/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Pencilin
Fra : birtheandersen
Vist : 619 gange
200 point
Dato : 12-01-05 09:57

Jeg mangler et godt råd til, hvordan jeg får et barn til at tage en tablet uden at kaste det hele op.

venlig hilsen
Birthe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-01-05 10:05

Hvor gammel er barnet, og hvad er det for en slags penicillin?
Der er måske en mulighed for, at det er noget der kan fås i flydende form i stedet.

Men hvis ikke, så prøv at knuse pillen og bland den i mellem et eller andet som barnet kan lide at spise.

Men undgå surmælksprodukter, idet de kan neutralisere virkestofferne i medicinen.

mvh dova

Kommentar
Fra : legind

Dato : 12-01-05 10:06

jamen man kan få det i flydene form via en lille sprøjte ind i den ene side af kinden

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 12-01-05 10:51

Hvis dit barn kaster op pga medicinen så kan det jo også være en elergisk reaktion og du bør måske kontakte din læge igen..

Junior

Kommentar
Fra : sm7sgb

Dato : 12-01-05 11:43

Hej Birthe, hvis det ikke er en alergisk reaktion, uden som med min dreng, ren hysteri, så har jeg været hele turen igenem. Først fik han piller som han nægtede, så fik han flydende i en sprøjte, det nægtede han også, det endte med at han måde få stikkpiller rektalt.

Held og lykke!!

/sgb

Accepteret svar
Fra : kandaikke

Modtaget 200 point
Dato : 20-01-05 13:58

Som barn kunne jeg ikke sluge piller.. der var ikke noget at gøre de kom op igen.. Min mor knuste pillen mellem 2 skeer og kon vand og sukker på og så stod der et stort glas saftevand klar til at skylle efter med... Det kom ned..

Skal dog siges jeg er stadig ikke god til at sluge piller, hvis det findes i brusepille form, så køber jeg dem..

God fornøjelse.. Kandaikke

Godkendelse af svar
Fra : birtheandersen

Dato : 20-01-05 15:05

Tak for svaret kandaikke.