/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvad er din/dine favoriter ?
Fra : Trinethk
Vist : 843 gange
20 point
Dato : 09-01-05 16:51

Hej. Hvad er jeres favorit numre ? de skal være lavet før 90´ Og gerne sådan nogle lidt gamle kendinge.

Eks
Dolly Parton - 9 to 5 - kategori Blues/western

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 09-01-05 16:57

Uha, svært spørgsmål Mirit!

Jeg ææælsker Lone Kellerman - Se Venedig og dø... Det er da en klassiker?
Ud over det, er jeg til de godt gamle Guns'Roses melodier - November Rain og Patience.
Og så lige DonMclean - Vincent. Den er også dejlig!

Hvad med dig selv?

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 09-01-05 16:57

Respect - Aretha Franklin
I say a little prayer for you - Dionne Warwick

Kan det hjælpe?

Kommentar
Fra : pims

Dato : 09-01-05 16:58

Hej Trine, tja, så er det vel sådan nogle som T-Rex-Children of the revolution-Kat. rock.
Elvis Presley-It's allright mama-kat. blues.
Ry Cooder-Get the rythm-kat.blues, for bare at nævne nogen af dem.
Hilsen Pims

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 09-01-05 16:59

UUUPS... Trine

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 09-01-05 17:02

uuh.. ellers kan man jo gå igang med at grave i melodi grand prixerne... der må da være nogle gamle kendinge http://www.melodigrandprixfanklub.dk/
tokeren

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-01-05 17:05

vaxen< ja, jeg er selv stor tilhænger af DonMclean - Vincent og hvad han ellers har lavet.

Ellers er det meget Simon and Garfunkel (så dem i parken her i sommers ...Uvviiiiii)
Ella Fitz Jerreld
Ray Charles
Cat Stewens - Wirld world
Alannah Myles - lover of mine
Keziah jones - Where is life

Kan jeg umilbart ikke lige komme på flere. Men elsker gamle kendte.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-01-05 17:06

Kære Trine

Så absolut Louis Armstrongs "A Kiss To Build A Dream On"

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-01-05 17:11

Lou Ann Barton:
Read my lips/
Shake a hand.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-01-05 17:36

First, last, everything med Barry White
Who wants to live forever med Sarah Brigthman (Queen orig.)
The Rose
Amazing Grace
I'm alive med Celine Dion

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 09-01-05 18:09

Boogie Down, Al Jareau (Funk)
F.eks. "The Letter" og i øvrigt diverse fra Joe Cocker (Live)
Pianoman, An Innocent Man, Just The Way You Are, Baby Grand, (....you name it) - Blly Joel

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 09-01-05 18:10

så absolut lis sørensen:

Stille før storm
Verden er i farver
+ ALLE de andre

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-01-05 18:55

Trine - Kom nu - Vi sidder og venter!!!!

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-01-05 19:02

Arne < hvad venter i på ??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-01-05 19:15

Trine. Såmænd da bare en kommentar fra dig? Det er jo dig der har startet denne tråd, så det må da også være dig der engang imellem kommer ind og siger noget. Eller hvad?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 09-01-05 19:19

R.E.M 'Losing My Religion'
Den er fra 1991, så gælder ikke - men go' det er den sq

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-01-05 19:30

Ok. jamen jeg er også helt pjattet med Lis sørensen. Så hhinde har jeg da en del med

Creamygirl < Yes, den er altid god, han har også lavet en der hedder Everybody gry, den er også vildt go. Ellers kender jeg ham ikke så meget.

Det jeg søger er meget sådan nogle sange som alle kender, men måske lidt har glemt.
Sådan så når man høre den, så siger man: Nååå,,,,ja,,, den kender jeg godt, den er vildt go.

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 09-01-05 19:32

otis redding - (Sittin' On) The Dock of the Bay og andre af hans sange er lige så gode.. hans; try a little tenderness.

hvad skal du bruge vores favoritter til?

tokeren

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-01-05 19:42

tokeren< hehe...jeg skal bare samle dem sammen og høre dem. Det er såmænd alt.
Jeg bruger meget tid på at finde musik.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-01-05 19:45

hvem har eks lavet My girl and my, we hang around the twon and get usuaely drunk, but never to drunk to fihgt like cat and dogs all nihgt ?

Accepteret svar
Fra : holniels

Modtaget 20 point
Dato : 09-01-05 19:59

Jeg liker disse jo...
Brad Paisley & Allison Krauss-Wiskey Lullaby
Allan Jackson-Where Were You (when the world stopped turning)

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 09-01-05 20:00

Sorry kun ett l i Alan

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 09-01-05 20:03

Mer sorry,så ikke du havde årstal på Trinehk,så trekker mine tilbake

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-01-05 20:10

holniels< hehe...kun et L siger du ! så kan jeg bedre forstå hvorfor jeg ikke kan finde den ;)

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 09-01-05 20:10

my girl and me.. hmm... svært.. og ikke særlig mange point at hente i denne tråd.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-01-05 20:20

torkeren< nej det har du ret i. Men det er jo svært at give point for noget man egenligt ike rigti kan kan svare på. Det er jo forskeligt hvad folk kan lide, måske denne tråd burde havde ligget under Smaltalk, da jeg ser det lidt mere som en hyggetråd.

Jeg forventer skam heller ikke du sider og søger efter det nummer jeg har spurgt efter.
Tænkte bare, der er sikkert nogle der lige har svaret i hoved, så kan de jo sige det hvis de vil.
Ellers finder jeg sikkert ud af det af andre veje.

(skal det være så firkantet? )

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-01-05 20:29

My girl and me var titelmelodien til en gammel TV-serie, men hvem der sang den ???????

mvh dova

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 09-01-05 20:32

Skal det være fra før 1990, så fandt jeg lige noget oldgammelt (foræret af en, der sætter pris på den slags musik), som jeg af og til lytter til - og som jeg lige præcis kan holde ud i bitte små mængder

Kim Larsen: Hvileløse hjerte, om lidt, dagen før, den allersidste dans.
Sebastian: 80ernes Boheme, Rose, stjerner til støv.
C.V. Jørgensen: Hotel Halleluja.
Bruce Springsteen: Hungry Heart, The River.
Smokie: Have You Ever Seen The Rain, Lay Back In The Arms Of Someone.
Bob Dylan: Knocking On Heavens Door.
Dr Hook: Only Sixteen.
Eric Clapton: Hotel California, Tears In Heaven.

Men jeg vil sq hellere høre alt hvad der findes med super bandet R.E.M

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-01-05 20:35

TV serie ?? det kan jeg godt nok ikke lige komme på hvad det er for en !

Der er Chicago strømer hvor de spillede: Del Sharnon med Walking in the rain ?
Og så var der i en, slutningen af 80erne tror jeg, hvor titel melodien var den der: Whit a litel help from my friends.
Er det måske nogle af dem man kan forveksle ?
Kan du huske hvilken serie ?

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 09-01-05 20:37

TrinetHK, er der en small talk? jeg er først begyndt herinde idag og bliver lidt bidt af det der med at søge og finde. My girl and me fandt jeg under eMule, Gangway har sunget den.
og nej det hele skal ikke være så firkantet...sorry..blev bare lige bidt af det der pointsystem, som jeg rent faktisk ikke aner hvordan fungerer...(fordi jeg ikke har gidet læse det ordentligt igennem) *G*

Tokeren

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-01-05 20:45

toreken < det er faktis ikke en smaltalk,,,,viste heller ikke du var ny,,,sorry.
Det med point er da også sjovt, men når man har været herinde lidt, så er min erfaring at man kommer lidt væk fra det med pointne. Men jeg kan da selv godt lade mig rive med af og til.
Velkommen til, glæder mig til at høre mere fra dig
Og tak for svaret.
Jeg lader dog tråden køre lidt enu.
Af hygge/diskutiuons mæsige årsager

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 09-01-05 20:48

hvordan lukker man en tråd?

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-01-05 20:48

creamygirl< Tak, de to er fede: Smokie: Have You Ever Seen The Rain, Lay Back In The Arms Of Someone
Dem vil jeg helt sikkert prøve at kigge efter

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-01-05 20:49

torkeren< ude i højre side, står der Accepter svar. Men det kan man nok kun se, når man er den der har stillet spørgsmålet.
Det står henover hver svar.

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 09-01-05 20:51

ah ok..det kan jeg godt se nu.. du får en stjerne i min bog.. *S* fanks
Tokeren

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-01-05 21:03

holniels < Det er bare total min smag det der Jeg er helt vild med sådan noget blues/western..... fedt,,,tak for den

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 09-01-05 21:17

Tyder på du har fin smak du

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 09-01-05 21:28

Har så mange at det er svært at vælge jo,men prøv denne og du

Tanya Tucker-Two sparrows in a hurricane

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 09-01-05 21:30

Angående dansk musik er Masser af succes med Gasolin en af mine mange favoriter- det største danske band der overhovedet har eksisteret.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 09-01-05 22:19

My Girl And Me var titlemelodi til serie af samme navn. Så vidt jeg husker var det Cliff Richard...

Godkendelse af svar
Fra : Trinethk

Dato : 09-01-05 22:35

Tak for svaret holniels.

Og tak til alla andre.
Det har både været hyggeligt og lærerigt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-01-05 22:47

Det var Gangway der spillede My girl and me
http://www.stud.hum.ku.dk/iskov/albums/SITTINGA/lyrik/mygirlan.htm

De indspillede den i England, og var vældig populære derovre, og den blev brugt i en serie der på Engelsk hed My girl and me, men jeg kan ikke huske den danske titel på serien.
Men den kørte nogenlunde samtidig med de første Sams Bar, og handlede om en far der var alene med sin datter.
Den bleb vist vist om eftermidagen på TV2

mvh dova

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-01-05 22:51

Ja lad os prøve det:
Johnny B. Goode,.............Chuck Berry
Hold The Line,..................ToTo
Africa,............................ToTo
I'll Never Fall In Love Again..Tom Jones.........Kendt Smørsanger.
So get up.........................Public Domaine....Bør spilles HØJT...........ups efter 1990
Thunderstroke...................A.C.D.C. ........................................... - "-
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-01-05 22:59

tak for svaret dova. :)

og tak for numrene keldd :)
AC/DC har vist ikke lavet andet edt en den ;)
Men Tom Jones har lavet mange fede.
Resten må jeg lige prøve at cheke ud

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 09-01-05 23:10

Altid skjønt med musikk du,takker

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-01-05 23:22

Trine:
ACDC er (var )et stort band,de har lavet mange numre.
Kig på Public Domaine," Fatbass" er et andet sejt nummer.
Tom Jones er på banen med sidste nyt "Itll be mee" med Jools Holland på piano,nej det er klaver.
Få fat i dem, spil dem HØJT, mange gange, og du er solgt, til stanglakrids.
Hilsen
Keldd.