/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fjerne "mug" lugt under seng og i et ska~
Fra : Flemming
Vist : 8406 gange
150 point
Dato : 20-08-02 20:05

Hvordan fjerner jeg "mug" lugt under sengen og i et skab. Det har åbenbart været for indelukket og selvom jeg vasket det i både sæbevand og efterfølgen brugt clorin er der stadig en ubehagelig lugt.

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 160 point
Dato : 20-08-02 20:19

Hej Måske kan dette hjælpe?!
Muglugt forsvinder ved behandling med OZ kompaktrenser. Man kan dog ikke sige at muggen er væk for altid, da den normalt transporteres igennem luften og derfor kan komme fra et andet sted, end det område der er behandlet.
se: http://www.insekta.dk/kompaktrenser_s6.htm
Mvh
nocom

Kommentar
Fra : summer

Dato : 20-08-02 20:44

Jeg kender FOREVER GONE den er god og rimelig pris.
http://www.prox.dk/default.asp?Action=Details&Item=203
Disse to produkter fra Matas er gode til forebyggende: http://www.matas.dk/site/04Hushave/03Fugt/02Fjern_fugt/
http://www.matas.dk/site/04Hushave/03Fugt/01Undgaa_fugt/
mvh
summer

Kommentar
Fra : Elli

Dato : 20-08-02 20:57

Der findes også et produkt som hedder RODALON som kan købes i næsten hvert supermarked. Det er også ret effektiv.
Elli

Kommentar
Fra : Anne_Mette

Dato : 20-08-02 20:59

Hej Flemming
Jeg brugerR10 Lugtfjerner, som virker ved at nedbryde lugtpartiklerne, hvorefter R10 også neutraliserer sig selv. Der er derfor heller ingen stank bagefter, som ved f.eks. klorin. Det er simpelthen et vidundermiddel. Jeg har selv købt det hos farvehandler - menet det koster lige under en hund.
Mvh
Mette

Kommentar
Fra : Flemming

Dato : 20-08-02 21:06

Jeg har hørt at man kan bruge A38 ( ved dårlig lugt i køleskab) kan det også anvendes på træ og malede overflader ?

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 20-08-02 21:18

min mor sagde altid at det der lugter muggent eller er jodslået skal vaskes i eddike
det har hjulpet mig nogle gange. og er i hvert fald billigt at forsøge sig med

venlig hilsen
dorthe

Kommentar
Fra : vkrog

Dato : 20-08-02 21:40

Sørg altid for en god udluftning. Herudover kan du forsøge dig med en blanding af ajaxvand med et skvæt eddike i.

Kommentar
Fra : zoso

Dato : 26-08-02 13:11

Den letteste måde at fjerne lugte på er:

Tag en tre-fire løg og skær dem i kvarte.
Sæt disse i en skål og stil dem på stedet, hvor det lugter (i skabet/under sengen).
Hold rummet lukket i en dags tid.

Svovl og andre ting i løget binder og opfanger lugte i et rum.
HUSK! løgene kan ikke spises bagefter.

Denne løsning kan også bruges til maling og lignende, der kan ødelægge et rum.