/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hvad menes der med "network" ??
Fra : ram2
Vist : 433 gange
50 point
Dato : 19-08-02 22:55

Er der en der kan fortælle mig, hvad nedenstående tekst går ud på. Jeg fik en mail fra en jeg ikke kender, og han skrev følgende:

Hej XX
Har fundet et godt network for kun 1500kr som giver 500 hver gang du har 300 punkter, en ny forhandler giver 75 punkter og du får punkter for det jeg laver også, har 2 nye til dig hvis du er hurtig.

med venlig hilsen
XX

Jeg føler der er noget lusk i det!!

Hilsen Ram2

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 19-08-02 23:05

Det lyder som "kædebrevs-forretning"

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-08-02 23:10

Hej e.p.
Det tror jeg også, men jeg kunne godt tænke mig at høre, om der andre der ved mere præcist hvad det går ud på - Så den blir' stående lidt endnu.

Ram2

Accepteret svar
Fra : e.p.

Modtaget 60 point
Dato : 19-08-02 23:15

Så der behøver ikke være fusk med i tilbuddet....
Det som man skal være meget opmærksom på er om det koster noget at starte op.... Dernæst bør man træffe en afgørelse om det er noget man kan stå inde for FØR man går til et møde med smarte BMV'er og halleluja'er (ellers risikerer man i de fleste tilfælde at blive så påvirket, at man uden videre siger ja tak)
Et andet system som bygger på konceptet er Herbalife....og der findes hundredevis af andre produkter

Godkendelse af svar
Fra : ram2

Dato : 19-08-02 23:30

Tak for svaret e.p..

Dit svar ligger tæt på det jeg fik oplyst, da jeg talte med ham som "forhandler" fidusen.
Man skal købe sig ind for 1500,- og derefter får man løbende udbetalt en sum, afhængig af hvor mange man selv kan få i gyngen.

Pyramidespil i en eller anden forklædning............

Hilsen
Ram2

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-08-02 13:18

Hej Ram,

tja... jeg vil også sige det lugter noget af noget pyramidespil... "Tjekliste til brug for vurdering af lovligheden af pyramidisk opbyggede arrangementer "... -->
http://www.fs.dk/jura/loveregl/mfl/div/tjekfo.htm
her ka' man bl.a. se hvordan et pyramidespil defineres... og hva' man evt. ka' gøre ved det...

der er også en rimelig go' artikel her... "Undgå digital junkmail"... -->
http://www.forbrugersikkerhed.dk/doc_144_1.asp

nu lyder det til du åbenbart kender XX eller vedkomne ikke er helt ukendt... men hvis du evt. sku' blive udsat for det igen, ka' du hvis du bruger Outlook Ekspress som dit mailprogram... højreklikke på mailen og vælge egenskaber, her vil der så poppe et vindue op, her ska' du vælge detajler... også ka' du så se ved "Return-Path: <afsender@mail.??>" hvor den originalt er sendt fra... hvis du er heldig er der også et IP nummer, så har du noget at gå ud fra, fra vedkomne der har sendt denne mail... og ka' måske derved gøre noget ved det... så vedkomne ikke sender noget igen i den stil...

selvom dit spørgsmål er løst og lukket, håber jeg du muligvis ka' bruge informationerne... ellers så smid dem bare over højre cyberskulder...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 20-08-02 13:41

Hej Strarup.
Tak for supplerende kommentar.
Nej jeg kendte ikke afsender, og hvor han har min mail adresse fra, ved jeg ikke.
Han opgav sit telefon nr. i mailen, og jeg ringede til ham for at høre hvad det drejede sig om. På det tidspunkt havde jeg læst e.p.'s svar, så jeg vidste hvad jeg skulle spørge om. Alligevel glemte jeg at spørge, hvor han havde min adresse fra.

Jeg afvist ham, og tror ikke jeg hører mere fra den side.

Mvh.
Ram2