/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
JPG filer gemmes som BMP
Fra : erling_l
Vist : 458 gange
100 point
Dato : 10-01-05 00:37

Hej

Hvis jeg kører i min browser Mocrosoft Explorer ver. 6.0.2900.2180.xpsp_sp2_rtm.040803-2159 (altså vist nok den nyeste explore til XP) sker der noget mærkeligt (synes jeg). Hvis jeg finder et billede, som jeg ønsker at sakse / kopiere, så vil min PC selv ændre format.

I de fleste tilfælde er det jo jpg-billeder, men når jeg vælger "gem som", giver computeren kun mulighed for at gemme billedet som bmp. Om det bliver bedre eller dårligere, kan jeg jo af gode grunde ikke undersøge, men traditionelt fylder bmp jo noget mere - og så synes jeg faktisk, det er irriterende.

Hvordan gør jeg, for at få pc'en til at give muligheden for at gemme i jpg-format - når nu billedet oprindeligt er det ?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 10-01-05 00:56

tøm dine middertidige internet filer en gang i mellem! Gå ind under Funktioner > Internetindstillinger og tryk på slet filer!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 01:51

det lyder da underligt du ikke har mulighed for at gemme i jpg - har du prøvet at kigge ordenligt efter ???

Du kan evt trække dem over i paint og derfra gemme dem i jpg

tedd............???? hvad filen har det med at slette filerne i IE at gøre - oplys mig

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-01-05 01:58

Spørg mig ikke mirit, men det virker

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 10-01-05 04:10

Det er nok det mest mærkelige svar, jeg har set endnu - og fakta er, at jeg ikke helt ved hvorfor - men manden har s'gu' ret!!! Må jo være en eller anden cookie - hm.... - men fint!!!

Godkendelse af svar
Fra : erling_l

Dato : 10-01-05 04:10

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 09:37

[hør] tror du ikke det er tedd der har siddet og hakket på din forbindelse

(tror jeg jeg skal låne lidt point af tedd - det er jo dyrt at komme forsent i et spørgsmål )

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 10-01-05 12:25

Hello miritdk:
Du har da ret, det er underligt!

Giv mig lov til at vove pelsen og spørger tedd om flg.:
Når du sletter filerne i INTERNETINDSTILLINGER , sætter du så flueben ved "Slet alt offlineindhold" ?

Kan det i så fald have noget at sige?

mvh
joan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-01-05 15:57

Nej jeg sletter kun midlertidige internetfiler!! Billeder man downloader bliver jo osse lagt ned i denne mappe, og det virker som om IE på et tidspunkt kører træt i disse filer! Så må man lige slette dem! Det er en velkendt bug i IE!

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 10-01-05 16:05

tedd:
Tak for svar - hvad er en bug?
(må man spørge om det på Erlings tråd, eller er det måske at nasse?)

mvh
joan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-01-05 16:10

En bug er en irriterende fejl i et program! En lus i programmet kan man vel oversætte det til? Bug = lille insekt!

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 10-01-05 16:32

Tedd: Tak for svar.
Jeg ved godt, at det er et engelsk for insekt og andet utøj, men her troede jeg, det var noget meget mere teknisk.
Men når der så er sådanne nogle små irriterende insekter i et program, er det så også dem man finder med Spyhunter?
mvh
joan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-01-05 16:35

Nej det er spyware du finder med den!

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 10-01-05 16:41

tedd:

Altså, jeg må bede om lov til et spørgsmål mere til dig:

"Det er en velkendt bug i IE!" skriver du - hvordan véd man det?

Hvor véd du det fra? hvordan opstår de?
Nu skal jeg ikke spørge mere!
mvh
joan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-01-05 16:49

Fordi så godt som alle har været ude for fejlen/buggen!!

Her er en forklaring http://blogs.msdn.com/jeffdav/archive/2003/12/08/53607.aspx

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 10-01-05 16:57

tedd:

Mange tak, den studerer jeg nærmere.

SLUT!
mvh
joan