/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
langsom overførsel fra cd til mediaplaye~
Fra : nielsjs
Vist : 502 gange
200 point
Dato : 10-01-05 20:07

jeg har fået meida player 10 instaleret. Og har win xp home
Jeg gør det at jeg kopierer de sange/melodier, jeg kan li, fra mine cd`er (tror ikke det er ulovligt!!) over på min hd så jeg kan spille dem i en lang stribe.
Mit problem er nu at siden den sidste opgradering til mp 10 tager det en kvarter til en halv time for at overføre bare feks 2 sange.
Nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 10-01-05 20:14

Hvis du har nogle sange på en Cd, så kan du eventuelt convertere dem om til MP3 det kan du gøre med AudioGrabber, og så derefter kan du så åbne Mp3 flierne i Windows Media Player :)
Du kan så også bruge andre programmer til at spille Mp3 filer i, jeg bruger fx den nye Winamp.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-01-05 20:29

Hejsa

Prøv at afinstallerer mediaplayeren version 10 fra tilføj/fjern listen
Når du kommer i tilføj/fjern-så skal du huske at sætte et flueben i vis opdateringer

Så kan du downloade mediaplayeren igen herfra

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/intl/download/default.asp?Di spLang=da

Eller gå ind på windows update og hen den derfra

http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-01-05 20:32

Tillæg

Hele linket kom ikke med så laver vi den bare kortere

http://shor.ter.dk/903963577

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 15-01-05 23:09

Forslaget resulterede i sort skærm (blå)!!
Kan det have noget at gøre med at jeg har en harddisk skuffe som er sat som slave efter cd drevet. Sådan at drevbogstaverne ikke altid er de samme.
Eller andre med forslag??
mvh.
Niels

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 16-01-05 01:18

ja det kan det meget vel være, altid hardisken som master.

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 16-01-05 17:09

Jeg har hørt at meida player 10 skulle kunne checke for piratkopier af windows
og i så fald sløve PCen ned.

Accepteret svar
Fra : anders_bak

Modtaget 200 point
Dato : 17-01-05 12:26

To muligheder:
Som perchris skriver har ms proklameret at der skulle være indbygget noget sjov i mp 10 der kontrolerede om du kører en piratversion af win xp. hvis det er tilfældet er det nok her problemet ligger (fy skam dig . derudover vil du altid få en langsommere kopiering når du har mediet der læses fra og mediet der skrives til siddende på samme kabel, da de to processer ikke kan forgå samtidig gennem samme kabel. Der hentes derfor først en bid data, der herefter skrives før næste bid hentes, istedet for at de to ting foregår samtidig, men det er jo nok ikke der problemet ligger hvis det har funget med din gamle version af mp.
Personligt har jeg ikke særlig gode erfaringer med mp 10, jeg syntes sådan set at den gamle version var mere overskulig, og mere driftsikker, så du kunne jo overveje om du ikke bare skulle holde dig til den, det har jeg gjort.

Godkendelse af svar
Fra : nielsjs

Dato : 17-01-05 20:07

Selv om det er en opgradering så er den både købt og betalt. Såde`t. Så det skulle vel ikke have nogen betydning. Eller har det ?
Jeg kan se den fejl at den måske skal virke med samme ide-kabel.
Tak for svaret anders_bak.

Jeg tror jeg prøver Real Player igen