/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
få blinklys til at fungere med centrallå~
Fra : bjarkenielsen
Vist : 1455 gange
20 point
Dato : 10-01-05 18:32

Hej
Jeg har monteret et nmd fjernbetjeningssæt fra T-Hansen til centrallåsen i min Honda Accord 2.0i fra 1990 og vil nu gerne have blinklyset til at blinke når jeg låser bilen og låser den op igen. er der nogen der har erfaring med det??? Synes ikke der er flere ledige ledninger.

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 10-01-05 18:52

Det er som regl alarmen der får blinklyset til at blinke, ellers skal du fikse noget med nogle relæer når centrallåsen låser så træker den også et relæ.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 12-01-05 21:39

Du skal bruge et relæ med et par såkaldte sluttekontakter.Spolen på relæet skal forbindes parallelt over en af dørlåsenes ledninger (grøn og sort) den grønne ledning (+) føres videre til en af sluttekontakterne, den anden sluttekontakt skal forbindes til ledningen der fører + til katastrofelampen. Det vil altså medføre at relæet trækker sammen med dørlåsene og giver strøm til alle blinklysene i det lille sekund dørlåsene arbejder. Held og lykke
Mogens

Kommentar
Fra : bjarkenielsen

Dato : 13-01-05 10:17

Så tror jeg jeg kan lave det. Tak for hjælpen.
MVH Bjarke

Kommentar
Fra : keno

Dato : 16-01-05 14:38

Hej.
Fik du det laver ??????

Kommentar
Fra : keno

Dato : 16-01-05 14:39

Hej.
Fik du det lavet ???

Accepteret svar
Fra : kogalejy

Modtaget 20 point
Dato : 17-01-05 23:49

Jeg er kommet i tanker om at polariteten skifter ved låsning og oplåsning, så jeg må rette i min forklaring fordi efter den vil blinklyset kun virke ved oplåsning, eller omvendt. Den omtalte grønne ledning skal ikke videreføres til sluttekontakterne, her skal der i stedet tilsluttes en fast +, i lig med +ledninger til ur og radio, den modsatte kontakt skal forbindes til spolen på katastroferelæet. Hvis du starter katastrofeblinket
vil du kunne lytte/føle dig frem til det, tag det evt. ud og find terminalerne til spolen
og efter genmontering at få det til at trække ved at tilslutte en +, så blinklyset går i gang, her skal så din ledning fra "låserelæet" tilsluttes. Det vil være en god ide at forbinde en ledning til batteriets +pol, og bruge den til at finde frem til omtalte spoleterminal, så undgår du også at sprænge sikringer, højst kan det slå lidt gnister hvis du rammer stel.

Godkendelse af svar
Fra : bjarkenielsen

Dato : 18-01-05 17:03

Tak for svaret kogalejy.