/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows me
Fra : johnni
Vist : 537 gange
50 point
Dato : 11-01-05 01:31

hej er der nogen der ved om der er en inbygget firewall i windows me
og hvis hvordan man slår den fra..
mvh.johnni

Kommentar
Fra : petura

Dato : 11-01-05 01:49

der er ingen firewall i me , men vil du have en god en kan du bruge zonealarm og den er gratis

http://www.zonelabs.com/store/content/home.jsp

Accepteret svar
Fra : petura

Modtaget 60 point
Dato : 11-01-05 01:52
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-01-05 10:04

sygate personal firewall er en god og stabil firewall der kan køre på alle systemerne og er gratis

www.sygate.com hvor du downloader til privat/home - du kan følge med i alt den laver

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-01-05 10:05

og nej der er ingen firewall "indbygget" i ME

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 11-01-05 10:10

Johnni: Der er andre der har svaret før mig, og mit svar er det samme: ingen firewall i WinME.
Så der er intet der skal "slås fra"

Jeg bruger TDC's firewall sammen med TDC's antivirus, det virker effektivt hos mig,
PRIS 10 kr. pr. måned med god service-hjælp og gratis telefonopkald til TDC.

Mvh
joan

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 11-01-05 10:13

Hej mirit.
Du er der også ser jeg - har du drukket morgenkaffe?
joan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-01-05 11:10

joan - nej jeg er ej - lol

http://www.kandu.dk/dk/spg/58053

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-05 13:05

Til almindelig orientering så er den TDC firewall og antivirus som joanjoergensen nævner, en sikkerhedspakke som leveres af Norman, et norsk firma der leverer et produkt der er fuldt på højde med de øvrige og som endda har den fordel, at den kører med et system der kaldes Sandbox og som virker ved at lave et virtuelt miljø hvor filerne testes for, at se om de kunne være virus. Dette giver større sikkerhed en bare at skanne efter kendte vira. Et produkt som jeg selv anvender og anbefaler. Forhandles af TDC og www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 11-01-05 15:44

BjarneD.
Tror du det er rigtigt? ikke at jeg tvivler meget på din viden, men når jeg højre- klikker på Ikonet for mit AV- program og vælger "Om..." så vises flg. tekst:

F-Secure BackWeb Copyright © 1999-2003 F-Secure Corp.
Portions:
Copyright © 2001 BackWeb Technologies Inc.
(http://www.backweb.com)

Copyright (c) 1993-2003 F-Secure Corporation. All Rights Reserved.

F-Secure Anti-Virus Copyright © 1993-2002, F-Secure Corp.
Portions:
Copyright © 1991-2002 Kaspersky Labs, Ltd.,
Copyright © 1989-2002 Frisk Software Intl.

F-Secure Distributed Firewall Copyright © 1993-2003 F-Secure Corp.
Portions
Copyright © SSH Communications Security Ltd.
(http://www.ssh.fi/) 1997-2003.
--------------------------------------------------

Ford god ordens skal jeg oplyse, at mit TDC antivirusprogram en en "Webspeed Sikkerhedspakke". Men det er vel et fedt.
Mvh
Joan

Kommentar
Fra : petura

Dato : 11-01-05 18:21

BjarneD. jeg har stor respekt for det du skriver , også i andre spørgsmål . jeg vil dog stadig mene at den eneste forskeld for almendelige menesker er at den koster penge og det er selfølgelig også godtnok , men der er altså de stadig de gratis programmer som er lige til at gå til
. Sidder man bag en ganske normal pc er der ingen grund til at give penge til TDC.

http://www.zonelabs.com/store/content/company/products/znalm/freeDownload. jsp?lid=zaskulist_download

Kommentar
Fra : petura

Dato : 11-01-05 18:24

ups . den danske sprog er svær . især når man har for trawlt til at det læse ordentlig igennem det man lige har siddet og skrevet

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-05 18:33

joanjoergensen, jeg ved ikk ehvad du har fat i, men TDC sikkerhedspakken ser normalt sådan ud:
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_sikker_pakken_723

petura, du kan bruge hvad du vil, men når jeg skriver: "Til almindelig orientering" så er det altså til orientering og jeg ser mange beskrive noget som de kun selv forstår og derfor denne serviceinformation, som så endda afslører, at joanjoergensen har noget helt andet hvilket ikke gør forvirringen mindre.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 11-01-05 19:13

BjarneD.
Min netforbindelse er via kabelTV
Så har da ikke "gang i noget" - jeg har bare installeret TDC' webspeed sikkerhedspakke herfra: http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=wbspd_xstraudstyr_skhdspkn&_nfls=false

mvh joan

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-05 19:37

Joan, nu skrev jeg ikke "gang i", men "fat i", og det skyldes, at jeg ikke kender Webspeed godt nok, men så fik vi slået fast, at TDC sikkerhedspakke kan være flere ting og det er da heller ikk' så ring' endda!

Godkendelse af svar
Fra : johnni

Dato : 11-01-05 19:38

Tak for svaret petura.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 11-01-05 19:59

Åh altså BjarneD, det var da bare sådan i farten, at jeg fik det "oversat" til en anden term, det skal du ikke tage så højtideligt. Når man har fart på er "fat i" og "gang i" næsten det samme. Men det er jo virkelig godt, at man her i Kandu
kan se alle de mange forskellige indfaldsvinkler, der er til tingene.
Og det er ikke ringe, som du siger (skriver).
Jeg kunne vel ikke engang have indstalleret TDC's sikkerhedsprogram til en webspeed netforbindelse, i den version du nævner - vel?
Mvh
Joan
P.S. HÅBER DU HAR FUNDDET UD AF NOGET JOHNNI???

Kommentar
Fra : petura

Dato : 11-01-05 21:46

du er velkommen , det er dejligt at der er nogen der kan bruge det man bruger lidt tid på og det er en god følelse at der er nogen kan bruge det
tak