/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Overføre dias til CD rom??
Fra : stig54
Vist : 3644 gange
50 point
Dato : 09-01-05 20:00

Hvad gør man når man har en masse gamle dias man gerne vil have brændt ned på cd-rom.
Jeg ved man selv kan skanne dem ind, men er der ikke fotoforretninger der gør det og hvad koster det ca???

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 09-01-05 20:08

ved ikke hvad det koster, men har hørt at der tages 250,- pr time, så hvis du kan finde en der har en sådanne en ville det være bedst for din pengepung (selvfølgelig hvis du har mange dias)

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 09-01-05 20:18

Ca. 4,00 pr stk

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 60 point
Dato : 09-01-05 20:38

Spurgte engang for et års tids siden den lokale fotobutik.
De så ud som om at det aldrig havdee hørt spørgsmålet før. og det tog dem et døgn at finde et svar.
sv. det kan vi ikke selv men vi kan gøre det for dig gennem (et prof firma)
pris pr. påbegyndt cd. 70kr. plus 8kr pr billed, dog kun 24-30 billeder pr cd.
Jeg blev godt nok fornærmet. (tilbuddet gjaldt som samlet tilbud, for mine ca.800 dias).
De kunne da bare have sagt at de ikke gad.
Selv en fotobutik kan vel bruge en skanner.
Selv er jeg ikke kommet i gang. Men fotobutikken ser ikke mig mere.

Løsningen er ellers nem, køb en skanner 500-2500kr. efter mængde af billeder, og kvalitet.
Det SKAL være en der kan klare dias. Og luksus på de dyre er at, de tager en stak dias i serie og lægger dem på din pc.
Negativer kan komme samme vej. Baefter tjener du selv ved at tilbyde diner evner til naboer,bekendte og famillie.
eller du sælger den som brugt,,,(til mig)

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-01-05 20:43
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-01-05 20:48

der er mange men denner tror jeg er god
http://www.prcdata.dk/ny/ProdFrame.asp?Produktid=43977907
prisen : ca 2200

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 09-01-05 20:50
Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 09-01-05 21:11

Tak for svaret natmaden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-01-05 21:16

selv tak
fandt lige denne
http://karbosguide.dk/
kik under scanner/digital

Mvh. Natmaden