/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fjernelse af xp brænder
Fra : granslam
Vist : 471 gange
377 point
Dato : 10-01-05 11:28

hej jeg har læs et eller andet sted at en af de hypiste årsager til brænderfejl er af der er installeret flere brænderprogrammer på computeren nu har jeg windows xp pro med sp 2 installeret men vil gerne brænde med nero 6.0 hvordan fjerner jeg xp`s brænderprogram er det mulig og er det nødvendig ???

mvh Granslam

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 11:53

lurer lige med her

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 10-01-05 11:58

hvis du vil fjerne xp´s brænderprogram burde du kunne gøre det via kontrol panel/tilføj/fjern ptogrammer.
Men prøv om at du ikke kan få det til at fungere med nero... tror ikke at det har så meget at sige har selv et par forskellige brænderprogrammer installeret og det køre fint

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-01-05 12:42

Det kan også skabe problemer hvis man har eks. en cd-rom læser og en dvd-brænder på samme IDE.
Så hvis dette er tilfældet, så sæt den ene til 1. IDE og den anden til 2. IDE.

Ren afinst. som ovenstående.

ellebye

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 387 point
Dato : 10-01-05 12:56

Hejsa

efter hvad jeg har erfaret med Xp's Brænderprogram.........
har jeg aldrig haft problemer med konflikt mellem XP's og nero

men har haft problmer med før sp1 med cdrwin og nero, men ikke efter sp1
så efter min mening er det ikke nødvendigt at prøve at fjerne noget.

konflikten lå mellem nero/cdrwin og xp's adaptec direckt-cd

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-01-05 13:10

Hejsa

Ingen grund til at fjerne brænderprogrammet i xp,jeg har brændt meget både med den og nero,og har absolut ingen proplemer haft.

Men vil du fjerne den kan det gøres fra til føj og fjern (husk at markerer vis opdateringer)
så ruller du ned og fjerne den der hedder windows mediaplayer version 10
Så vil du automatisk få den gamle version tilbage igen.

men som sagt er det ikke nøvendig,og den er faktisk ret god til mange ting

Mvh
Brian

Godkendelse af svar
Fra : granslam

Dato : 10-01-05 13:45

Tak for svaret dk.