/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Egenskaber for skærm
Fra : swarn
Vist : 629 gange
500 point
Dato : 09-01-05 12:10

Hvis man højerklikker på sit skrivebord og klikker på "Egenskaber for skærm" og faneblad for skrivebord, så ligger der en hel masse baggrunds billeder,hvor er det lige man kan gå ind og se dem, de må da ligge et andet sted også, så man kan slette dem man ikke bruger, for de tager vel en del plads på ens PC. Så man kan få fjernet nogle af dem, det drejer sig om to maskiner, den ene kører Win.Me. den anden kører Win.Xp.pro. Det er vel ikke på samme måde på begge maskiner.

Jeg er ikke en ørn til dette,er nærmer en , så jeg håber på en beskrivelse på dette, så selv jeg kan finde ud af det, så derfor sætter jeg 500 point på højkant, til den der kommer først med den rigtige måde.

Det håber jeg der er en der kan fortælle mig

Hilsen Swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-01-05 12:25

Hejsa Swarn/Hvidovre

De ligger i c/windows mappen

Mvh
Brian

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 510 point
Dato : 09-01-05 12:28

Billederne ligger i den mappe der hedder c:\Windows\web\wallpaper jeg mener det er det samme i begge systemer.
Hvis ikke så lav en søgning i stifinder efter én af filerne. Har du f.eks. en der hedder Efterår, skal du søge efter en fil der hedder Efterår.* på hele C-drevet. Så vil den finde filen og vise dig hvor den ligger. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 09-01-05 12:29

Søg i C:/programmer/plus/themes, dér finder du dem.
Mvh
Joan

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 09-01-05 12:29

Jeg kender ikke Win.Me, men i XP har jeg søgt efter et par af de billeder, der ligger som muligheder. Jeg fandt dem i C:\windows. De hedder det, som står i oversigten over muligheder, med efternavnet .BMP.
Jeg formoder, at det samme gør sig gældende i ME.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-01-05 12:32

Tillæg

Prøv at gå i kør og skriv

C:windows/web/wallpaper

og klik på ok

Så åbner den mappen

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-01-05 12:36

Efternavnet (Extention) er ikke nødvendigvis BMP det kan også være JPG.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 09-01-05 12:37

på min maskine fylder det kun 2,5mb så det er næsten ikke besværet værd at slette dem..

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 09-01-05 12:38

Det kan du, men billederne fylder så lidt, at det næsten er spild af tid at gennemgå dem allesammen.
Det foregår i Windows. Jeg har xppro, og mappen ligger på C-drevet og hedder Winnt. Hos ME er navnet på mappen vist stadigvæk Windows.
Her må du så bruge tid på at finde hver enkelt baggrund og derefter slette den.
Det gøres nemmest ved at klikke på de grå bjælker. Klik på bjælken Type. Så kommer alle windows' forskellige formater i grupper. baggrundsbillederne ligger som .bmp.
Fortæl, hvordan det går.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 09-01-05 12:38

Det kan du, men billederne fylder så lidt, at det næsten er spild af tid at gennemgå dem allesammen.
Det foregår i Windows. Jeg har xppro, og mappen ligger på C-drevet og hedder Winnt. Hos ME er navnet på mappen vist stadigvæk Windows.
Her må du så bruge tid på at finde hver enkelt baggrund og derefter slette den.
Det gøres nemmest ved at klikke på de grå bjælker. Klik på bjælken Type. Så kommer alle windows' forskellige formater i grupper. baggrundsbillederne ligger som .bmp.
Fortæl, hvordan det går.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 09-01-05 12:42

Jeg har Win ME. Og når jeg går ind i "søg "og skriver 'Under vand", som er en af mine baggrunde , så vises en masse baggrunde, hvor den overordnede mappe (findes ved at højreklikke) hedder:l C:/Windows/Programmer/Themes. Og der ligge alle min skærmbilleder.
mvh
Joan

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-01-05 12:47

HansJensen41

Jeg kører også xppro og hos mig ligger de i C:\Windows\web\wallpaper

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 09-01-05 12:48

Undskyld om igen: Den hedder C:/programmer/Plus/Themes

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-01-05 12:49

HansJensen41 - Og i øvrigt kan de også hedde .jpg idet man jo kan gemme alle billeder som skærmbaggrund.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 09-01-05 13:26

Ja, filtypebetegnelserne er legio (mange)
Men man finder jo frem til dem når man søger.
mvh
joan

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 09-01-05 13:29

Jeg synes vi er på vej ud ad tangenten.
Har Swarn fået løst sit problem?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-01-05 13:38

Det mener jeg helt bestemt, men lad ham/hende afgøre det. Men afhold dig fra at komme med direkte forkerte oplysninger. Som f.eks. at filerne hedder .bmp til efternavn (extention).
De eneste svarere der har fortalt hvordan han/hun selv finder den rigtige mappe er Joan og jeg. I andre kommer bare med hvad JERES maskine har af indstillinger.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 09-01-05 13:58

Swarn : Hvorfor vil du i det hele taget fjerne de filer? de fylder da ikke ret meget.
Eller er der nogen, der mener noget andet?

joan

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-01-05 14:08

Joan - Det er der allerede flere der har sagt/spurgt om. Læs nu tråden.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 09-01-05 14:08

Kære vrisne ArneJ. Filerne hedder faktisk .bmp i mit system. Og det er vel sådan set vore egne erfaringer, vi kan lade andre komme til gode. Hvad er swarn kommer frem til?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-01-05 14:10

Jeg mener: Det hjælper jo ikke Swarn at vi gentager hinanden i én uendelighed fordi vi ikke har gidet at læse hvad andre allerede har skrevet?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-01-05 14:17

Kære Hans - Så længe du ikke ser et svar fra Swarn, så ser vi andre det heller ikke, og så har han/hun ikke svaret.
I øvrigt er jeg IKKE vrissen. Hvis du KUN udtaler dig om DIN maskine, så fortæl det! Det kan spørgeren jo ikke vide. Han/hun tror at du er ekspert hvis du ikke fortæller andet. Dine kommentarer lyder som om du udtaler dig som ekspert, men hvis du kun udtaler dig på baggrund af hvad DU ser på DIN maskine, er du jo ikke ekspert og så bør du fortælle det.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 09-01-05 14:25

Kære Arne Jacobsen.
Jeg har da læst tråden, og gentager kun spørgsmålet for at vække Swarn op til dåd.
Han må da snart have fundet ud af et eller andet og gi' lyd fra sig - ikk'?
God Søndag!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-01-05 14:30

Hej Joan. OK, men nu er det jo ikke os der bestemmer hvornår Swarm har tid til at sidde foran PC'en. Han/Hun kommer når Han/Hun har tid og lyst.
Også God søndag til dig og dine.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 09-01-05 14:30

Nå nu tror jeg det er på tide at lukke denne tråd,for som en skrev (Jeg synes vi er på vej ud ad tangenten)
Jeg vil accepter arne.jakobsen svar,og så lave/opretter et spørgsmål til joanjoergensen så han også får 500 point.

Jeg har kigget på flere af de indlæg, og har fundet de filer, og det er rigtig at de ikke fylder så meget, så dem lader jeg ligge

Hilsen Swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-01-05 14:32

Undskyld Swarn (med n).

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 09-01-05 14:33

Tak for svaret arne.jakobsen.
Hilsen Swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 09-01-05 14:45

Hallo Swarn, godt at du fik svar, du kunne bruge og undksyld, at jeg skubbede ldt til dig, det var da ikke for at genere dig, men får at få lidt liv i kludene.
Hvis du synes denne tangent ellet tråd var for langt ude, så skulle du se nogle af de andre 100 meter lange tråde.
Mvh
Joan