/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Motorsav ulykkestatistik
Fra : invisible
Vist : 1748 gange
50 point
Dato : 11-01-05 21:50

Er der nogen som ved hvor man kan finde noget inform om ulykkestatistik for private med motorsave ??

Det kunne være ganske interessant at se hvor galt det går når alle de idioter i badesandaler og cowboybukser som er kommet ud med deres motorsav for at rydde op efter stormen.

Det er jo ikke sjovt at skulle give 700,- kr for at par sikkerhedsbukser som kan redde en fra at rive hele benet op.

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 60 point
Dato : 11-01-05 22:19

Motorsavsulykker....men om det kun er for private, det er jeg ikke sikker på.
http://www.forbrug.dk/presse/arkiver/nyhedsbrev/nyhedsbrev-08-april-2004/

Statistik om ulykker inden for forskellige erhverv.
http://www.arbejdstilsynet.dk/graphics/at/pdf/arbejdsskader-aarsopgorelser/anmeldte-arbejdsskader-2003.pdf

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-01-05 23:06

Hej invisible.
Nej er du tosset. Et ben på en idiot kan da ikke være 700 kr værd??? Nej, spøg til side. Hvor har du ret. Det er nok de samme, som fyrer nytårsskyts af uden sikkerhedsbriller og i vandret afskydningsposition.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 11-01-05 23:33
Kommentar
Fra : Guild

Dato : 12-01-05 01:16

.. har lige fældet 4 træer efter stormen ,, det gik nu meget godt, for her i Nordjylland har det ikke været vejr til badesandaler .. trods "varmerekorden" på 12,4 grader !
/PG

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 12-01-05 08:15

Tror du at det er samme idioter der absolut skulle ud og lufte sig, selv om Politiet advarede om at gå ud. ?????
Måske lidt mere menneskelig overbærenhed på tryk havde været på sin plads, for jeg tror ikke alle med motorsav skubber
sikkerheden så meget til side. Læst mellem linierne, alle der kommer til skade er idioter, undtaget er mig selv.
Mvh Karen.

Godkendelse af svar
Fra : invisible

Dato : 12-01-05 08:16

Jeg har skam også selv været igang.
Jeg undrede mig bare, da jeg var rundt i byen og besigtige skaderne, hvor mange folk der stod i deres almindelige gummisko, og cowboy bukser, og en lille kasket.
Ikke noget med høreværn eller visir.
Jeg har ikke ondt af de folk som mister et ben, eller et øje, hvis de ikke engang gider bruge beskyttelses tøj som i 90% af tilfældene, kan redde ens ben.

Jeg har heller ikke ondt af folk som dør i færdselsuheld, hvis de har kørt uden sele. (prinses Di f.eks.)
(Men det er nok et helt andet forum.)

Tak for svaret

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 12-01-05 08:30

Pas på livet

Tak, siger jeg.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 12-01-05 09:01

Jeg fandt lige dette link, som måske er vær at kigge på.
Her kan man se hvordan det ser ud når en motorsav ramme, kød i et par almindelige cowboybukser, samt se forskellen på moderne skærebukser.
Uden skærebukserne laver den et 2½cm dybt snit i benet- AV for satan.
Med skærebukser, kommer den slet ikke igennem og med en gammel type skærebukser ridser den i benet.

Så mon ikke man skulle se og trække i skærebukser. Mit ben er ialle tilfælde 1200,- kr værd. Jeg købte for nogle år siden et par Stihl skærebukser, de er vildt rare at have på og er bestemt ingen hindring når man arbejder.
Jeg kan godt forstå at nogle folk ofte "glemmer" deres skærebuks, hvis det er en af dem man sætter uden på bukserne. Jeg vil varmt anbefale et par skæreoveralls af en klasse 1(20 m/s) som er nok til de alm save vi har i DK, 13 - 18" sværd.

Hvis man er vildt sart skal man ikke se videoen, den fylder ca. 7Mb.

http://wisha-training.lni.wa.gov/Training/videos/ChainsawLegProtection/ChainsawLegProtection._Broa.mov