/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Tydning af stilling og opholdssted
Fra : 2601
Vist : 499 gange
200 point
Dato : 10-01-05 20:55

Er der nogle der kan tyde hvor Hans Frederiksen opholder sig?
Jeg får det til: "Hans Frederiksen af Se??huus.". samt hvad er hans faders stilling?
ksen?
Jeg får det til " Søn af Gårdmand og ? Frederik Johansen og afdøde hustru Frederikke hansdatter i S??dehuus."

Det drejer sig om Kongsted 1859-1875. I Arkivalieronline Opslag 115 nr. 3/1862.

På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 200 point
Dato : 10-01-05 23:48

Hej 2601

Ja nu tør jeg snart ikke mere men:
Søn af Gårdmand og Skovf Frederik Johansen og afdøde hustru Frederikke Hansdatter i Søle??dehuus eller Soledehuus.

Tjek lige navnet hos Krabsen.dk

Lis

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 11-01-05 03:40

Tak for svaret LisBJensen.
Bare bliv ved, det går da godt. Jeg har tjekket lige navnet hos Krabsen.dk, men det var der ikke. Jeg har også et 4. cm. kort over Fakse, men det er der ikke. Jeg vil nu forsøge at kæmpe mig igennem folketæling for at finde skovf.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : Bornefelt

Dato : 09-01-06 18:30

Hej 2601

Her er en "oversættelse" af Hans Frederiksens Konfirmation.

Kongsted Kirkebog 1859 - 75, confirmerede Drenge 1862
Søndag efter St. Michaelsdag 1862, Taarnmark Skole
3. Hans Frederiksen af Snedehuus.
S. af Gmd og Skovf. Frederik Johansen og afg. Hustru Frederikke Hansdatter i Snedehuus.
Født; f. paa Nurupgaarden i Øster Egede Sogn d. 8 Juni 1848 og døbt d. 10 Sept. s. A.
Kundsk: Meget god
Opførsel: Meget god
Vacc; 21 August 1849 af Mourier

Samtidig er jeg temmelig nysgerrig efter at vide hvad du har om resten af denne slægt. Frederik Johansen er min tiptip oldefar, derfor har alt interesse.

Med venlig hilsen L. Bornefelt