehe

Dato : 21-08-02 13:53

Jeg bruger heller ikke "Hide inactive icons", og det er heller ikke rækkefølgen der generer mig, men at der mangler ikoner efter en genstart af computeren eksempelvis ikonet til lydstyrke, jeg kan så gå via kontrolpanel, lydindstillinger og fjerne fluebenet i vis ikon, trykke anvend og derefter gå tilbage og sætte fluebenet igen og vupti den lille højtaler kommer frem og bliver der lige til næste gang jeg genstarter maskinen.

Kommentar
Fra : Kalen

Dato : 30-08-02 09:29

Jeg tror at jeres problemer er at i ikke har købt jer en ordent lig computer! Jeg har haft min computer i over et år med Windows Xp og den har kørt som en drøm! Prøv evt at formatere jeres computer. og installere Windows Xp pro! Mit eneste råd!

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 100 point
Dato : 14-01-03 01:31

Når programmerne bliver indlæst står de i kø for at komme ind i CPU'en, når den har fået sin cpu-tid er det næste "tråds" tur, er denne tråd ikke nået at blive indlæst i RAM'ene går den videre til næste, eller den første tråd får mere tid. Dette er grunden til rækkefølgen

Grunden til at dine iconer forsvinder er ikke så ulogisk, idet du laver systemgendannelse gendanner du jo til et tidligere punkt, og selvom fluebenet er der fysisk i selve programmet, så er den ændret i registreringsdatabasen mv.