/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Redekasse / fuglekasse med webcam ??
Fra : kolesen
Vist : 3253 gange
200 point
Dato : 10-01-05 11:11

Hej i Kandu!

Er her nogen, der kan hjælpe med at lave en redekasse / fuglekasse med et webcam i?
HVordan kan den konstrueres - evt. en tegning?
Hvad med lys ?

På forhånd tak
Knud

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 10-01-05 11:15

Lav én af væggen med "gennemsigtigt" glas .. men kun gennemsigtigt fra yderliden. Placer dit webcam UDENFOR kassen .. ellers for du "snavs" på linsen. Brug almindelig tegning med de mål, som passer til dine fugle.
/PG

Kommentar
Fra : kolesen

Dato : 11-01-05 21:32

Tak PG / Guild!

"PG" - det med gennemsigtig kun fra ydersiden lyder rigtigt i mine ører, men jeg har ingen erfaring i det.

Jeg havde tænkt mig en konstruktion, hvor webcam på een eller anden måde er indenfor i konstruktionen, men udenfor selve fuglekassen, da mit webcam vist nok ikke har godt af at være udendørs!

Jeg forestiller mig noget med en "tilbygning" på redekassen, hvor webcam'en er, og der samtidig er en (delvis) glasvæg til lyset.

Er der nogen der har erfaring med sådan noget - gider fuglene at yngle, hvis der er dagslys inde i fuglekassen hele tiden gennem en gennemsigtig væg??

/ Knud

Kommentar
Fra : psyreged

Dato : 30-03-05 11:21

HAr heller ingen erfaring men synes at det lyder spændende. HAr du fundet en løsning på problemet?

Kommentar
Fra : kolesen

Dato : 01-03-06 13:01

Jeg har forsøgt mig lidt frem.

Har lavet en fuglekasse, der er forlænget et stykke over indgangshullet, så der bliver plads til at montere et web-camera i låget. Der er plexiglas mellem cameraet og selve kassen.
Konstruktionen afhænger helt af, hvilket camera, der skal bruges, og hvordan det kan sættes fast.

I hver side har jeg monteret et vindue, så der kommer lys ind i kassen.

Spændingen var stor i sidste forår om der ville flytte fugle ind i kassen.
Jo - jo - der flyttede skovspurve ind og fik unger - super!!!.
Men de fylder kassen helt op med redemateriale, så man ikke kan se ned i selve reden.

I år har jeg forsøgt at lave indgangshullet mindre, og håber på besøg af musvitter, der laver en skålformet rede - venter spændt på resultatet

Rede-cam'en kan ses her:

http://www.fischer-olesen.dk/webcam/webcam.html

Hilsen
Knud