/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
ADSL Deling med Windows2000 adv. server?
Fra : ether.dk
Vist : 347 gange
20 point
Dato : 19-08-02 23:23

Hejsa.
Jeg har TDC Bredbaand, 512/128, med i fast IP, og da jeg har 2 computere, skal jeg have det delt. Jeg vil dele det via en win2000 adv server, og IKKE en router, ved godt det måske er nemmere. Jeg har en 1Ghz p3, med win2000 adv. server, som skal være serveren. -så har jeg en 2.26Ghz p4, som er clienten. Jeg har forbundet tingene på flg. måde: Fra ADSL modemet går der et alm netkabel (ikke krydset), over i det ene netkort på min server, og fra det andet netkort i serveren, går der et krydset kabel, over i uplink på min switch. Fra port 2 på switchen, går der et alm netkabel over i clienten. Hvad jeg selv kan se, ser det ud som om det er korrekt sat sammen. Så mangler jeg vel bare at sætte mine maskiner op, så det virker. Men hvordan går jeg alt det? med ip'er, routing osv.. Hvis der er en der gider at hjælpe, vil jeg blive meget glad :) Du kan hjælpe mig via. mIRC, på #skinke @ quakenet , eller email, ether@c.dk, eller bare her på siden. Håber i kan hjælpe.
Jeg kan desværre ikke give mere end 20 points, da jeg lige har oprettet denne konto, men hvis jeg kunne, ville jeg gerne give 200 points.

På forhånd tusind tak.
Mvh.: Tommy Jacobsen, aka. ether

Accepteret svar
Fra : e.p.

Modtaget 30 point
Dato : 19-08-02 23:50

Du finder en utrolig god guide her http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics2k/index.htm med mange billeder

Har du nogen detaljer....så spørg endelig

Kommentar
Fra : ether.dk

Dato : 20-08-02 06:40

Mange tak, jeg prøver guiden når jeg kommer hjem idag.

Mvh Tommy Jacobsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-08-02 23:08

Hmm...udfordringer...

Først og fremmest skal du have "Routing and remote access" igang på
serveren. (ADSL Modem - så har "ydersiden" fast IP ikke?)
Her skal du have sat NAT op på serveren, sådan at dine klienter ser ud som
om de er serveren, når de når TDC-modemmet.
Dermed skulle routningen også være på plads.
Så er det jo smart at bruge DHCP på indersiden.
Og man kunne kigge lidt på filtre, for lige at ha "sikkerheden" i orden
også. Og måske QoS...

Hvis du agter at køre nogle services på din server (IIS etc.) så kan det
godt gi' knuder at nå den fra "begge sider".

Måske ikke så slemt...
Men om jeg fatter målet...og vaste't (hva' koster en Adv server?)

/Steen

"ether.dk" <ether.dk.news@kandu.dk> wrote in message
newsd89.7918$ww6.1172720@news010.worldonline.dk...
> Hejsa.
> Jeg har TDC Bredbaand, 512/128, med i fast IP, og da jeg har 2
> computere, skal jeg have det delt. Jeg vil dele det via en win2000 adv
> server, og IKKE en router, ved godt det måske er nemmere. Jeg har en
> 1Ghz p3, med win2000 adv. server, som skal være serveren. -så har jeg en
> 2.26Ghz p4, som er clienten. Jeg har forbundet tingene på flg. måde: Fra
> ADSL modemet går der et alm netkabel (ikke krydset), over i det ene
> netkort på min server, og fra det andet netkort i serveren, går der et
> krydset kabel, over i uplink på min switch. Fra port 2 på switchen, går
> der et alm netkabel over i clienten. Hvad jeg selv kan se, ser det ud
> som om det er korrekt sat sammen. Så mangler jeg vel bare at sætte mine
> maskiner op, så det virker. Men hvordan går jeg alt det? med ip'er,
> routing osv.. Hvis der er en der gider at hjælpe, vil jeg blive meget
> glad :) Du kan hjælpe mig via. mIRC, på #skinke @ quakenet , eller
> email, ether@c.dk, eller bare her på siden. Håber i kan hjælpe.
> Jeg kan desværre ikke give mere end 20 points, da jeg lige har oprettet
> denne konto, men hvis jeg kunne, ville jeg gerne give 200 points.
>
> På forhånd tusind tak.
> Mvh.: Tommy Jacobsen, aka. ether
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>