/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
standard mail program
Fra : seif
Vist : 1042 gange
20 point
Dato : 19-08-02 23:00

Hej

Har installeret XP pro + opdateret den med alt den ville have
Inst. Office 2000 + sp1 + hotfixes

Havde så problemer med opstarten af outlook, men dem fandt jeg svar på.

Dog er der en ting tilbage:
Når jeg højre-klikker på en fil eks. vis på skrivebordet, og vælger send til postmodtager får jeg:
"Der er intet standardprogram til -emails eller også kan det nuværende program til e-mail ikke udføre meddelelsesforespørgslen. Kør Microsoft Outlook, og angiv det som standardprogram til e-mails."

Kan ikke finde et sted hvor jeg kan angive det ..

Nogen Microsoft-eksperter der kan hjælpe? så mange tak!!

Accepteret svar
Fra : e.p.

Modtaget 30 point
Dato : 20-08-02 00:00

jeg kører selv med incredimail, men jeg åbnede lige outlook express gik ind i hjælp ---> valgte fanebladet index ---> søgte på ordet default ---> der står der

---------------------------------------------------------------------------
On the Tools menu, click Options, and then click the General tab.
In the Default Messaging Programs area, click Make Default for news or e-mail
---------------------------------------------------------------------------
outlook express og outlook minder meget om hinanden, så det er sikkert samme sted...
hvis ikke så åben hjælp og søg, ligesom jeg gjorde

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-08-02 09:36

Hej Seif,

øh... undskyld jeg måske spørger lidt dumt, men har du efter installationen/(evt. opdatering) af Outlook, konfigureret din Outlook til at modtage og sende mail?

hvorfor jeg spørger er fordi hvis du har gjort det så sku' den gerne havde sat den til automatisk at bruge den eller det E-mail program du bruger som "standardprogram" til dine e-mails, herunder også f.eks. ved at trykke på et e-mail link på en side m.m. så dette program popper op... i dit tilfælde så Outlook...

Men hvis du har Konfigureret... dvs. ka' sende/modtage e-mails med Outlook, har indtasten dine oplysninger omkring udbyder m.m. osv. osv. tja... så må problemet ligge andetsteds... men det var det her der poppede først op i mit hoved da jeg læste dit spørgsmål...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-08-02 22:15

"seif" <seif.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:YTc89.7903$ww6.1163864@news010.worldonline.dk...
> Hej
>
> Har installeret XP pro + opdateret den med alt den ville have
> Inst. Office 2000 + sp1 + hotfixes
>
> Havde så problemer med opstarten af outlook, men dem fandt jeg svar på.
>
> Dog er der en ting tilbage:
> Når jeg højre-klikker på en fil eks. vis på skrivebordet, og vælger send
> til postmodtager får jeg:
> "Der er intet standardprogram til -emails eller også kan det nuværende
> program til e-mail ikke udføre meddelelsesforespørgslen. Kør Microsoft
> Outlook, og angiv det som standardprogram til e-mails."
>
> Kan ikke finde et sted hvor jeg kan angive det ..
>
> Nogen Microsoft-eksperter der kan hjælpe? så mange tak!!

Hvis det er Outlook: Funktioner > Instillinger > Andet - sæt flueben i
"Gør Outlook til standardprogram til........."

Outlook express: Funktioner > Instillinger > Generelt - klik på knappen
"Benyt som standard"

Med venlig hilsen
<</Thomas\>>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-08-02 10:55

Mit allerbedste råd til dig er at du henvender dig direkte til en eller
flere nyhedsgrupper med dit problem. Derved får du kontakt
med en stor gruppe af brugere, som alle hylder det gode gamle "Peer to
Peer" princip hvor man gratis og uforpligtende hjælper
hinanden med at løse diverse problemer.
Det fine i ordningen er både mangfoldigheden og den gensidige kontrol
med at løsningerne er korrekte - utrolig mange øjne følger
med - utrolig mange er parate til at komme frem med erfaringer/viden.

Men ingen er interesserede i at "guldkornene" havner i en eller anden
database, med risiko for en merkantil udnyttelse. Ingen er
interesserede i at arbejde anonymt udenfor grupperne.
Så hvis du savner respons, så er det forklaringen. Der kan selvsagt være
en der har en voldsom skrivekløe - så er spørgsmålet bare
om indholdet er mere værd end kløen.
--
pre

"seif" <seif.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:YTc89.7903$ww6.1163864@news010.worldonline.dk...
> Hej
>
> Har installeret XP pro + opdateret den med alt den ville have
> Inst. Office 2000 + sp1 + hotfixes
>
> Havde så problemer med opstarten af outlook, men dem fandt jeg svar
på.
>
> Dog er der en ting tilbage:
> Når jeg højre-klikker på en fil eks. vis på skrivebordet, og vælger
send
> til postmodtager får jeg:
> "Der er intet standardprogram til -emails eller også kan det nuværende
> program til e-mail ikke udføre meddelelsesforespørgslen. Kør Microsoft
> Outlook, og angiv det som standardprogram til e-mails."
>
> Kan ikke finde et sted hvor jeg kan angive det ..
>
> Nogen Microsoft-eksperter der kan hjælpe? så mange tak!!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 03-09-02 10:52

Hej Seif,

har du fået løst dit problem eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup