/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Karburator
Fra : john.Svenningsen
Vist : 552 gange
27 point
Dato : 08-01-05 21:28

Hej jeg har en helt standard jog (mangler skiverne) uden Karburator men hvis jeg køber en 17,5 mm dellorto for den så ikke for meget benzin.... hvis ja hvad vil det så resultere i .. at den kører af pis til eller hvad

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-01-05 21:51

Den vil fint passe til en lovlig cylinder, og mange bl.a. Gilera har jo også en 17,5mm fra ny.
Den vil også yde lidt mere, og derfor er det jo heller ikke lovlig at bruge, men det er manglende skiver jo heller ikke.
Så hvis du bliver taget, så ryger karburatoren.
En ting man skal tænke på er dog om den Dellorto du vil have, kan fåes med auto scooker, det er jo ikke så smart at skulle have hånden ind "i motoren for at give lidt extra om vinteren"
Nej den får ikke for meget benzin, men du skal finde frem til den rigtige dysestørrelse ved expermentering.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 08-01-05 22:46

Kan alle Dellorto 17,5 karburatorere ikke bruge auto choker

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 08-01-05 23:16

hvis du køber en med autochoker så kan den... Hvis du køber en med manuel choker, kan den ikke...

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 08-01-05 23:36

jeg har en 17,5 dellorto til at ligge hvordan kan jeg undersøge om den kan

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-01-05 01:23

Der skal jo ikke være et trækkabel eller en vippeanordning der vipper et spjæld ned foran gasspjældet, men et hul foroven hvori der sættes en el-choker http://www.knallert-dele.dk/ItemDetail.asp?VareID=6417&ItemStart=
El-chokeren holdes så fast med en lille bøjle med 2 skruer.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 27 point
Dato : 09-01-05 01:26

Her er en med manuel choker, du kan se der er en extra svanehals til chokerkabelet som feks. kan monteres op til styret.
http://www.knallert-dele.dk/ItemDetail.asp?VareID=6526&ItemStart=
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 10-01-05 20:59

Tak for svaret pallebhansen.