/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Host spil med TDC + ADSL + Speedstream 2~
Fra : guffy
Vist : 650 gange
200 point
Dato : 20-08-02 18:26

Hej

Jeg har en almindelig ADSL forbindelse via TDC, et mindre (2PCer) lokalt netværk der køre som det skal. Vores routeren er Speedstream 2601. Vi har fået egen IP adresse fra TDC.
Jeg og min søn spiller en del spil på nettet men kan ikke hoste , sandsynligvis på grund af TDC firewall. Jeg har forsøgt uden held at konfigurerer Speedstraem 2601 og det ender altid med at jeg må "resette" :).
Er der en der kan komme med en "step by step" idiotvejledning så jeg kan komme til at hoste spil (Bridge) via OKbridge-bridge playing computer IP = 199.33.217.1 der bruger incomming connection port 1729 (TCP?)

Med venlig hilsen
Guffy

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 20-08-02 23:37

Du skal finde den maskines IP adresse som skal hoste spillet, derefter skal du forwarde den ip i routerens opsætning, så skulle det virke.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-08-02 00:35

Hej Guffy,

først troede jeg at IP adressen 199.33.217.1 var dit IP nummer, men det er så vidt jeg ku' se på det efter en opslåning, at det er til OKBridges server...

nu ved jeg ikke lige hvilken global eller lokal ip du har, men du ka' få din globale IP at vide ved at gå ind på denne side... -->
http://www.myip.dk

nu ved jeg ikke lige hva' din gateway er men jeg gætter på den enten er 10.0.0.1 eller 192.168.0.1, prøv evt. afhænging af hvilket af disse ting matcher dit netværk, at ændre den computers IP nummer der ska' være server til at det sidste nr. ska' være 2, hvis den ikke er det...
så det enten bliver til 10.0.0.2 eller 192.168.0.2

det ip nummer de ska' bruge inde hos OKbrigde eller andre der vil/ska' connecte til din server, er dit Globale IP nummer som du så ka' finde via Myip.dk...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : guffy

Dato : 21-08-02 00:48

Hej Yoogi

Det er ikke nok, jeg tro jeg skal ind og tillade Host/ mapping samt åbne ingående port og udgående port under et angivet navn.

Mvh
Guffy

Kommentar
Fra : guffy

Dato : 21-08-02 00:52

Hej Yoogi

Det er ikke nok, jeg tro jeg skal tillade Host/ mapping (Under Adgangskontrol) og tilføje udgående port og indgående port underAdvance Konfiguration+ Specielle Applikationer tilføj ingående port og udgående port under et angivet navn .

Mvh
Guffy

Kommentar
Fra : guffy

Dato : 21-08-02 01:00

Hej Starup

Jeg har gjort flg
åbnet internet explorer
open 192.168.1.1
Advance konfiguration
Host Mapping/Nat
x i Host Mapping
opdateret
Advance Konfiguration
Specielle Internet Konfigurationer
Detaljer
Outgoing Port 80 1909
In going 1729 to 1729
opdateret

Jeg kan nu hoste, men har sikkert ingen firewall mere ??
Mvh
Guffy

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 210 point
Dato : 20-08-02 19:58

In news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl guffy wrote:

>Er der en der kan komme med en "step by step" idiotvejledning så jeg kan
>komme til at hoste spil (Bridge) via OKbridge-bridge playing computer IP
>= 199.33.217.1 der bruger incomming connection port 1729 (TCP?)

Jeg kan prøve...

1) Start -> Kør -> iexplore 192.168.1.1

2) Avanceret konfiguration: Sørg for at "Specielle Internet
Applikationer" samt "NAPT Servere" er slået til. "Host Mapping/NAT" er
vel slået fra, siden du har problemer? (hvis du slår den til, skulle
der ingen problemer være, men så er sikkerheden også i bund)

3) Specielle Internet Applikationer: Giv din applikation et navn, sørg
for at der er hak i "til" og vælg TCP i indgående og udgående. Indtast
1729 i start og slut både indgående og udgående. Klik "Tilføj".

4) Gå tilbage til "Avanceret konfiguration" og vælg "Avanceret
NAPT Server Konfiguration". Giv et navn, sæt hak i "til", indtast
192.168.1.6 *) som IP, vælg TCP og sæt intern og ekstern port til
1729. Klik tilføj og luk vinduet.

*) Om det skal være 192.168.1.6 eller 192.168.1.7 kommer an på hvilken
af de to computere du vil serve på. Gå ned i Start -> Kør -> cmd (ell.
command) -> ipconfig. Her kan du se din lokale IP, og det er den der
skal bruges.

Jeg håber at det hjalp, ellers spørg igen.

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Kommentar
Fra : guffy

Dato : 21-08-02 18:03

Lars Stockholm

Som du kan se af mit tidligere indlæg så havde jeg fået det til at virke ved at gøre som nævnt i dit pkt 1 og 2 (ændret i udgående port).

Jeg har nu slået pkt 1 fra og udført dit pkt 3, hvilket også virker. Jeg har et enkelt spørgsmål ? Er jeg nu beskyttet at firewall som tidligere ?

Med venlig hilsen
Guffy

Godkendelse af svar
Fra : guffy

Dato : 21-08-02 18:09

Tak for svaret Lars Stokholm.

Den nævnte beskrivelse ok , og håber at jeg kun ved at bruge pkt 2 og 3 har lidt "firewall" tilbage

Mvh
Guffy

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-08-02 20:22

Hej Guffy,

hvilken firewall har/bruger du?

kører det ellers godt nok med at hoste?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : guffy

Dato : 21-08-02 20:32

Hej Starup

Jeg har kun den firewall TDC automatisk giver igennem Speedstream 2601, Den er jo normalt super sålænge du ikke vil hoste spil :>) .
Hvis jeg bruger pkt 1 i Stocholms samt min egen løsning så er der 100 % ingen beskyttelse hvilket ikke er rart.

Men uden at vide det tror jeg ,at jer er beskyttet ved at bruge stocholms løsning no 3 sammmen med no 1

Det virker fint med at hoste.

Jeg har dog stadig ikke fundet ud af hvad Wan Ip adressen fra TDC bruges til, men tror at jeg kan bruge denne som fix ip ?

Med venlig hilsen
Guffy

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-08-02 22:30

Hej Guffy,

oki doki...

tja... ellers vil jeg nu foreslå dig at investere i f.eks. Norton Family Firewall med inkluderet Norton's Antivirus program... så er du da i det mindste noget mere beskyttet...

hvis du men Wan Ip mener din globale IP og er den som du for fortalt ved at gå ind på... -->
http://www.myip.dk
så er det den Ip adresse du har så andre ude på nettet ka' kommunikere med dig og omvendt...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-08-02 11:21

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:bj35mu0u4fgll58sbgjjlda5g7j7kvnr8t@4ax.com...
> In news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl guffy wrote:
>
> >Er der en der kan komme med en "step by step" idiotvejledning så jeg kan
> >komme til at hoste spil (Bridge) via OKbridge-bridge playing computer IP
> >= 199.33.217.1 der bruger incomming connection port 1729 (TCP?)
>
> Jeg kan prøve...
>
> 1) Start -> Kør -> iexplore 192.168.1.1
>
> 2) Avanceret konfiguration: Sørg for at "Specielle Internet
> Applikationer" samt "NAPT Servere" er slået til. "Host Mapping/NAT" er
> vel slået fra, siden du har problemer? (hvis du slår den til, skulle
> der ingen problemer være, men så er sikkerheden også i bund)
>
> 3) Specielle Internet Applikationer: Giv din applikation et navn, sørg
> for at der er hak i "til" og vælg TCP i indgående og udgående. Indtast
> 1729 i start og slut både indgående og udgående. Klik "Tilføj".
>
> 4) Gå tilbage til "Avanceret konfiguration" og vælg "Avanceret
> NAPT Server Konfiguration". Giv et navn, sæt hak i "til", indtast
> 192.168.1.6 *) som IP, vælg TCP og sæt intern og ekstern port til
> 1729. Klik tilføj og luk vinduet.
>
> *) Om det skal være 192.168.1.6 eller 192.168.1.7 kommer an på hvilken
> af de to computere du vil serve på. Gå ned i Start -> Kør -> cmd (ell.
> command) -> ipconfig. Her kan du se din lokale IP, og det er den der
> skal bruges.
>
> Jeg håber at det hjalp, ellers spørg igen.

Man behehøver vel ikke at sætte både punkt 3 og 4.. Er punkt 4 som regel
ikke nok ?
Vedr. punkt 3 - så har jeg tit oplevet at det ikke er nok. Er det fordi både
pkt. 3 og 4 ALTID skal indstilles samtidig ???
I pkt. 3 åbner man for definerede porte i routeren, men de ved ikke hvor de
skal "routes" hen. Så det er vel derfor man skal stille i pkt. 4 også.. ??

mvh. Martin S.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-08-02 11:55

In news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl "Martin S." wrote:

[snip]

>>3) Specielle Internet Applikationer: Giv din applikation et navn, sørg
>>for at der er hak i "til" og vælg TCP i indgående og udgående. Indtast
>>1729 i start og slut både indgående og udgående. Klik "Tilføj".
>>
>>4) Gå tilbage til "Avanceret konfiguration" og vælg "Avanceret
>>NAPT Server Konfiguration". Giv et navn, sæt hak i "til", indtast
>>192.168.1.6 *) som IP, vælg TCP og sæt intern og ekstern port til
>>1729. Klik tilføj og luk vinduet.
>
>Man behehøver vel ikke at sætte både punkt 3 og 4.. Er punkt 4 som regel
>ikke nok?

Jo, det ville jeg også mene. Jeg er faktisk ikke engang sikker på hvad
punkt 3 skal bruges til.

>Vedr. punkt 3 - så har jeg tit oplevet at det ikke er nok. Er det fordi både
>pkt. 3 og 4 ALTID skal indstilles samtidig ???

Jeg ved det ikke, men jeg har netop samme spørgsmål kørende i hovedet.

>I pkt. 3 åbner man for definerede porte i routeren, men de ved ikke hvor de
>skal "routes" hen.

Nej, præcis. Det fungerer vel ved SNAT, men hvorfor skulle porten
lukkes for en sådan forbindelse? Med andre ord, hvorfor er det nogle
gange nødvendigt at udføre punkt 3? Punkt 4 "overskrive" den normale
SNAT med DNAT, som altså sender pakkerne til en IP man selv bestemmer.

>Så det er vel derfor man skal stille i pkt. 4 også.. ??

Ved ikke... ;) Men savner også svar.

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.