/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
D-A-D
Fra : DiTTe_Smiil
Vist : 776 gange
50 point
Dato : 10-01-05 14:58

Hey..
Kan I fortælle os noget om D-A-D? Om medlemmerne af bandet..

Kærlig hilsen Ditte og Hanne

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 10-01-05 14:59

Det kan de da selv.
http://www.d-a-d.dk/

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : stjernekasteren

Dato : 10-01-05 19:39

Fra Gaffa's hjemmeside: http://gaffa.dk/kunstnere/bio.php/artist_id=19636

Dannet i København, 1984, af: Jesper Binzer (sang/guitar), Jakob Binzer (sang/guitar), Stig Pedersen (bas/sang) og Peter Lundholm Jensen (trommer).

Tegneserie-kokage-punk. Senere ét af dansk rocks mest seriøse bud på en udenlandsk hitlisteplacering. En udvikling, der bl.a. kan tilskrives misforståelser af bandets budskaber.

Visse dele af bandets publikum lod ironien fise dem over hovedet og mødte op til koncerterne med sydstatsflag. Bandets sidste plade som Disneyland After Dark - 'No Fuel Left For The Pilgrims' - markerede samtidig deres store gennembrud. Hovedsageligt i kraft af singlen 'Sleeping My Day Away'.

Succesalbummet gav bandmedlemmerne en millionkontrakt med Warner i USA, og i dén forbindelse fik Fedtmules 'forældre' nys om det danske navnemisbrug. Trusler om sagsanlæg var inspiration til den nye bandbetegnelse D-A-D.

Næste plade, 'Riskin' It All', blev, grundet uenigheder om stilen og udtrykket, bandets sidste for Warner i USA. Derimod var succesen konsolideret i Danmark, såvel som i f.eks. Australien, Japan og Tyskland.

Albummet 'Simpatico' fra 1997 betød et farvel til tromme-Peter. Efter 15 år med bandet valgte han at teste sig selv inden for andre genrer end musikken. Trommestikkerne i D-A-D blev givet videre til Laust Sonne, der også har slået på skind for f.eks. Tim Christensen fra det hedengangne Dizzy Miss Lizzy og også er forsanger i sit eget band, Dear, der i 2001 udgav debutalbummet 'Nice Noisy Toys'.

D-A-D lukkede Roskilde Festival 2000, hvor de sendte 8 fakler ud imellem publikum til minde om de på det tidspunkt 8 døde, der blev mast foran Orange Scene under Pearl Jams koncert.

Om D-A-Ds ottende studiealbum 'Soft Dogs' udtalte de, at det var 'klassisk rock, sådan noget med store bæltespænder og hvalrosskæg.'

Album:
'Standing On The Never Never' (1985) (ep)
'Call Of The Wild' (1986)
'D.A.D. ... Draws A Circle' (1987)
'No Fuel Left For The Pilgrims' (1989)
'Riskin' It All' (1991)
'Helpyourselfish' (1995)
'Good Clean Family Entertainment You Can Trust' (opsamling) (1995)
'Simpatico' (1997)
'Psycopatico' (live) (1998)
'Everything Glows' (2000)
'Soft Dogs' (2002)

Kommentar
Fra : jeko80

Dato : 11-01-05 11:18

Gå på biblioteket og lån "brændstof til drengedrømme" et portræt af D:A:D gennem 80'erne og 90'erne.
Skrevet af Anders Jørgensen og Keld Rud