/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Köb af värktöj i udlandet (usa)
Fra : ulrik1976
Vist : 923 gange
100 point
Dato : 11-01-05 08:32

Er der nogen der har prövet at handle i USA.
Hvad med told mm.
nogen der kender reglerne

Synes det er lidt vildt at man skal give 2500 kr for en dewalt akkumaskine i DK
når man kan köbe den i USA til 200 $ i usa...

FX her
http://www.mytoolstore.com/

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 110 point
Dato : 11-01-05 09:07

Lige netop i dette tilfælde vil det ikke kunne betale sig.

De 200$ er uden US moms, den skal du ikke betale med DK moms.
Så skal du betale fragt og ekspeditions gebyr sikkert 20 - 30$
Jeg skal ikke lige kunne sige hvilken import skat der kommer på værktøj, men der er noget når det er i den prisklasse.

Samtidig har du den ulempe med garanti, hvis der skulle være en garanti rep, skal den sikkert sendes tilbage til USA.

Er du 100% sikker på at den model du har set til 2500 i DK er den samme som du har fundet i USA ???
Der køres adskillige tilbud for tiden på lige netop Dewalt.
Silvan kører i denne uge en Dewalt med 2 batt. til 999,- kr (Ikke sikkert at det lige er den model du vil have)

Min erfaring med at købe i USA over nettet er at man som oftest får nogle trælse skatter/gebyrer m.m. over i prisen.
Jeg plejer at handle igennem bekendte i USA som køber varen til mig og sender den, derved spares der en masse. Både skatter, moms, dyre forsendelser og udlandgebyrer. Så kan det tit svare sig, specielt når $ er så lav som den er.
Men det skal være nogle ting som man ikke lige kan finde i DK.

Kig dig godt for, der er mange gebyrer og forsendelsen er dyr. Til det kommer den danske stats skatter m.m.

Du kan finde retningslinier for import told på told og skats hjemmeside.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 11-01-05 09:16

Det er en jungle at finde rundt i de forskellige told/import satser.

Det ser ud til at du kommer til at betale DK moms(medmindre du har et moms nr.) samt 8.5% i told for importeret værktøj.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 11-01-05 11:52

Er el-spænding det samme??

Kommentar
Fra : ulrik1976

Dato : 11-01-05 12:38

Tag fx denne:

Dansk pris:ca 3000 kr
http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=120101&pno=60433&pointer=10

usa pris :1800 kr
http://www.mytoolstore.com/dewalt/dew01-02.html#dw988ka

er det ikke lidt vildt at der er så stor forskel???

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 11-01-05 12:47

Husk lige at du også ska ud og investere i en 230 volt lader,da US kører med 110.....

-og med den politik de fleste butikker kører med idag 3 års byttegaranti(oven i købet med et smil) ka det sgu dårligt svare sig at der ska stå noget bestemt på siden af maskinen.....

Med mindre man er lidt nørdet med sit værktøj

Kommentar
Fra : sDef

Dato : 11-01-05 15:44

du er godt kørende med den fra silvan til 1000! har tidligere misbrugt en magen til gennem 1/2 år på byggeplads. den var ikke til at tage livet af!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-01-05 19:09

USA = 110V

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 13-01-05 14:02

Men er der ikke andre lande som er oplagte muligheder for køb af værktøj?

Jeg har lige købt et digitalt videokamera i Frankrig, og det var fantastisk nemt (ud over at manualen var på fransk, men da den kunne downloades fra nettet var problemt meget lille) og en del biligere end samme køb i DK.

Jeg har handlet meget Motorcykel udstyr i tyskland og det var faktisk meget billigt og fragt var faktisk billig (5 euro for ca. 14 Kg)

Hvis du handler i EU, er der ikke told, og kun Dansk moms hvis det er et firma der sender meget til DK.

Jeg har set lidt på:
http://www.tooled-up.com/Product.asp?PID=112107

http://www.tool-net.co.uk/data/index.php?ToolID=318408

http://www.24tools.de/shop/pd1267039945.htm?categoryId=261

Men jeg er ikke blevet helt klog på om det er billigere end i DK. (bl.a. fordi Tænk og Test henvister til at AEG og BOSH er rigtig gode køb, og jeg er derfor ikke så fikseret på makita som før)

Michael

Godkendelse af svar
Fra : ulrik1976

Dato : 15-01-05 09:57

Tak for svaret thulin.