/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
GeForce FX 5200 -- TVout
Fra : Briz
Vist : 420 gange
131 point
Dato : 11-01-05 22:58

Hmm er der mon nogen der har et sådant grafikkort, og som har haft nogle problemer med at få deres tv-out til at fungere.
Da jeg lige fik kortet, installerede jeg det, og af gammel vane installerede jeg samtidigt tv-tool. Tv-tool gjorde mig så opmærksom på at kortet ikke havde en tv-chip og at jeg skulle styre tv-out signalet fra egenskaber for skærm. Der gik jeg så ind, og ganske rigtigt var der nu en ekstra skærm dukket op. Jeg aktiverede denne skærm, og skrivebordet blev nu vist samtidigt på både monitor og tv. Dette gjorde mig glad, for det var som jeg ønskede.
Herefter begynder tågen at melde sig, jeg foretager mig nu en række handlinger, som jeg ikke kan garentere er foregået præcis i den rækkefølge som jeg beskriver ( Ja jeg har sikkert pillet for meget ved alle de fine funktioner jeg kunne komme i nærheden af)
Jeg beslutter mig for at tv-tool er overflødigt, og afinstallerer det derfor, tv-out virker stadigt derefter. Jeg installerer de nview der følger med kortet, og alt virker stadigt, selvom jeg piller meget ved en masse fede ekstrafunktioner i nview. herefter bliver alting for sært. Jeg opdaterer kortets driver via windows "opdater driver" funktion. Herefter bliver min ekstra skærm i "egenskaber for skærm" slettet, og billedet af den primære skærm, der før kun var aftegnet som et sort areal, bliver nu udskiftet med et billede af en moderne monitor. Nu virker Tv-out heller ikke mere, så jeg roder rundt i alle mulige funktioner for at få lortet til at fungere igen. Pludselig, og uden at jeg aner hvorfor, er den gamle "egenskaber for skærm" dukket op igen og jeg kan nu igen få alt til at virke. Så meget så godt. Nu syntes jeg så at min computer kører en anelse langsommere med begge skærme aktiveret, så jeg vælger at deaktiver min sekundære skærm indtil jeg skal bruge den. Det skulle jeg aldrig have gjort, for nu har jeg ikke kunnet få signal igennem til mit tv siden. Jeg afprøver selvfølgeligt alle kabler, men de fungerer og har i øvrigt ikke været udsat for vold under det beskrevne forløb. Jeg kan stadigt nemt aktivere den sekundære skærm, men der kommer bare ikke noget derover. Okay okay tænker jeg så, jeg forsøger at få windows til at skifte tilbage til den første driver (selvom jeg havde fået den opdaterede til at virke fint), dette gør jeg så men det hjælper heller ikke. En anden meget mystisk ting er, at under egenskaber for skærm, fanebladet indstillinger, der er der for det meste tegnet to sorte felter der repræsenterer primær og sekundær skærm, men engang imellem, også efter at jeg er vendt tilbage til den første driver, dukker billedet af den moderne monitor op igen. Det får mig til at tro at det måske drejer sig om en rådden driver der skulle brændes på bålet, men hvis andre har et bedre forslag, eller en ide til hvordan jeg løser dette problem og igen kan komme til at se computer på mit tv såvel som på min monitor, så må man meget gerne skrive. Jeg kan desværre kun udlove 131 point da det er alt jeg har.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-05 23:58

Jeg bruger ikke TV out på min GF5200, men har da prøvet og bortset fra, at det er drilagtigt så virker det, men når du begynder, at opdatere drivere er du på vej ud i alvorlige problemer fordi du skal afinstallere Nvidia display driveren i Rediger/Fjern programme rog for en sikkerheds skyld må du gerne fjerne driveren før du opdaterer og i særdeleshed hvis du henter opdateringen fra Windows Update, som ellers fungerer fint.
Jeg husker, at jeg skulle clone display for at få begge visninger, men du må hellere få afinstallere tog opdateret driveren igen. Du kan sagtens køre standard VGA indtil opdateringen er på plads.

Kommentar
Fra : Briz

Dato : 12-01-05 13:18

Har nu forsøgt den beskrevne løsning, men der kommer stadigt intet på mit tv. men tak for indlægget alligevel.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-01-05 16:42

Du kunne måske få et par fiduser på www.nvidia.com under support.
Jeg orker ikke lige at finde ledningerne frem og sætte mit til igen.