/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
brænde pcspil
Fra : ladies
Vist : 894 gange
100 point
Dato : 11-01-05 11:54

kan man brænde pcspil?og hvis ,hvad skal man så bruge sin dvdbrænder eller en alm cdbrænder begge installeret på min pc-eller skal man have en helt anden ting??og er der nogle steder man kan tage spil ned, bla andet zootycoon som børnene er helt vilde med
ladies

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 11-01-05 12:12

Hej ladies...
Det er som bekendt ikke lovligt at downloade spil fra internettet, heriblandt heller ikke det nævnte spil. - I dette forum tager de fleste brugere afstand fra piratkopiering, så vil næppe tro at du vil kunne få et præcist svar.
Der findes dog visse spil, som ikke er omfattet af copyright længere. Se et mindre udvalg på www.gamle-spil.dk .

MVH
Thomas

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 11-01-05 12:23

For at brænde et pc spil, kan du enten bruge en dvd brænder eller cd brænder, alt afhængig af størrelsen. Dvd'er kan typisk rumme op til 4,7gb data, hvor almindelige cd'er kan rumme op til 700mb data... For at brænde skal du have fat i et brænderprogram (f.eks. Nero Burning Rom).

Jeg kan ikke fortælle dig hvor man kan hente spil ned fra nettet, men kun supplerer punkler i at det er ulovligt.

har du flere spørgsmål eller er i tvivl, så bare "fyr løs"

Mvh. Ostemanden

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 11-01-05 13:24

jeg ved godt det er ulovligt men det der var mest vigtigt for mig, var at få at vide hvad man skulle bruge-jeg har i forbidelse med dvdbrænderen nero start smart er det den ?? på skiven står der bare nero og så har jeg shrink gør man så på samme måde som med dvd ????hvor jeg selvfølgelig kun brænder gl familiedvder. *SS*
ladies

Accepteret svar
Fra : punkler

Modtaget 100 point
Dato : 11-01-05 13:38

Hej igen...

du kan sagtens brænde med nero, det er et fremragende program. Det er en smule indviklet at brænde spil, som automatisk afspilles når du sætter cd/dvd'en i drevet. Dette har noget med "image" håndtering at gøre, hvilket nero også sagtens kan klare. (mener nero kalder det "bacup")

En nemmere måde at gøre det på:
Hvis du har et spil (fx. fra www.gamle-spil.dk), kan du brænde det som en data-cd. Herved skal du ind og åbne installationsfilen på cd/dvd'en.

MVH
Thomas

Godkendelse af svar
Fra : ladies

Dato : 11-01-05 14:19

Tak for svaret punkler.