/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Aquastop
Fra : jko
Vist : 3445 gange
20 point
Dato : 20-08-02 14:28

Hej,
Vi har en opvaskemaskine i sommerhuset som driller meget. Grunden er at der er aquastop på og hver gang vi forlader sommerhuset lukker vi får vandet og strømmen.

Hvad gør vi - kan man afmontere denne aquastop enhed og sætte en alm. afbrydningshane på eller hva ??

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 20-08-02 14:47

Har i renset filtret i jeres aquastop? En ny koster ca. 200kr. I kan jo godt sætte en afbryderhane på istedet - det må man vist ikke en gang selv gøre - men så skal I jo være tilstede under hele opvasken, da et aquastop jo netop forhindrer evt. fejl ved vandtilførslen/opvaskemaskinen.
Under alle omstændigheder er det jo normalt nok at lukke af for vandet, når man forlader sommerhuset. Jeg ville ofre pengene til et nyt aquastop. Det holder problemfrit i mange, mange år, og det må I gerne udskifte selv, men prøv lige at rense sien i det gamle først.
Go' sommer hilsen
summer

Kommentar
Fra : summer

Dato : 20-08-02 19:55

nocom, det er vel ikke nødvendigt at lægge et formodet svar, som er en kopi af min kommentar.
mvh
summer

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 20 point
Dato : 20-08-02 20:06

hej
man kan ikke bare lige afmontere et aquastop ,hvis det et bygget sammen med afløbsledningen.
Fordi der er også en lille ledning der giver impuls til at slangen evt .er knækket eller en anden form for lækage,så skal man altså ind i maskinen og afmontere ledninger.
De Aquastop der er til at sætte på en spulehane ,der er godkendt kan man udskifte .
Er aquastoppet et af dem der sidder fast monteret på afløbsslangen eller er det et der er til at skifte ud.men for begge stops vedkommende gælder det at man kan rengøre filtret.
mvh mcloud blikkenslager

Godkendelse af svar
Fra : jko

Dato : 21-08-02 08:40

Tak for svaret mcloud.

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 21-08-02 09:20

summer jeg havde ikke lige læst din kommentar, sorry, hvis du føler dig stødt, men det var såmænd i god tro!
Nocom

Kommentar
Fra : summer

Dato : 21-08-02 09:31

nocom, ok no bad feelings
Go' sommer hilsen
summer

Kommentar
Fra : summer

Dato : 21-08-02 09:31

nocom, ok no bad feelings
Go' sommer hilsen
summer