/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Problem med at sende tilføjede filer
Fra : Fattig
Vist : 465 gange
100 point
Dato : 10-01-05 23:56

Hvordan er det nu?
1. spørgsmål: Jeg er igang med at sende nogle fotos der ikke skal fylde så meget, og når jeg forsøger at tilføje filen kommer der en meddelelse der siger: En dialogboks er åben, luk den og prøv igen. Kan der kun sendes et billede af gangen eller hvad gør jeg fejl.
2. Spørgsmål: Hvordan er det nu at jeg gemmer mine billeder i en lille opløsning?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-01-05 00:13

1) øhhhhh - du har en dialogboks åben

2) gem i jpg

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 11-01-05 00:44

1. Jeg har ingen dialogboks åben, har for at være sikker genstartet.
2. det er et jpg billede men fylder 1,4mb. og jeg vil gerne sende det i en mindre (dårligere) opløsning.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 11-01-05 01:16

1. I outlook express trykkes indsæt, vedhæftet fil, så akn du markere dem du vil, hvis de ligger i samme mappe, eller gøre det enkeltvis.
2. Du skal jo indstille resolution og gemme i et komprimeret format, men hvordan, afhænger jo af dit billedbehandlingsprogram.
http://www.fotografer-digitalt.dk/kursus-oversigt/psp-bbh-lektion-1/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 11-01-05 16:10

Har du været inde i dit billedbehandlingsprogram og "reziset" (formindsket) dit billede, inden du vedhæfter det i din mail?

VH Syrena

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-01-05 18:31

Du skal være opmærksom på, hvor store filer du må sende og modtage. Det vil du kunne se inde på din mailserver, hvor du skal logge ind og sætte den til MAX.
Husk at alt hvad du gemmer på mailserveren, tæller med til den plads du har til rådighed.
Det kan variere fra den ene udbyder til den anden!

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 03-03-05 18:52

Tak for svaret pallebhansen. Jeg bruger outlook som post program, men problemet har nok været at det var et billede der var oprettet i flere lag -Photo shop.