/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Om IE's visning af internetudbyder
Fra : evigsommer
Vist : 697 gange
100 point
Dato : 20-08-02 15:08

Hej alle!

Jeg skiftede for nogen tid siden fra World Online (nu Tiscali) til TDC, men min IE viser stadig World Online i titellinjen (den allerøverste blå linje). Hvorfor gør den det?

Mvh

Klaus

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-08-02 15:17

Hej Klaus,

eh... gør den det hele tiden?

ellers vil jeg tro det er fordi du evt. har sat Tiscali/worldonline eller en side der relatere dertil som din startside... men det er kun et gæt...

men hvordan står det i titellinjen... er det den første sektion af titellinjen før bindestregen, eller den efter bindestregen, hvis det er den efter Bindestregen ka' det evt. være fordi du har hentet eller fået IE fra tiscali/worldonline...
jeg ka' huske da jeg brugte en IE fra skolen, så stod skolens navn efter bindestregen i stedet for "Microsoft Internet Explorer"... jeg ved ikke om det også gør sig gældende for dig eller det er en af de to andre ting...

mvh.

Strarup

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : evigsommer

Dato : 20-08-02 15:53

Hej Strarup og kmp10!

Tusind tak for jeres forslag. Strarup, der står "World Online Denmark Internet Explorer" EFTER bindestregen. Jeg hentede nemlig IE6, mens jeg havde World Online.
kmp10, jeg har prøvet det, du siger med at afinstallere, men IE6 har ikke lyst til at lade sig afinstallere. Trykker jeg på add/remove i Add/Remove programs, så kommer der en pop-up, der spørger om "1. tilføj en komponent og 2. reparer IE". Så der er altså også problemer med at afinstallere IE6 hos mig. Håber, I kan hjælpe.

Klaus

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 20-08-02 16:04

Hvilken windows bruger du?

Kommentar
Fra : evigsommer

Dato : 20-08-02 16:21

Hej kpm10!

Jeg kører med Windows 98.

Mvh

Klaus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-08-02 15:22

Tue, 20 Aug 2002 13:08:08 GMT, skrev "evigsommer"
<evigsommer.news@kandu.dk>:

>Jeg skiftede for nogen tid siden fra World Online (nu Tiscali) til TDC,
>men min IE viser stadig World Online i titellinjen (den allerøverste blå
>linje). Hvorfor gør den det?

Fordi, det er noget der står i din registreringsdatabase.
Det har nu ingen praktisk betydning og identificerer ikke noget
om, hvor du laver opkald til.

Start => kør => regedit => brug søg og led på window title.

Ligger sikkert i
HKEY_USERS\S-1-5-21-682003330-688789844-1060284298-1003\Software\Microsoft\Internet
Explorer\Main

Ser muligvis anderledes ud hos dig, men noget lign.

Ændre titlen til, hvad du ønsker.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-08-02 15:47

Knud Gert Ellentoft wrote:
> Ligger sikkert i
> HKEY_USERS\S-1-5-21-682003330-688789844-1060284298-
> 1003\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main

Hej!

Har prøvet at lede efter dette i min regedit - og har også prøvet at søge i
hele regedit, men lige meget hjælper det, jeg kan ikke finde den, så man kan
ændre titel-teksten.

--
Med venlig hilsen
Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com
- Broder Salsa: "København det er altid kokos"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-08-02 15:47

Forøvrigt bruger jeg Win2000 proff.

--
Med venlig hilsen
Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com
- Broder Salsa: "København det er altid kokos"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-08-02 16:43

Sinkbæk wrote:
> Knud Gert Ellentoft wrote:
>> Ligger sikkert i
>> HKEY_USERS\S-1-5-21-682003330-688789844-1060284298-
>> 1003\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
>
> Hej!
>
> Har prøvet at lede efter dette i min regedit - og har også prøvet at søge
> i hele regedit, men lige meget hjælper det, jeg kan ikke finde den, så
> man kan ændre titel-teksten.

Har du prøvet at søge (F3) og skriver "Worldonline"?

Ellers kan du ændre det med X-setup.

--
Anders Lund - spam2002q3@andersonline.dk
OE-QuoteFix - http://flash.to/oe-quotefix
Keyboard counter - http://project-dolphin.net

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-08-02 21:10

Anders Lund wrote:
> Har du prøvet at søge (F3) og skriver "Worldonline"?
>
> Ellers kan du ændre det med X-setup.

Mit problem er sådan set bare at jeg selv vil skrive noget til det der står
nu. Har ikke noget problem med Worldonline

--
Med venlig hilsen
Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com
- Broder Salsa: "København det er altid kokos"

Kommentar
Fra : evigsommer

Dato : 21-08-02 15:52

Jeg skiftede for nogen tid siden fra World Online (nu Tiscali) til TDC, men min IE viser stadig World Online i titellinjen (den allerøverste blå linje). Hvorfor gør den det?

Fordi, det er noget der står i din registreringsdatabase.
Det har nu ingen praktisk betydning og identificerer ikke noget
om, hvor du laver opkald til.

Start => kør => regedit => brug søg og led på window title.

Ligger sikkert i
HKEY_USERS\S-1-5-21-682003330-688789844-1060284298-1003\Software\Microsoft \Internet
Explorer\Main

Ser muligvis anderledes ud hos dig, men noget lign.

Ændre titlen til, hvad du ønsker.

Hej Knud Gert Ellentoft!

Tak for dit svar, som var helt korrekt, og derfor er mit problem med IE6's visning løst.
Tilbage står blot afinstalleringsproblemet.

Mvh

Klaus

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-08-02 17:49

Hej Klaus,

øh... hvorfor vil du ha' afinstalleret IE6 hvis den funker, og du nu også er sluppet af med "World Online" i titelbjælken?

forresten så ka' Knud Gert Ellentoft ikke læse dit svar, idet han er nyhedsbruger, og disse ka' kun læse dit Stillede spørgsmål, samt det andre nyhedsbruger har skrevet... eller hvis man trykker på "skriv til nyhedsbruger" ved siden af "kommentar fra nyhedsbruger"... alt det andet vi har skrevet herinde fra Kandu ka' nyhedsbrugerne ikke læse...
bare et lille Tip...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : evigsommer

Dato : 21-08-02 23:34

Hejsa Strarup!

En IE6, der ikke kan afinstalleres, tyder på problemer. Som jeg skrev til kpm10: "kmp10, jeg har prøvet det, du siger med at afinstallere, men IE6 har ikke lyst til at lade sig afinstallere. Trykker jeg på add/remove i Add/Remove programs, så kommer der en pop-up, der spørger om "1. tilføj en komponent og 2. reparer IE". Så der er altså også problemer med at afinstallere IE6 hos mig. Håber, I kan hjælpe.
Så Strarup, der er sgu et eller andet, der ikke funker med den IE6. Derfor ville jeg prøve at geninstallere påny.

Bedste hilsner

Klaus

Accepteret svar
Fra : Traic

Modtaget 100 point
Dato : 22-08-02 19:34

Hent Tweak-XP her: http://www.tweakguiden.dk/downloads.php?katid=1

Under "Internet Optimeringer" vælger du "Internet Explorer Optimeringer" og så trykker du på "Flere Internet Explorer Tweaks"
Her kan du frit vælge hvad der skal stå i titel-linien.

Så er du af med World Online

Kommentar
Fra : evigsommer

Dato : 22-08-02 23:04

Hej Traic!

Tak for dit svar, men spørgsmålet er blevet besvaret af Knud Gert Ellentoft. Svaret fra Knud lød: "Fordi, det er noget der står i din registreringsdatabase.
Det har nu ingen praktisk betydning og identificerer ikke noget
om, hvor du laver opkald til.

Start => kør => regedit => brug søg og led på window title.

Ligger sikkert i
HKEY_USERS\S-1-5-21-682003330-688789844-1060284298-1003\Software\Microsoft \Internet
Explorer\Main

Ser muligvis anderledes ud hos dig, men noget lign.

Ændre titlen til, hvad du ønsker.

Mvh

Klaus

Godkendelse af svar
Fra : evigsommer

Dato : 22-08-02 23:04

Hej Traic!

Tak for dit svar, men spørgsmålet er blevet besvaret af Knud Gert Ellentoft. Svaret fra Knud lød: "Fordi, det er noget der står i din registreringsdatabase.
Det har nu ingen praktisk betydning og identificerer ikke noget
om, hvor du laver opkald til.

Start => kør => regedit => brug søg og led på window title.

Ligger sikkert i
HKEY_USERS\S-1-5-21-682003330-688789844-1060284298-1003\Software\Microsoft \Internet
Explorer\Main

Ser muligvis anderledes ud hos dig, men noget lign.

Ændre titlen til, hvad du ønsker.

Mvh

Klaus

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 22-08-02 23:27

Hej Klaus,

tja... det lyder godtnok lidt underligt at du ikke har en tredje mulighed ud over de 2 andre (1. tilføj en komponent og 2. reparer IE) jeg synes der plejer at være en 3. mulighed der hedder fjern også...

men jeg har selv lige prøvet at kigge efter og har ikke selv lige kunnet finde den... Måske er det fordi at Internet Explore er en så integretet del af Windows at den ikke umiddelbar ka' slettes men det virker nu bare lidt underligt...

der er her noget... "How to Remove Internet Explorer 6.0 or Outlook Express 6.0 Before You Reinstall Windows" men det er til Win 9x/Me så det hjælper nu nok heller ikke ret meget... -->
http://support.microsoft.com/directory/article.asp?ID=KB;EN-US;Q312474&LN=IT&SD=SO&FR=1&
men det der nævner de noget med registrerings databasen hvis det ikke ka' lykkes via Add/Remove...

men jeg vil prøve at kigge på det, og så se om jeg ka' finde ud af noget...

mvh.

Strarup