/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Problemer med min side...!
Fra : Tompe_10
Vist : 387 gange
100 point
Dato : 11-01-05 19:09

Hej med jer..!

Som der måske allerede er nogen der ved så er jeg ved at lave min hjemmeside <html><a href="http://www.andeware.dk">Klik her for at se den<a></html>

Men hvis man har en opløsning som ikke er høj ligner dne en klat lort. Dennne fejl er der også hvis man minimere den...

Er der nogen som kan fortælle mig hvor dan jeg får den til at lave alting meget mindre hvis man har en lav opløsning og så større hvis man har en høj....?

Hvis man minimere den kommer den med den fejl at den ligesom blander mit indhold med de mørke gr kanter jeg har...

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 11-01-05 20:46

Det er dit css der er galt med nu er jeg ikke helt så god til det men det er fordi du har låst de to css menuer til et vist sted på skærmen og når du så minimere eller laver browseren mindre så følger menuerne med browseren! Jeg ved ikke helt hvordan du retter det men du skal vel have gjort noget ved placeringen da du har givet en bestemt placering!

Hilsen Yumatci

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-01-05 20:51

Størrelse i % kunne måske rette det. For vi kan jo ikke se dine css

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 11-01-05 20:53

Ok prøver lige Men prøv www.andeware.dk/style.css der finder du min css

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 11-01-05 21:13

kan tilslutte mig "emesen" du skal ændre til %, derved vil siden følge broweren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-01-05 21:36

Prøv at kigge her. (den er ikke helt som den skal være)
http://www.hirsenet.dk/hirsebakken/
Og prøv så at ændre på størrelsen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-01-05 23:50

Det er din CSS det er galt med som andrer også peger på. Dit problem er at du har et banner i "indhold" som er 700px i bredde, men du har valgt i din CSS at "Indhold" skal indordne sig højre og venstre side der har absolutte værdier på 200px i bredden, herved bliver dit banner gemt bagved højre og venste side.
Hvis Molokyle ikke kommer på banen - så vil jeg prøve at finde løsningen i morgen ud fra det spæde kendskab jeg har til CSS.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-01-05 23:54

rettelse: herved bliver dit banner gemt bagved højre side.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 12-01-05 08:23

Hey emesen den side der var lavet lige som jeg ville have min kan du fortælle hvordan de gør d det der.....?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-01-05 16:41

Ja men det er lidt komplekst opbygget.
Baggrunds og tekstfarver ligger i forskellige cascading style sheet, som bliver hentet på siden.
På midten ligger der en Iframe som styres fra det grå område.
Der sklal leges en del for at styre rammerne.
h-klik forskellige steder og se hvad den er bygget op af.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 12-01-05 16:43

Hej Tompe_10
du kan evt selv hente den, du går ind i FP og siger impotere websted og følger vejledningen husk at skrive www.hirsenet.dk/hirsebakken/ der hvor den skriver www.microsoft

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-01-05 16:48

Tak computersmeden - for jeg orker ikke at skrive det hele.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-01-05 19:38

Tompe - inden du importerer så:
Åbn FrontPages
filer>ny>opretwebsted>den vælger selv et sted på din egen comp.
Nu kan du importere webstedet.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 12-01-05 19:45

emesen - igen har du lidt ret
jeg har selv FP 2002 og her er det ikke nødvendigt at lukke et nyt websted op men selvfølgelig skal man åbne FP

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 12-01-05 19:47

JA men jeg bruger iokke Front >Page jeg bruger et meget mere avanceret program kaldet notesblok

Men jeg har aligevel kigget lidt på d og jeg fatter sku ik en skid...

Prøver mig bare from indtil bent skriver igen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-01-05 19:58

Hvis vi er heldige kommer Molokyle ind og kigger på det.

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 12-01-05 20:17

Ja vi må vel bare vente ellers hugger jeg lige en mail afsted til ham lidt senere

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-01-05 20:21

Hej Tompe_10
Da du skrev til emesen 12-01-05 08:23 at det var præcist sådan du vil have det, så har jeg slet ikke kigget på det, for jeg troede du ville forsøge dig med emesens html og CSS.
Hvis du ikke har Frontpage så åben emesens sider i notesblok - og CSS'erne ligger i "Temponary Internet Files" og der kan du hente dem.

Men jeg tvivler på at det kan lade sig gøre - fordi dit udgangpunkt er lidt galt med dit topbanner på 700px + 200px til venstre og 200px til højre ialt 1100px i bredden - dvs at siden bliver faktisk kun rigtig ved en skærmopløsning på 1280x1024.

Jeg ved det kan lade sig gøre med rammer og med frames, men jeg tvivler på at det kan lade sig gøre med CSS alene - det var derfor jeg håbede at Molokyle kiggede ind.

Jeg vil godt prøve at lave det med frames og jeg vil også god prøve at lave det med tabeller, men kig først lige på emesens kode om du kan bruge den tilrettet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 12-01-05 20:31
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-01-05 20:53

computersmeden > Hvis du kan hjælpe Tompe_10 med hans CSS - hvad skal der så ændres i hans CSS - han har lagt et link højere oppe hvor du kan hente hans CSS.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 12-01-05 22:10

Tompe_10 -> Du kan lave browser-sniffing og indrette siden efter opløsning :

http://echoecho.com/dk/toolscreenresolutionredirect.htm

..eller bruge flydende/'elastiskt' layout i CSS :

http://webdesign101.dk/w/css/csslayout/layoutmetoder_1.php

Læs flere bud på esoteriske løsninger her :

http://search.atomz.com/search/?sp-q=resolution&sp-a=sp1002d27b&sp-f=ISO-8859-1&sp-p=All&sp-k=All

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-05 22:12

Her er et hack til at styre CSS min-max egenskaben i IE :

http://doxdesk.com/software/js/minmax.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 12-01-05 22:22

Tak molo kigger på det i morger tror sku jeg går i seng nu

Vi snakkes

Godkendelse af svar
Fra : Tompe_10

Dato : 20-01-05 07:48

Tak for svaret molokyle.