/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
problemer med spil
Fra : Pc freak
Vist : 300 gange
120 point
Dato : 12-01-05 11:52

jeg er meget træt af at jeg ikke kan spille spil i xp.... spillene svarer ikke, computeren viser en fejlmeddelselse eller den går ud af spillet...

det drejer sig om Star Wars battlefront og The lord of the ring the battle for middle earth...

/Pc freak

mine specs:
AMD athlon 2500+
1024MB ddr
GeForce FX 5600XT 256MB
120+10MB harddisk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-05 11:54

hvilken fejlmeddelelse får du ????????

har du den seneste version af directX ?????????

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 12-01-05 11:58

jeg har den seneste version af DX og fejlmeddelelsen er en blå skærm hvor der står windows er lukker for at undgå bekadigelse...osv. of at der er problemer med filen nv4_disp, det er dog kun i lord of the ring

/Pc freak

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-01-05 12:06

Tyder på en driver fejl! Har du hentet den sidste nye driver på www.nvidia.com ?

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 12-01-05 13:11

Jeg fandt en Microsoft support side der beskriver problemet. ( http://support.microsoft.com/?kbid=325730 )
Det er en fejl i NVidia grafikkorts driveren der er problemet.

Du skal hente en nyere version af grafikkorts driveren fra NVidias side ( nyeste findes her: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_66.93 )

Hvis du har et VIA Technologies chip set motherboard er det også en god idé at opdatere VIA 4-in-1 driveren ( herfra: http://www.viatech.com )

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 12-01-05 13:13

jeg har fundet ud af at det kun er med den nye driver at den kommer med fejlmeddelelsen, og ikke i den forrige version, men kan man ikke på en eller anden måde få slette alle spor af drivere? for selv om jeg fjerner dem i tilføj/fjern programmer, er filen nv4_disp der stadigvæk...

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 12-01-05 13:17

Efter du har afinstalleret normalt, så bare slet filen med stifinder... den burde jo ikke bruge filen til noget.
Når du så installerer en fungerende version så bliver nv4_disp lagt ind igen.

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 12-01-05 14:18

jeg har prøvet det de skriver på microsofts side men det virker ikke.... det hjalp heller ikke at fjerne alle driver filer og så installere dem igen... kan det evt være SP2 der er problemet? man har jo hørt om så mange der havde problemer med SP2...
eller måske andre drivere?

/Pc freak

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 12-01-05 15:07

Jeg fandt en forum tråd der måske er løsningen: http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t661.html

De havde samme problem med et FX 5600 og nyeste drivere.

Problemet forsvandt med DirectX 9.0c og Grafik Driver version 61.77

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 15-01-05 12:12

det virker med den ældre driver tror jeg... jeg venter lige og ser om det bliver ved med at virke...

/Pc freak