/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hyundai Santa Fe Van powerwindows
Fra : wacher
Vist : 627 gange
500 point
Dato : 10-01-05 21:46

Er der nogen der ved hvordan man få vinduerne i bagdørene på en Santa Fe Van til at virke (op/ned fra kontrolpanet ved førersædet)? Der var en der fortalte mig at det sikkert var en sikring der var fjernet...men jeg har kigget i sikringsboksen og det så ikke ud til at der manglede en sikring og hvordan kan det være at power windows kun virker foran og ikke i bagdørene? Er der en eller anden bestemmelse om at de ikke må virke på en gul plade bil?

Kommentar
Fra : pims

Dato : 10-01-05 22:39

Ja, iflg. loven om gulpladebiler må de bagerste sideruder ikke kunne åbnes. Hvorfor ved jeg ikke rigtig, på min var stikket pillet af og ruden limet fast til gummilisten.
Prøv at tjekke alle stikkene til vinduerne, det er garanteret pillet af et sted.
God fornøjelse, hilsen Pims.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 12-01-05 15:12

Nu er det jo kun en enkelt model, som i dette tilfælde er en gulpladebil. Prøv at undersøg om alle disse modeller har fået "blokkeret" deres rudehejs på dørene? Har de ikke det, kan du se hvor de har deres ledninger ført hen...evt. vha af et ledningsdiagram på bilen. Jeg vil tro at du kan få oplyst sådanne ting hos din forhandler... evt gennem "dine" mekanikere på værkstedet som (helt sikkert?!) vil oplyse dette for en gang "wienerbrød" til kaffen. Jeg har selv tit brugt denne metode, hvis jeg ikke kan få en værkstedsmanuel over én bilmodel (hvis den som i dit tilfælde endnu ikke er udkommet på et af de kendte bilbogsforlag som eksempelvis HAYNES eller CLYMER).

Held og Lykke!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : geu

Dato : 16-01-05 23:08

Stikket i døren i bagdørene er taget af. Du tager bare dørbeklædningen af og sætter stikket på, så køre det.
MEN... Når du så bliver stoppet af en politimand der ser dig køre med åbne vindure i bag, bliver du kaldt til syn og kommer til og betale afgift.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 18-01-05 18:23

Hmm.. Har så lige idag fundet ud af du ikke bare kan sætte stikket sammen i bagdøren. Der skal laves noget med en lus i stikket. Men jeg arbejder på sagen, og vender tilbage.

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 18-01-05 19:57

Tak Geu.
Det lyder lovende...

Kommentar
Fra : geu

Dato : 21-01-05 18:23

Har været ved og læse i bogen.. Der er et stik i dine bagdøre som du skal sætte en lus over.

Venstre side skal Rød & Brun sættes sammen og Violet & Blå sættes sammen. Mener de sidder i yderse på stikket i hver side.

Højre side skal, Orange & Brun sættes sammen og Pink & Blå sættes sammen. Sidder som venstre side.

Når du har sat en lus over prøver du lige og ser om de virker. MEN mærk nu efter om den bliver varm. Vær evt. 2 til det.
Hvis det ikke hjælper så må vi lige se på det igen.