/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
spørgsmål vedr. Outlook Express
Fra : joanjoergensen
Vist : 495 gange
50 point
Dato : 08-01-05 22:32

Mit styreprog. er WinME og beder om svar på flg.:

Mit outlook Express program kører ret langsomt men fungerer ellers godt og er opdateret. I forsøget på at undersøge en evt. grund til den langsomhed OE kører med
har jeg kigget på "Egenskaber" til Outlook Express, og der vises fanekort med
”Genvej” hvor jeg åbner ”Placering” , og der åbnes så en side med en masse filer,hvoraf én hedder oemig50. med et ikon m. et billede af en lille fejekost.
Når jeg dobbeltkilkker på ikonet, kommer der 2 små advarselsvinduer på skærmen.

Det ene med en gul advarsels-trekant og flg. tekst: "Fejl under programeringsstart, filen OEMIG50.exe er sammenkædet med en manglende eksportfil ADVAP132.DLL: RegOverridePredefKe"

Det andet lille vindue er med en rød cirkel med et hvidt X og flg. vises:
C:\Programmer\Outlook Express\oemig50.exe
Og så star der: "En enhed som er sluttet til systemet, fungerer ikke".

Kan nogen sige mig , hvad det betyder?

Mvh
Joan

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 08-01-05 23:06

http://www.newbie.org/help/messages/18636.html

mon ikke det er lidt samme problem ?

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 08-01-05 23:36

det her hjælper bare: http://messenger.jonathankay.com/downloads/stopmessenger_oe.reg
havde selv samme problem,men overstående hjalp mig

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-01-05 00:14

Gå ned i start og vælg "kør".
Skriv regedit og tryk enter.

Så ser du en mappe oversigt. Gå ind i følgende:

HKEY_LOCAL_MACHINE / SOFTWARE / CLASSES / CLSID/{FB7199AB-79BF-11d2-8D94-0000F875C541}

Inde i den mappe skal du vælge InProcServer32....dobbeltklikke på "standard" og slette den værdi der står deri.
det samme skal ske i mappen LocalServer32.....altså dobbeltklikke på "standard" og slette den værdi der står deri.

Ved godt det lyder kryptisk, men har selv prøvet det et par gange og det virker upåklageligt. Tror det har noget men messenger at gøre
Svaret her er fra "Interkriller" til mig, (Keldd) og det virkede også hos mig, da OE kørte laaaangsomt under Win 98Me.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 09-01-05 00:26

Mange tak for de svar der er kommet på mit spørgsmål. Giv mig lige lidt tid til at sondere dem, så vender jeg tilbage til tråden.

mvh
Joan

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 09-01-05 01:44

Hallo Keldd: jeg har være i hkey local machine/software/ Og der er ingen CLSID
- desværre ikke. Jeg forsøgte også i hkey current user og fandt dér CLSID men dér var ingen {FB7199AB......etc. Så det opgav jeg.
frederikshavn:dit link "messenger,jonathankay . . . . . turde jeg ikke åbne p.gr. af en meddelelse om at den kunne være behæftet med virus(jeg er sådan en hare)
CarstenGP: på din www.newbie.org/help o.s.v. fik jeg et godt råd om at gå i kontrolpanel>tilføj/fjern>highlight Internet Explorer og klik på tilføj/fjern. Dér ville jeg få en prompt der var let at følge, og med den kunne jeg vælge at rep. IE.
Sådan gik det da også, men det har endnu ikke ændret noget. Men dit råd skal forsøges igen i morgen, for jeg fik ikke "genstartet" helt korrekt, og lige nu er jeg så træt, at jeg må i køjen. Vender tilbage i morgen.
God nat og tak.
Mvh
Joan

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-01-05 02:15

Joan:
Kig nu rigtigt efter de SKAL være der,kig langsomt efter i morgen,
jeg overså også noget første gang jeg var derinde, kig langsomt, så finder du dem.
Det er jo uoverskueligt med alle de mapper, men de er der,du lyder ikke som
om du er een der giver op, så bare gå til den, og lad os høre hvordan det går.
Hilsen
Keldd.
Jeg skal vist også den vej.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-01-05 08:49

hmmmm - den lille fejekost du omtaler skulle vel ikke høre til norton ????? (clean sweep) - hvis det er sådan kunne muligheden jo være at du kunne rette fejlen herunder

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 09-01-05 12:03

Søndag form.
Næh miritdk det er bare et lille program der hører til Outlook Express. Filen hedder oemig50. Jeg har ALDRIG haft Norton på min PC. Men ellers tak for forespørgslen.

Og til Keldd, Tak for din opfordring om at forsøge igen. Jeg har forsøgt igen og fandt den der CLSID ! men jeg troede den lå lige i beg. af strengen i registreringsdatabasen, men jeg skulle jo rulle utrolig langt ned i "dybet" og jeg fandt den! (undskyld!)
Men sætningen indenfor klammerne hed ikke helt det samme, som du skrev - men flg.:FB7199AB-79BF- OG SÅ VAR RESTEN: 11d2-8D94-0000F875C541} Og dér dobb.klikkede jeg på Standard i InproServer32. Tror du alligevel, jeg skal slette den værdi, der vises der, selvom teksten i klammerne ikke stemmer overens med det, du skriver??
Mvh
Joan

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-01-05 12:30

Joan:
Nej nej,der SKAL stå det,som der bliver oplyst,lad endelig være at røre noget,
hvis der ikke står det du har fået at vide.
Prøv een gang til, der er mange mapper, og de kan let forvirre.Ned i "Dybet" igen.
Opgiv ikke,bare tag dig tid.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-01-05 12:53

Joan:
Har lige siddet og kigget en ekstra gang,det du fandt , og det er da det samme som bliver oplyst
i "opskriften" på hvad du skal slette.
Altså find:
{FB7199AB-79BF-11d2-8D94-0000F875C541}
Dobbeltklik på den,og find de 2 mapper,og følg så svaret i mit første link.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 09-01-05 12:54

OK Keldd jeg går på med krum hals.
joan

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-01-05 13:10

Stor pige.
Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 09-01-05 13:19

Jeg har skrevet 10 gange: "jeg er et fjols"! Hvor dum kan man dog være?
Jeg har fundet hele den rigtige sætning (hvad kalder man sådan en sætning?)
i registreringsdatabasen og kopieret den og printet den ud og tjekket, og det er nøjagtig den samme som du skriver.
Jeg går videre.
j

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-01-05 13:33

Keep on,du er ikke mere fjols end os andre.Sætningen er mappens indhold, hvad man kalder den ,skal jeg nok lade være at gætte på.
Hilsen ;oD
Keldd.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 09-01-05 13:49

Tak for de pæne ord.

Nu er jeg så langt (puha) at jeg har fundet begge mappers indhold.
Når jeg i InProServer32 dobb.klikker på Standard vises en lille rude. Øverste står
"Rediger streng" og "Værdiens navn" så en grånet linie der hedder "Standard" og derunder : C:\Progra~\Messen~\msmsgsc.Dll.
I LocalServer32 er det samme sag, men den slutter med \msmsgs.exe.
Skal jeg highlighte dem begge og trykke delete?
Joan

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 50 point
Dato : 09-01-05 13:57

Ja,slet værdien,highlighte dem , og strit dem ud,så skulle Outlook køre normalt igen.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-01-05 14:41

Joan:
Lad os høre hvad du fandt ud af.

Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : joanjoergensen

Dato : 09-01-05 15:20

Tak for svaret Keldd.og undskyld jeg først svarer nu, men jeg var så hundesulten og skulle have en bid brød.
Jeg gennemførte dit forslag nåjagtig til punkt og prikke. Jeg synes mit OE kører lidt lettere, men de der advarsler vises stadig, når jeg prøver at åbne den oemig.fii i egenskaber for OE. Men det får være indtil videre.
Jeg udførte også forslaget fra CarstenGP, med at rette fejl i Internet Explorer, men det forandrede intet.
Tak for alle dine opmuntrende svar til at fortsætte Keldd, jeg tror bestemt, det har hjulpet på farten i OE
Mvh
Joan

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-01-05 15:34

Joan:
Selvtak,OE kan være underlig at rode med,
så held og lykke.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 09-01-05 16:09

Keldd.
Lige denne sidste oplysning til dig.
Mit Outlook Express kører rigtig fint nu, der var en masse uro, når jeg ville sende ny meddelelser, og siderne vistes meget langsomt med tomme rammer , som så fyldtes op lidt efter lidt, når jeg vendte tilbage efter at have været på nettet i KANDU.
Så det var da et godt resultat af besøget i Registreringstatabasen - et sted jeg ellers holder mig langt væk fra. Tak igen!
Undskyld! - nu ikke mere smalltalk[hør]

Mvh
Joan

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-01-05 20:12

Joan:
Smalltalk du bare, det er din tråd, det kan let blive for tørt.Jeg er glad hvis det hjalp,
Og nu er der KRØNIKEN.
Hilsen
Keldd.