/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Efter Rep. lang tid
Fra : klokker2
Vist : 565 gange
300 point
Dato : 11-01-05 15:33

Havde nogle problemer,kørte derfor Rep. det løste det problem. men efterfølgende bruger pc.en lang tid når den kommer til Windows startes og så når jeg åbner Microsoft Outlook hvor den igen står lang tid inden den åbner, nogen der har et bud hvad det kan være, kører xp home, modem. ellers kører den fint, har norman og har kørt indtil flere spyware programer,sidst det fra microsoft.

Er her først i morgen tidlig igen.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 11-01-05 15:57

Klokker2.
Nedenst. råd fik jeg af Keldd. Det gennemførte jeg, og det hjalp på smidigheden i mit OE. Så prøv det!
CITAT fra keldd:

Gå ned i start og vælg "kør".
Skriv regedit og tryk enter.

Så ser du en mappe oversigt. Gå ind i følgende:

HKEY_LOCAL_MACHINE / SOFTWARE / CLASSES / CLSID/{FB7199AB-79BF-11d2-8D94-0000F875C541}

Inde i den mappe skal du vælge InProcServer32....dobbeltklikke på "standard" og slette den værdi der står deri.
det samme skal ske i mappen LocalServer32.....altså dobbeltklikke på "standard" og slette den værdi der står deri.

Ved godt det lyder kryptisk, men har selv prøvet det et par gange og det virker upåklageligt. Tror det har noget men messenger at gøre
Svaret her er fra "Interkriller" til mig, (Keldd) og det virkede også hos mig, da OE kørte laaaangsomt under Win 98Me.

TAk for lån keldd!

Mvh Joan

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 11-01-05 16:00

Klokker2:

Jeg vil lige tilføje, at du skal søge godt i registreringsdatabasen og grundigt for at finde frem til nøjagtig hver af de værdie, der nævnes i Keldds anvisning.
Giv dig god tid!

mvh
joan

Kommentar
Fra : briani

Dato : 11-01-05 16:58

Hejsa

Prøv lige dette her også

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow
Der skal være mellemrum mellem sfc og /scannow
Og du skal have din Windows XP Cd i drevet mens du foretager dig dette.

Det der sker med denne kommando, er hvis du har mistet eller fået ødelagt en systemfil, så bliver den repareret/gendannet.

OBS
Det kan godt tage lang tid så væbn dig med tålmodighed

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : klokker2

Dato : 12-01-05 08:26

Hej igen, har prøvet dit Brian, hjalp ikke og Joan der er ikke en mappe der hedder /CLSID/ måske fordi det er xp home ? kan ikke finde den

Kommentar
Fra : klokker2

Dato : 12-01-05 10:12

Glemte at sige tak brian for hjælpe, fik sat en forkert mand på, skulle være ked af det ikke vred.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 12-01-05 10:35

klokker2:
Hør lige her, da jeg skulle gennemprøve hele den sti fra keldd, skrev jeg nøjagtigt det samme, som du skriver til mig om, at du ikkekan finde CLSID, MEN DEN ER DER!!!
Du skal bare ikke kigge i de allerføreste betegnelser der vises i CLASSES men rulle rigtig godt langt ned før du finder den. Så prøv igen, den skal være der.
mvh
joan

Kommentar
Fra : klokker2

Dato : 12-01-05 13:36

Du havde ret , fandt den og slette de to værdier, men nej det hjalp ikke, og det er som sagt kun når selve "windows startes" og " microsoft Outlook" skal åbne at det står der i meget lang tid.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 12-01-05 13:41

Nu er måske andre kloge hoveder, der kan hjælpe dig her på tråden.
Det hjalp mig da en smule med den proces, men vent nu og se om ikke du får andre råd.
Mvh
Joan

Kommentar
Fra : klokker2

Dato : 12-01-05 13:48

Tak for hjælpen, joan .

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-01-05 16:20

Hejsa igen

Prøv at lave en rep: af office pakken

Kom den cd skive du har pakken på i dit cd rom drev,så vil der komme flere valgmugligheder

Geninstall eller en reparation

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-01-05 16:24

Tillæg

jeg mener også du får muligheden for en reperation hvis du finder den omme i dit tilføj/fjern marker den og vælg fjern

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : klokker2

Dato : 13-01-05 08:46

Hej igen, i går begyndte Microsoft Outlook at køre normalt, uden at jeg havde ændret noget, har alligevel prøvet at køre rep. af office men det hjalp ikke på det sidste, nemlig opstart , har taget tid den står på " windows startes..." i 1,23 min inden den åbner, og så kører det hele normalt, så det er da muligt at jeg bare må affinde mig med det indtil videre .

Kommentar
Fra : petura

Dato : 13-01-05 13:09

Hvis du vil have vil have windows til at boote lidt hurtigere op , er der lidt forskelligt du kan gører . gå i start-programmer-start og fjern så office og hvis der er andre ting der du ikke nødvendigvis bruger hver gang din pc tændes fjerner du dem også.

Så er der tryg start og og på kør skriv msconfig og gå så i fanebladet start der kan du fjerne flueben på de programmer der ikke behøves at starte op hvergang du tænder din pc.

Højreklik på denne computer gå i fanebladet avanceret under ydeevne tryg på instillinger sæt prik i : juster til bedste ydelse

og endelig kan du installer "Bootvis" dette program er lavet af microsoft til at pcén til at boote hurtigere . når du har installeret bootvis trygger du på trace og vælger next boot + driver delays genstarter og så ventet du til programmet er færdig uden at du rører ved noget (det kan tage sin tid) men det er værd at vente på.
du kan hente det her : http://www.majorgeeks.com/download.php?det=664
held og lykke

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 13-01-05 14:23

prøv det her måske
Tip : "Hurtigere Windows XP opstart"

Windows XP indeholder en nem og hurtig måde til optimering af opstarten. Gå ind i registreringsdatabasen og find nøglen:
HKEY_LOKAL_MACHINE\SOFTWARE\MICROSOFT\Dfrg\BootOptimizeFunction
Dobbeltklik på Enable og sørg for at denne har værdien y.

Start – kør – skriv: msconfig – fanebladet start – fjerne vingen ud for denne her:
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe

eller msconfig boot ini og ude ti h.kan du justerre tiden,prøv dig frem

Virkningen af denne instilling er, at boot-filerne bliver samlet ved begyndelsen af harddisken og at de bliver defragmenteret. Resultatet heraf er en hurtigere opstart.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 300 point
Dato : 13-01-05 16:11

Hejsa igen klokker2

jeg tror du bliver nød til at affinde dig med det

Min starter godt nok hurtigere op men når den skal lukkes ja så tager det en hulens tid (her tales om opstarten og lukningen af xp)

Du kunne jo lige prøve en diskoprydning og en diskfrakmentering begge findes under
start-alle programmer-tilbehør-systemværktøjer

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : klokker2

Dato : 14-01-05 07:58

Tak til Petura og Frederikshavn , jeg ville faktisk "bare" have rettet en fejl efter jeg havde kørt en rep. af xp, ikke sætte den op til noget mere, det ser ud til at jeg må leve med det indtil jeg ny installere , for at point ikke skal gå tabt for du dem brian for din tålmodighed.

Godkendelse af svar
Fra : klokker2

Dato : 14-01-05 07:59

Tak for svaret briani.

Takker.