/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Stikkontakten "brummer"
Fra : kipumi
Vist : 4085 gange
50 point
Dato : 10-01-05 18:55

Kan en eller anden fortælle mig, hvorfor stikkontakten "brummer", når der er tændt på kontakten. Er der noget jeg selv kan se efter inden i den ??

Accepteret svar
Fra : bv32

Modtaget 60 point
Dato : 10-01-05 19:11

Det er nok fordi der er en dårlig kontakt enten i den mekaniske del af afbryderen eller imellem ledning og skruerne. Du må åbne stikkontakten og se om den er sort et eller andet sted. Skrab evt. ledningerne lidt rene, det kan være at de er lidt oxyiderede. Skrue alle skruer godt fast, check om ledningerne er ved at knække, hvis ja, klip af, afisolér, sæt dem ind igen, hvis den stadigvæk gør det, så skift stikkontakten ud.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 10-01-05 19:20

Hvis din "stikkotakt" er en lysdæmper, så er der ikke noget unaturligt i det, er det en vippekontakt, fortsæt som bv42 beskriver.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 10-01-05 19:20

Hvis din "stikkotakt" er en lysdæmper, så er der ikke noget unaturligt i det, er det en vippekontakt, fortsæt som bv42 beskriver.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-01-05 19:42

SLUK FOR STIKKONTAKTEN

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-01-05 19:44

dette er stikkontakter http://www.greenline.dk/asp/starttrade.asp

og

dette er lysdæmper http://www.greenline.dk/asp/starttrade.asp

hvilken??

Kommentar
Fra : bv32

Dato : 10-01-05 20:18

Hold da op, sikken en god webside for elmateriale! Den bedste jeg har set indtil videre

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 20:18

Ser jeg dobbelt eller er de links ens

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-01-05 20:22

Bjarne du ser dobbelt, for de er ens

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 20:26

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-01-05 20:42

ha-ha det er sku rigtig
vælg fuga / stikkontakte for stikk.

vælg lysdæmper / lysdæmpning for lys dæmper

er det en stikk eller en lysdæmper der brummer??

Kommentar
Fra : madmikk

Dato : 10-01-05 22:12

skift den....
Det er det eneste der hjælper...
Man kan og må ikke skille en stikkontakt ad.
længere er den ikke.

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 11-01-05 17:53

Tak for svaret bv32.
Tak for svaret - godt det blev skåret ud i pap . Tak