/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Geninstallere XP pro
Fra : bassenborg
Vist : 349 gange
100 point
Dato : 11-01-05 20:27

Hvis jeg vil geninstallere XP pro, uden at formatere, hvordan gør jeg det så nemmest med hensyn til alle sikkerhedsopdateringerne?
Jeg har installeret alle opdateringer til og med dags dato, med undtagelse af SP2 som jeg ikke vil have endnu.
Ligger opdateringerne et eller andet sted på min harddisk, så jeg kan brænde dem over på en cd, og så jeg er fri for at hente dem igen fra Windows update?
Er der evt. andet jeg skal være opmærksom på?

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 11-01-05 20:29

Jeg glemte lige noget: Går det ud over mine opdateringer til IE, når jeg geninstallerer XP pro?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-05 20:33

Dine opdateringer forsvinder, men hvorfor vil du foretage ny installation?

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 11-01-05 20:40

Du kunne jo evt. også blot nøjes med en repair. Så mister du hverken indstillinger eller noget andet. Her er en god side som kan hjælpe dig på vej!
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-01-05 20:42

Du kan genindstallere og den bliver som ny (incl. formatering)
Du kan bevæge dig til et gendannelsespunkt hvor den kørte godt.

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 11-01-05 21:10

BjarneD, Jeg synes ikke min maskine kører helt optimalt. Det er som om den "skranter" lidt. Der er flere gange når jeg vil installere spil og andet software, at installationen så ikke lykkedes.

Kommentar
Fra : Lilleclaus

Dato : 11-01-05 21:13

hej vil lige komme med en indskudt bemærkning ...hvis du geninstall. Xp'en så husk lige, hvis du bruger outlook ekspres til dine mail at du eksportere dine adresser over på en disk eller et andet drev, da de nemlig forsvinder hvergang du fortager en ny install. det er min erfaring efter nogen gengange install af både windows 98 og win Xp...men hvorfor bruge tid på geninstall når du kan bruge systemgendannelse ??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-05 21:48

Hvis maskinen skranter kan du måske nøjes med at sætte installations cd-rom'en i drevet og gå til Start - Kør hvor du skriver sfc /scannow (husk mellemrum) tryk OK så skulle systemfilerne blive kontrolleret og udskiftet hvis de er defekte. Dette kan dog også betyde at visse opdateringer går tabt.
En oprydning i registreringsdatabasen med et lille specialprogram vil måske også hjælpe.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 12-01-05 01:50

"skranter" det hele lidt, så kunne det jo være det hele trængte til en diskdefragmentering.Gå i : Start>programmer>Tilbehør>Systemværktøjer>diskdeframentering.
Klik på "analyser". Windows vil så fortælle dig om det er nødvendig at disdefragmentere dit C drev.
Allerede efter en nyinstallation af windows, sker det tit at filerne bliver lagt noget "uorganiseret". Afinstallationer/installationer vil igen fremme denne process. En diskdefragmentering, vil igen samle dine enkelte data, så de ikke ligger spredt rundt omkring på din HD.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 12-01-05 18:24

Hvordan ser det ud med opdateringerne fra Windows? Kan man få dem over på en cd, eller skal de hentes fra "Windows update" igen?

Annuller spørgsmålet
Fra : bassenborg

Dato : 29-10-06 18:36

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål