/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Deaktiver internet i den ene profil men.~
Fra : cymri
Vist : 314 gange
100 point
Dato : 10-01-05 23:49

Som sagt ...
Jeg har to profiler på min computer, en rode og til alt , + jeg ønsker at lave en profil hvor der kun er mit studie ..
dvs ingen internet eller antivirus osv ...kun mit musik-studie , for at kun bruge kræfterne til det' .....
Jeg har selv rodet lidt med det , men jeg kan sg* ikke finde ud af en måde at stoppe internet forbindelsen på i den ene profil, men at den er åben i den anden ....!!!!!!!!!!!!!
Hvon gør jeg det ..???????????

the Poul

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 11-01-05 10:21

Hiver netstikket ud !!!!

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 11-01-05 10:22

Du kan da sige dig selv,at det er umuligt

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-01-05 10:50

Det er da muligt med 2 partitioner og dualboot. Så er de adskildt.

Kommentar
Fra : cymri

Dato : 11-01-05 22:23

emesen ..
mener du at jeg skal ahve xp fx ind som styresystem på 2 partitioner ...
dvs install 2 gange ..???

findes der ikke en anden måde det skulle være muligt ...

the Poul

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-01-05 08:03

Der er flere metoder...............men 2 partitioner er det mest adskilte.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 12-01-05 08:43

OK,undskylder,men har aldrig tænkt i de baner,syntes det lyder lidt unødigt finurligt og unødvendigt

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-01-05 12:53

Ja - men en virus/hijack er ligeglad med hvilken bruger der har adgang til hvad.........den går bare ned i registreringsdatabasen.

Kommentar
Fra : cymri

Dato : 12-01-05 21:38

det kan lyde meget rigtigt ....jeg tænkte bare at, at med forskellige profiler er der forskellige brugere , og det ku tænkes at en bruger ikke ønskede at være på internettet , fordi hvad sku han der ...
SÅ, at han, kunne i hans profil, deaktiver internet, uden at det havde en virkning på andre profiler ..
og uden internet , ingen behov for kræfter til virusscaner , OG er du ikek bå internet kommer der heller ingen virus ind i pc'ern ..
Dual boot ..hvon gør man mon det ..

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 12-01-05 21:58

Ja og nej.
Eks.:
Profil 1 kommer på ikke på internettet - ingen virus den vej.
Profil 2 kommer på internettet nu kan virus/hijakers komme ind.
Profilerne er forskellige men de har fælles C: med styresystem og det er typisk i styresystemet virus lægger sig.
Dual boot laves på mange måder.
En af dem er 2 adskilte partitioner med hver sit styresystem på.
eks.
Part 1 med win 98/ME/2000 Aktiv når part 2 er hidden
Part 2 med win 98/ME/2000/XP Aktiv når part 1 er hidden
Der kan evt. laves en 3. partition som holder fælles filer - men så er sikkerheden ikke i top.
Ved opstart af comp bruges en bootvælger som peger på den part man vil starte.
Programmet Partition Magic 8 kan lave alle disse ting. (ca. 600 kr.)
(der bør tages backup af data - for der kan laves rod ved forkert brug)

Godkendelse af svar
Fra : cymri

Dato : 08-01-06 22:59

Tak for svaret emesen.
undskyld forsinkelsen ...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-01-06 16:56

OK - og hvis du vil lave det så bare spørg.