/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fjern BIOS/start op *Bip*
Fra : Jellerhimself
Vist : 527 gange
100 point
Dato : 09-01-05 12:07

Hey...

Jeg har lige købt en ganske fin bærbar. Men der er noget der irriterer mig lidt.
Det bip der kommer når CMOS er loadet (altså lige når man booter) er temmelig højt.

Computeren skal bruges til studie brug, og det er lidt svært lige diskret at tænde sin bærbar, når bippet er så højt.

Er der nogen der ved om man kan slå bippet fra? Jeg har kigget i BIOS, og lige umiddelbart ser det ikke ud til der er en funktion her til at disable bippet med.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Jesper

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 09-01-05 12:08

så vidt jeg ved kan man da slå den højaler fra, jeg kan ihvertfald.

Kommentar
Fra : Jellerhimself

Dato : 09-01-05 12:17

Hvis du mener PC-højtaleren som man kan slå fra i Windows, så virker det ikke.

Der kommer stadig lyd inden Windows loades.

Kan forresten lige sige, at bundkortet er af mærket:

American Megatrends

Model:

255/259 Series

Hvis det kunne hjælpe nogen.

Jesper

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 09-01-05 12:22

Bip = POST = power on self test !!

Kommentar
Fra : Jellerhimself

Dato : 09-01-05 12:24

Okay... Så ved jeg det...

Men kan man mute den?

Jesper

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 09-01-05 12:27

nå, jesper, jeg melder mig lige ud, i spammer lidt.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 09-01-05 13:11

Tag dog stikket til højttaleren ud... - Den røde/sorte ledning - Jeg sætter den aldrig til når jeg sætter en computer op.

Kommentar
Fra : Jellerhimself

Dato : 09-01-05 13:15

Ville jeg også have gjort (har jeg gjort) på en stationær. Men det her er jo en bærbar...

Jesper

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 09-01-05 18:11

Nå ja, det havde jeg så ikke lige set

Men i det tilfælde kan du nok slå PC-speakeren fra i bios.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 09-01-05 18:13

Hvilken bærbar er det?

Kommentar
Fra : Jellerhimself

Dato : 10-01-05 06:39

Jeg har kigget i BIOS og det ser ikke ud til man kan slå pc-speaker fra der.

Det er en Bluesolutions Qnote 1600n, så det siger nok ikke så meget... He, he..

Jesper

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 10-01-05 12:10

Prøv lige på denne side: http://www.ami.com/support/bios.cfm
Om du ikke kan spore dig ind på en "user's guide" til bundkort/bios...

Der er et værktøj som skulle kunne fortælle hvilken bios du har: http://www.ami.com/support/mbid.cfm

Fandt desuden lige en god anmeldelse af din Q-note hvis du ikke selv har fundet den: http://www.tweakup.dk/article/507/dk/