/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Anne linnet - Lille Messias (instrumenta~
Fra : dunga66
Vist : 2331 gange
38 point
Dato : 08-01-05 23:14

Jeg står og mangler en instrumental udgave af Anne Linnets smukke sang/melodi

Jeg har tænkt mig at min musikalske søster skal prøve kræfter med teksten på sin 40 års fødselsdagsfest som løber af stabelen lørdag den 15.01.05

Er der nogen der ligger inde med denne, eller alternativt ved hvor
"på nettet" den kan findes.

Jeg er rimelig sikker på at AL har udgivet en instrumental version.

Håber på hurtigt

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-01-05 11:08

Det ser ikke rigtigt ud til at der er andre der kan svare, så jeg vil da prøve at hjælpe dig.
Gå ind i Biblioteksdatabasen på www.bib.dk der vælger du Musiksøg og skriver Anne Linnet i melodi skriver du Lille Messias vælger al musik og søg. Den finder så alle de Cd'en LP'er og MC'er hvorpå nummeret findes. Du beder så om at se detaljer for hver af de fundne. Hvis der overhovedet er lavet en sådan instrumental indspilning, vil det højest sandsynligt fremgå af Indholdsfortegnelsen der altid er nævnt. Held og lykke med søgningen. Arne

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 38 point
Dato : 09-01-05 11:30

Jeg har brugt siden mange gange, men lige nu er deres server nede. Det er altså ikke fordi der er noget galt med linket. Jeg har søgt på Herning Bibliotek, men der er ikke nogen instrumentalversion. Derfor kan der jo godt ligge en på et andet bibliotek, og linket giver adgang til alle landets biblioteker. Finder du en, kandu bestille pladen hjem til dit lokalbibliotek uanset hvilket bibliotek i landet den ligger på.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-02-05 05:49

dunga66 - Jeg er da lidt skuffet over at du bare stillede et spørgsmål og så aldrig kom tilbage. Hvordan gik det? Men luk lige spørgsmålet. Dine point er brugt, og jeg har trods alt forsøgt at hjælpe dig. Hilsen Arne

Godkendelse af svar
Fra : dunga66

Dato : 27-02-05 19:53

Tak for svaret arne.jakobsen.

Ups det havde jeg glemt, beklager meget men nu skal du høre.

Dit svar var en udemærket hjælp til mig, ikke at jeg fandt det jeg søgte, men jeg fandt ud af hvor jeg skulle søge.

Anne Linnet har øjensynligt ikke udgivet melodien i instrumental version, idet jeg efterfølgende spurgte mig for og fik svar fra webmaster på Anne Linnets hjemmeside

Men herefter var gode råd jo dyre, og da min søster dorthe under alle omstændigheder skulle give et nummer, skiftede jeg taktik, og begyndte at lede på diverse kareoke sider, for at finde nogle syngbare klassikere.

Jeg fandt og valgte et nummer som var hot i Dorthes teenageår,
nærmere bestemt Gasolins "Se Venedig og dø" med Lone Kellermann
i forgrunden.

Jeg kan oplyse at Dorthe gav sit nummer med en gejst og incitet,
der var den oprindelige version værdig.

PS

Da Dorthe senere hørte jeg oprindelig havde satset på et Anne Linnet nummer, var hendes første indskydelse "Lille Messias, og det bekræfter
jo kun at mit oprindelige valg af nummer havde været det rigtige,
men altså umuligt at gennemføre.

mvh
Keld Laursen