/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærebar PC'er???
Fra : annettemor
Vist : 1113 gange
200 point
Dato : 12-01-05 11:58

Hej
Jeg er så heldig at min kære mand har sagt han gerne vil give mig en bærbar computer - problemet er bare at jeg ikke har en s... forstand på det...

Har fundet 3 som ligsom passer til vores pengepung - hvilken skal jeg vælge???

PB EASYNOTE E1263 eller TOSHIBA SATELLITE A50106 eller COMPAQ PRESARIO R3205EA. De er alle fundet på elgiganten.dk og der kan de også sammenlignes...

Og sidst men ikke mindst - hvilken form for trådløs netværk skal jeg købe???

Mange tak

Annette

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 12-01-05 12:33

Hvad størrelse cpu er der i dem?

Med hendsyn til det trådløse.. Inbygget er bedst, fordi du på den måde ikke har noget til at stikke ud fra din bærbar. Hvis du vælger denne løsning er det bedste 54g standarten (det er også det højste du får inde for bærbare lige Pt.) Men du kan også bare smide et kort i din Pcmcia port, så du rent faktisk kommer op på 108 Mb. Den kaldes 108 SuperG standarten.

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 12-01-05 12:50

Hmmm
Det dud er skriver siger mig ikke rigtig noget..
Jeg kan ikke finde noget om det der cpu-halløj.. Hvad er det???

Accepteret svar
Fra : mickey777

Modtaget 210 point
Dato : 12-01-05 12:52

Jeg har lige set specifikationerne på de tre bærbar, og efter min vurdering, så skal du klart fravælge TOSHIBA SATELLITE A50106 - den indeholder en Celeron processor!!!

Mht. til de andre to, der synes jeg du skal spørge dig selv: Hvad skal jeg bruge den bærbare computer til? Er det mest til tekstbehandling, spil, billedebehandling eller noget helt fjerde? Skal du bruge DVD eller er et almindelig CDRom nok? Er der nogle krav til skærmens størrelse?

En groft sammenligning af PB EASYNOTE E1263 og COMPAQ PRESARIO R3205EA:

512 Cache 128 Cache
CDROM DVD
Grafikkort delt med Ram uden Tv-udgang Grafikkort dedikeret ram og TV-udgang
30 GB Harddisk 40 GB Harddisk
Pris:5999 Pris:6999

Hvis du vil have min mening, så skal du ikke købe nogen af de to bærbare. Men det er fordi jeg går efter Intel's Centrino Mobile Processorer. De har mere cache, en slags hurtig ram, hvilket giver bedre ydelse. Men hvis jeg skulle vælge mellem de to ovenstående, så ville jeg nok vælge COMPAQ PRESARIO R3205EA.

En ting som jeg opfordre dig til at gøre er at besøge forhandleren og bede om at se bærbar i drift. Dvs. se og føl på den, lyt til støjniveauet og spørg til batteriets levetid. Sidstnævnte to faktorer glemmer de fleste, når de køber bærbar fordi de kun ser på specifikationer.

P.S: Link til de tre bærbare:

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da_DK/-/DKK/El_BrowseCatalog-Start?CatalogCategoryID=5yoKBzK.5fwAAADtCXovOIaS&filename=productpage_text

Mht. trådløs netværk, der er jeg enig med Misteryman.

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 12-01-05 12:54

PB EASYNOTE E1263 har en AMD XP-Mobile 2600+

COMPAQ PRESARIO R3205EA har en AMD Athlon XP Mobile 1.6 GHz

Glemte lige at nævne at PB EASYNOTE E1263 har en 15,1 skærm, mens COMPAQ PRESARIO R3205EA "kun" har 14,1 skærm.

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 12-01-05 12:56

På hjemmesiden opgiver de at batteritid på PB EASYNOTE E1263 ca. er 90 minutter, mens COMPAQ PRESARIO R3205EA er 150 minutter. Så der er en klar forskel, hvis man kan stole de specifikationer de har opgivet...

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 12-01-05 14:27
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-01-05 17:36

TOSHIBA SATELLITE A50106 da det er M prossersor(strøm besparende)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-01-05 17:43
Godkendelse af svar
Fra : annettemor

Dato : 17-01-05 12:31

Tak for svaret mickey777.