/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problem med spil i Win XP
Fra : sene4brik0
Vist : 203 gange
50 point
Dato : 08-01-05 21:41

Vi kører Win XP
Et spil ved navn Freedom Force kørte lige indtil omkring Juli år 2004.
Siden har vi kæmpet med dette.
Det kommer med en meddelelse: der er kompatibilitetsproblemer!
Men det har jo altså kørt på denne PC.
Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt?
Har desværre ikke så mange point at give af, derfor kun 50.
Margit

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-01-05 21:42

har I opdateret til sp2 ???????

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 08-01-05 21:46

åbn windows stifinder, gå til c:\windows\repair
her ligger filen autoexec.nt højreklik på denne og vælg kopier
gå til mappen c:\windows\system32 og sæt filen ind her.

hvis du ikke kan se mappen repair
skal du klikke oppe på funktioner -vis - og sæt hak ved "vis skjulte filer og mapper

kan du ikke finde filen i c:\windows\repair
så se her
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324767

og her

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 08-01-05 21:46

bare skriv repair i kør>ok så åbner mappen repair

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-01-05 21:51

hvis spillet er af ældre dato så prøv at køre guiden programkompalitet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-01-05 21:53

evt kontroller om i har den seneste udgave af directX - det er ofte noget der klarer det

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-01-05 21:56

Du kan jo højreklikke på genvejen og i egenskaber stille kompatibiliteten til at køre som win 98 mm.
Men mon ikke du skal have den sidste nye DirectX
Og eventuelt den nyeste driver til dit grafikkort.
For du har vel prøvet at afinstallere og geninstallere som systemadministrator.
VH Palle Hansen