/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Mennesker af meget højere bygning
Fra : xodeus
Vist : 529 gange
50 point
Dato : 10-01-05 20:15

Hej. jeg skulle spørge for min lille bror om det er muligt at hente noget hjælp nogle steder, til køb af fx, sko og tøj, nu tænker jeg mest på sko. Han bruger nemlig størrelse 50 som ikke er den mest almindelige og som sælges ofte 50% dyrere end de almindelige sko og disse størrelser kommer heller aldrig på tilbud. Så det kan godt være lidt svært at gå ud og købe sko hver gang til 900 - 1400 kr, når vi andre kan købe dem for 499 og når de er på tilbud så endda billigere.

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 10-01-05 20:29

Svendborg Skibsværft...! Det gas, du kan tage, men følte mig så fristet!

Jeg kan sagtens forstå dit bror problem, men mon ikke en skrædder/skomager kan lave det nummer?

(Undskyld min syge humor )

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 10-01-05 20:39

ja det er jo lige det, men de tager også dyre domme for det er ikke almindelige størrelser vi snakker om her, han er 2.06m høj og bruger 50 i sko

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 60 point
Dato : 10-01-05 20:45

Chrillemand> Svendborg skibsværft er lukket

xodeus>
Prøv lige at se her http://www.skowolter.dk/index.asp

Måske er der flere http://www.estart.dk/198/202/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 10-01-05 20:48

Jakjoe:

Nemlig, det er lukket, derfor laver de sko... Men det bruges stadig! Ser da flere haverede skibe dernede der står klar til reparation...

Ellers er der Hamborg...

(Undskyld vi bruger dit spørgsmål til dette fuldstændige ligegyldige enme)

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 10-01-05 20:54

bilka har da tit sko i den str. og til billige penge..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-01-05 22:51

En håndskomager tager fra 10 - 12.000 kr. for at sy et par sko.

Der er dog hjælp at hente. Kontakt din læge og forelæg ham problemet. Han kan skrive en atttestation, som du skal bruge på din hjemkommunes socialcenter. De har mulighed for at hjælpe dig økonomisk med at købe sko som er syet af en ortopædisk håndskomager. Om de vil gå ind i det, kan jeg selvfølgelig ikke sige, men loven rummer mulighed for det. Hvis jeg husker ret, så er der en egenbetaling der svarer til et par alm. sko. Du får ingen tak for ikke at forsøge. God luck.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-01-05 20:08

Jeg føler med ham.. Jeg lever også på en stor fod, så jeg må bruge herrefodtøj. Men herrefødder har altså en anden facon end mine fødder har. Så jeg ender som regel med, -som jeg gjorde sidst, at købe dyre ecco-støvler (1300 kr) str. 45 -når det jeg skulle bruge var et par vandtætte forede gummistøvler eller thermostøvler til at lufte hund i slud og mudder med.

Underligt, at skofabrikanterne ikke har opdaget, at både mænd og kvinder har fået større fødder.

Godkendelse af svar
Fra : xodeus

Dato : 08-11-06 16:52

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-06 16:57

Det var da alt for hurtigt du lukkede. Nu går du måske glip af en masse gode svar

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 12-11-06 23:41

Jeg siger også tak.

mvh
jakjoe