/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Krydshenvisning word 2003
Fra : jansler
Vist : 753 gange
72 point
Dato : 10-01-05 22:37

Hej
Er der en der kan hjælpe? Jeg har lavet en krydshenvisning til en nummeret overskrift. Det går fint hvis jeg lavet et sideskift og opdaterer, men hvis jeg ændre overskriften, og opdaterer så kommer der den sædvanlige fejlmeddelelse at ref. ikke findes.

Gode råd??

Pft
Annegrethe
Har ikke flere end 72 point, men du får dem alle

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-01-05 22:57

Jeg har ikke arbejdet så meget med krydshenvisning.
Men din reference er jo netop til ordet i overskriften.
Jeg mindes noget om at referere til stedet og ikke ordet - men det er lidt tåget.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 10-01-05 23:25

Jo, det kan godt lade sig gøre og det virker også hvis jeg sætter en tekst ind foran min overskrift, så virker opdateringen,men...hvis jeg 'skifter' ordet ud, så vil den ikke mere.

Hilsen
Annegrethe

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-01-05 23:36

Office 2000
Jeg har suset lidt rundt i hjælpefilen ved søg på krydshenvisning kommer dette
Og det er links til mere hjælp
Fejlfinding i forbindelse med krydshenvisninger
Hvad ønsker du hjælp til?
Der står {REF _Ref249586 \* MERGEFORMAT} i stedet for krydshenvisningen.
Den overskrift, der skal henvises til, vises ikke i dialogboksen Krydshenvisning.
Den billedtekst, som jeg vil henvise til, vises ikke i dialogboksen Krydshenvisning.
Krydshenvisninger opdateres ikke korrekt.
Hvad betyder "ingen kontekst" og "fuld kontekst" i dialogboksen Krydshenvisning?

Og dette kan måske være dit problem:
Dialogboksen Krydshenvisning viser kun overskrifter, der er formateret med en indbygget overskriftstypografi. Hvis du vil anvende en indbygget overskriftstypografi på en overskrift, skal du klikke i overskriften og derefter klikke på en af de indbyggede overskriftstypografier i boksen Typografi på værktøjslinjen Formatering.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-01-05 23:53

Prøv at rette ordet "indefra" så du ikke ødelægger selve formateringen.
Hvis du bruger det omvendte P - så kan du se den lille prik som angiver at det er en overskrift.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 11-01-05 00:04

Ja, jeg har prøvet det hele. Overskrifterne er lavet som de skal og jeg har prøvet både med Nummereret elementer og henvisning til afsnitstekst - jeg har været igennem det hele. Det som jeg ikke kan forstå er, at hvis jeg har lavet en krydshenvisning til en overskrift der hedder Rusland - ændre den til Hvide Rusland, så går det fint med opdateringen, men hvis jeg ændre Rusland til Tyskland, så får jeg teksten 'Henvisningskilde ikke fundet' - meget mærkeligt for det må kunne lade sig gøre.

Hilsen
Annegrethe

Kommentar
Fra : litko

Dato : 11-01-05 08:31

Hvis du har en krydshenvisning til overskriften Rusland og du sletter denne, så slettes referencepunktet også, og selv om du derefter indtaster Tyskland så er og bliver referencepunktet slettet. Indsæt derfor RuTysklandsland og slet derefter Ru og sland.

Accepteret svar
Fra : thor6

Modtaget 72 point
Dato : 02-02-05 10:06

Alle overskrifter (typografier) i word har et nummer, det bruger word til at holde styr på netop krydshenvisninger. Når du har lavet en overskrift får den et specifikt nummer og en krydshenvisning vil så refere til nummeret. Når du markerer en overskrift og skriver noget andet, så sletter du den gamle overskrift og sætter en ny ind. Dvs at din overskrift ikke alene får ny tekst den får også et nyt nummer. og så kan krydshenvisingen ikke finde ud af det.
Det du skal gøre for at løse problemet det er at du ALDRIG må slette en overskrift hvis du har en krydshenvisning til den. Du skal i stedet stille din cursor i slutningen af teksten, skrive den nye tekst og derfter slette den del du ikke skal bruge mere. Så beholder overskriften nemlig det samme referencenummer og så får du ikke problem med krydshenvisningen.

Torben

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 02-02-05 10:51

Hej Torben

Tak for dit svar. Det er også det, jeg er kommet frem til, men kendte ikke baggrunden (referencen til det specifikke nummer). Så er der jo kun at håbe, at den næste version bliver bedre for det giver problemer f.eks når et helt afsnit slettes eller materialet går i 'arv'.

Hilsen
Jansler

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 02-02-05 10:53

Tak for svaret - Nærmere info i mit indlæg.